Svar

Opbevaringstid for mails.


Badge

Hvordan forlænger jeg opbevaringstiden for mine mails i indbakken?

Nu har jeg kun 14 dages mail og bruger kun mindre end 1/10 af den allokerede  lagerplads.

Hvis jeg søger noget specifikt kan de godt findes meget langt tilbage.

icon

Bedste svar af PeterA4 17 May 2023, 14:11

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har Mails liggende fra slut 2021, har ikke stillet på noget, der er dog begrænset plads som du ved, men indtil videre er der god plads, det nytter ikke at flytte til anden mappe, det tæller også med i den plads der er på kontoen.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @PerJM 

Det lyder mystisk, men jeg vil gerne prøve at tage et kig på det. 

Jeg kan umiddelbart ikke genskabe det når jeg tester webmail herfra - her loader den i takt med at jeg scrolled nedad, og der ligger mails der er flere år gamle. 

Oplever du det i flere forskellige browsere? Jeg tænker om problemet egentlig kan være, at browseren ikke opdaterer når du scroller. 

Badge

Hej Louise

Tak for din reaktion. Det gælder alle mine terminaler ipad, Chrome, Firefox. Jeg kan scrolle ned, men ved ca. 14 dg. tilbage kan jeg ikke scrolle længere og som sagt er der kun brugt en forsvindende lille del af den allokerede hukommelse, der er 1,95GB.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Per 

Hvordan har du sat indbakken til at sortere? Er det efter dato? 

Bruger du udelukkende webmail, eller har du også dit mailprogram sat op i et mailprogram - f.eks. på en computer eller telefon? 

Badge

Hej Louise,

Nej og det er nok her problemet kan gemme sig. Jeg bruger også outlook på min gamle PC og der er noget med at opsætningen kan påvirke webmailen.

Men hvordan ser man det og kan “gemmetiden” ændres og hvordan?

 

Omdømme 7
Badge +9

Du ændrer i Outlook hvor længe mails skal gemmes i webmail. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej Louise,

Nej og det er nok her problemet kan gemme sig. Jeg bruger også outlook på min gamle PC og der er noget med at opsætningen kan påvirke webmailen.

Men hvordan ser man det og kan “gemmetiden” ændres og hvordan?

 

Problemet skyldes formentlig, at du har sat det op som pop3 email konto, derved bliver mails slettet efter 14 dage på mailserver (webmail) fra sikkert din Outlook.

Det kan løses ved at sætte alle dine enheder op til IMAP konto, så ses det ens på alle enheder… både med sendte og modtagne e-mails.

Opsætning findes her

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej Per 


Du kan ændre det et sted i Indstillinger. En løsning kunne dog også være at følge PeterA4’s råd 😊

Besvar