Svar

mine mails forsvinder fra indbakken


Jeg kan ikke modtage mails, når jeg går online og prøver at hente dem via yousee i stedet for via Outlook. Det er ikke fordi, jeg har nået max antal mails eller fordi indbakken på anden vis er fuld. Jeg har 0 mails i inbakken og har brugt kun 25% af systemets kapacitet. Nogle gange kan jeg see, at mailen dukker op i indbakken, men pludselig forsvinder den igen. Dette har aldrig været et problem før - hvad er der galt, og hvad skal jeg gøre?
icon

Bedste svar af MS-ERIK 25 November 2022, 09:43

Se original

35 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kan ikke tro at det har at gøre med G Mail, den sætter sig selv op når man indtaster sin Mail adresse og kode.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Søren DA 

Jeg kan godt se, at du har en mailkorrespondance kørende på det pågældende sagsnummer. Jeg kan se, at sagen stadig ligger åben så du vil få svar hurtigst muligt. 

Jeg vil evt. anbefale at du sender dem nogle screenshots af opsætningen på din telefon - det kan måske hjælpe. 

Det kan naturligvis også være at Doro kan hjælpe - det håber jeg. Vend endelig tilbage her med en opdatering, hvis det viser sig at de har løsningen 😊

Hej @Søren DA 

Jeg kan godt se, at du har en mailkorrespondance kørende på det pågældende sagsnummer. Jeg kan se, at sagen stadig ligger åben så du vil få svar hurtigst muligt. 

Jeg vil evt. anbefale at du sender dem nogle screenshots af opsætningen på din telefon - det kan måske hjælpe. 

Det kan naturligvis også være at Doro kan hjælpe - det håber jeg. Vend endelig tilbage her med en opdatering, hvis det viser sig at de har løsningen 😊

Hej Louise. Fået svar fra jeres kundeservice, som jeg ikke helt forstod. Se kopi herunder. Hvis du har kontakt med Nikolai, hører jeg gerne, hvad han helt præcist mener. Har endnu ikke hørt fra Doro. Vh. Søren  

>>Hej Søren

Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

Har du mulighed for at logge ind på din mail på en pc? Nogle indstillinger vil kun kunne findes på pc, og det lyder meget som om den er sat til sletning på serveren efter den er læst. Vend meget gerne tilbage herover mail, når du har fået tjekket det igennem på computeren :)

Hvis du har andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig eller mine kolleger.

Du kan enten besvare denne mail eller ringe på 70704040. Vi har åbent hverdage mellem kl. 8.00 og 18.00, og i weekenden mellem kl. 9.00 og 18.00.

Jeg skal bede dig oplyse dit sagsnummer 463074779, så kan vi finde din sag frem hurtigst muligt.

Venlig hilsen

Nikolai

YouSee

Ikke helt sikker på, at jeg forstår. Jeg har Gmail på min mobil, men anvender ikke Gmail på min PC. Jeg tilgår Yousee webmail fra min PC, men her ser jeg ikke indstillinger ift. indkommende server.

Jeg anvendte tidligere Outlook på min PC, men det har jeg opgivet, da Spamhaus blokerede for at sende mails fra Outlook, da jeg anvender VPN. Åbenbart kan Spamhaus ikke lide, de IP-adresser, som VPN tildeler. Har flyttet alle mine mapper/gemte mails fra Outlook over til Yousee webmail. 

Mener du, at jeg skal aktivere Outlook igen for at kontrollere, om der er checkmærke v. sletning på server efter læsning?

Mvh. Søren 

Sendt fra min Yousee webmail<<

 

Omdømme 4
Badge +8

Hej @Søren DA 

Vi har ikke kontakt med Nikolai, men er sikker på at han vil uddybe det, nu når du har svaret ham, at du ikke helt forstår det.

Hej @Søren DA 

Vi har ikke kontakt med Nikolai, men er sikker på at han vil uddybe det, nu når du har svaret ham, at du ikke helt forstår det.

Har fået følgende svar fra kundeservice (Tobias), som jeg ikke helt forstår. Håber du/I kan hjælpe...

**Det lyder til at du desværre har opsat dine SMPT indstillinger forkert.

Under SMPT indstillinger har du muligheden for at slette hentede mails efter læsning.

For at løse dette problem, er det nemmest at fjerne ens mailkonto fra enheden og tilføje den igen.**

>>Jeg arbejder jo direkte i Yousee webmail. Ser ikke noget om indkommende(POP)/udgående (SMTP) serverindstillinger under indstillinger for webmail. Anvendte tidligere Outlook, men det gør jeg ikke mere; arbejder kun med mails i webmail.<<

 

Mvh. Søren DA

Opstår problemet også hvis Doro-telefonen ikke benyttes til hverken til at sende mails eller modtage mails?

Prøv at slukke den så den med sikkerhed ikke er involveret. Husk at der måske skal bruges PIN-koder for at åbne den igen.

Prøv så at sende en mail til dig selv ved brug af webmail på computer. Man kan enten sende til sig selv fra samme mailboks, som mail modtages i, eller der kan oprettes en ekstra mailboks, så der ikke sendes fra og til samme mailadresse, medmindre der allerede haves en ekstra mailboks. Man kan hos YouSee have 5 mailbokse med hver sin mailadresse.

Hvis fejlen så stadig optræder må det være en fejl i en indstilling i webmail eller en fejl i mailprogrammet hos YouSee.

Opstår problemet også hvis Doro-telefonen ikke benyttes til hverken til at sende mails eller modtage mails?

Prøv at slukke den så den med sikkerhed ikke er involveret. Husk at der måske skal bruges PIN-koder for at åbne den igen.

Prøv så at sende en mail til dig selv ved brug af webmail på computer. Man kan enten sende til sig selv fra samme mailboks, som mail modtages i, eller der kan oprettes en ekstra mailboks, så der ikke sendes fra og til samme mailadresse, medmindre der allerede haves en ekstra mailboks. Man kan hos YouSee have 5 mailbokse med hver sin mailadresse.

Hvis fejlen så stadig optræder må det være en fejl i en indstilling i webmail eller en fejl i mailprogrammet hos YouSee.

Bingo! Blev inspireret til at gå i Windows kontrolpanel>>Mail (Outlook)>>Generelt. Her fjernede jeg min mailadresse, således at der ikke længere er konfigureret en profil for mig i Outlook. Har derefter i webmail sendt mail til mig selv, såvel med slukket som tændt Doro mobil. I begge tilfælde ligger den læste mail nu i indbakken efter, at ny mail er ankommet.

Tak til alle forkommentarer. Ser ud til at problemet nu er løst.

Mvh. Søren DA

  

Omdømme 6
Badge +8

Opstår problemet også hvis Doro-telefonen ikke benyttes til hverken til at sende mails eller modtage mails?

Prøv at slukke den så den med sikkerhed ikke er involveret. Husk at der måske skal bruges PIN-koder for at åbne den igen.

Prøv så at sende en mail til dig selv ved brug af webmail på computer. Man kan enten sende til sig selv fra samme mailboks, som mail modtages i, eller der kan oprettes en ekstra mailboks, så der ikke sendes fra og til samme mailadresse, medmindre der allerede haves en ekstra mailboks. Man kan hos YouSee have 5 mailbokse med hver sin mailadresse.

Hvis fejlen så stadig optræder må det være en fejl i en indstilling i webmail eller en fejl i mailprogrammet hos YouSee.

Bingo! Blev inspireret til at gå i Windows kontrolpanel>>Mail (Outlook)>>Generelt. Her fjernede jeg min mailadresse, således at der ikke længere er konfigureret en profil for mig i Outlook. Har derefter i webmail sendt mail til mig selv, såvel med slukket som tændt Doro mobil. I begge tilfælde ligger den læste mail nu i indbakken efter, at ny mail er ankommet.

Tak til alle forkommentarer. Ser ud til at problemet nu er løst.

Mvh. Søren DA

  

Lige et input.. vær opmærksom på, at der kun er 2 GB lagerplads til rådighed pr. e-mail konto

Omdømme 1
Badge +3

Hej @Søren DA 

Det er dejligt at læse, du kunne bruge @MS-ERIK’s svar til noget og det ser ud til at være løst. Sådan skal det være! 

 

Opstår problemet også hvis Doro-telefonen ikke benyttes til hverken til at sende mails eller modtage mails?

Prøv at slukke den så den med sikkerhed ikke er involveret. Husk at der måske skal bruges PIN-koder for at åbne den igen.

Prøv så at sende en mail til dig selv ved brug af webmail på computer. Man kan enten sende til sig selv fra samme mailboks, som mail modtages i, eller der kan oprettes en ekstra mailboks, så der ikke sendes fra og til samme mailadresse, medmindre der allerede haves en ekstra mailboks. Man kan hos YouSee have 5 mailbokse med hver sin mailadresse.

Hvis fejlen så stadig optræder må det være en fejl i en indstilling i webmail eller en fejl i mailprogrammet hos YouSee.

Bingo! Blev inspireret til at gå i Windows kontrolpanel>>Mail (Outlook)>>Generelt. Her fjernede jeg min mailadresse, således at der ikke længere er konfigureret en profil for mig i Outlook. Har derefter i webmail sendt mail til mig selv, såvel med slukket som tændt Doro mobil. I begge tilfælde ligger den læste mail nu i indbakken efter, at ny mail er ankommet.

Tak til alle forkommentarer. Ser ud til at problemet nu er løst.

Mvh. Søren DA

  

Lige et input.. vær opmærksom på, at der kun er 2 GB lagerplads til rådighed pr. e-mail konto

>>PeterA4: Rigeligt til mig. Har kun anvendt 157,8 MB ud af min kvote på 1,95 GB. Vh. Søren DA

Besvar