Spørgsmål

Opsætning af E-Mail i Windows 10 Mail?


Med Windows 10 er der kommet et nyt mailprogram, der virker ret simplificeret i forhold til tidligere mailprogrammer fra Microsoft.

Jeg sidder med en YouSee E-Mail, og prøver på at sætte den op i Windows 10 Mail, men jeg kan ikke rigtigt få det til at virke. Jeg har prøvet at sætte port osv. op, men lige lidt nytter det.

YouSee har heller ikke en guide til opsætning af mailprogrammet, så spørgsmålet er om YouSee overhoved understøtter dette program?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
Der går lidt tid før der evt. bliver lavet en guide.

Hvis den nye Windows mail overholder gængse standarder som f.eks. POP3 (til at hente mail) og ASMTP (for at sende mail), skal det nok virke med Yousee mail. Her kan du se, hvad som skal sættes op manuelt: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/serveroplysninger

Kan dit mail system ikke bruge TLS (kryptering) men istedet SSL (kryptering) bruges port 465 til udgående mail.
Problemet er lidt at programmet siger at der opstod en fejl, men jeg får ikke at vide hvad fejlen er.

Brugernavn, det er mit YouSee-brugernavn, og ikke min E-Mail adresse, ikke?

Dette er det eneste jeg kan sætte op i mailprogrammet:

Indgående mailserver adresse:
pop3.mail.dk:995

Udgådende mailserver (SMTP)
asmpt.mail.dk:465

Den udgående server kræver godkendelse (ja)
Brug det samme brugernavn og den samme adgangskode til afsendelse af mail (ja)
Kræv SSL til indgående mail (ja)
Kræv SSL til udgående mail (ja)
Omdømme 7
Badge +9
Nej, det skal være din mail adresse (både til indgående og udgående post).

mail.dk virker fra TDC tiden, men jeg vil anbefale, at du bruger yousee.dk
Hvad mener du med at det skal være min mail adresse til både indgående og udgående post?

Min mailadresse skal jo ikke stå ved indgående og udgående mailserver, eller tager jeg fuldkommen fejl af hvad du skriver? 🙂
Omdømme 7
Badge +9
Brugernavn ved ind og udgående mail skal være din yousee mail adresse. Password skal være dit webmail password. Der skal logges på både ind og udgående server.
Omdømme 7
Badge +9
Nogle laver kludder i indgående mail ved at vælge IMAP standarden i stedet for POP3, men Yousee understøtter ikke IMAP .
Omdømme 7
Badge +9
Hej mikejezz

Fik du løst udfordringerne med mailen? 🙂
TAK!!! Det med port 465 ved SSL fremgår ikke af guiden. Det gjorde det helt håbløst for mig og først da jeg googlede og fandt denne tråd, fik jeg løst det. Havde ellers kigget guiden igennem og troede det var mig der var helt skævt på den 😃
Omdømme 7
Badge +9
Yousee slog på et tidspunkt port 465 fra. De mente ikke nogen brugte den! Folk bestormede support, som jo ikke vil hjælpe med mail klienter. Det fik kunder til at kontakte medierne. Efter YouSee blev hængt ud i medierne slog de port 465 til igen. De har dog glemt eller fravalgt at skrive det i deres mail guides. Kan man bruge port 587 med TLS kryptering bør den bruges.

https://www.computerworld.dk/art/237771/email-problemer-for-yousee-kunder-knas-med-porte-og-kryptering-i-mail-opsaetning

Besvar