Spørgsmål

Mail - automatisk sletning af mails i YouSee mail når jeg sletter mail på iPhone

Er det ikke muligt at lave en opsætning der gør at når jeg sletter en mail på min iPhone at mailen så også slettes på serveren (altså så den ikke længere er at finde i YouSee webmail)?

Det er omsonst at skulle slette mails 2 steder.

Mvh
Bo

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Du kan sikkert sætte i din mail klient, at kopien på serveren gemmes i 0 dage i forhold til kopien på mail klienten. Så forvinder kopien på serveren automatisk, når mailen hentes af din mail klient.
Men det er ikke det jeg ønsker. Jeg vil have at de mails jeg vil beholde er både på iPhone og på serveren. Og de mails jeg vil slette slettes begge steder.

Sådan er min arbejdsmail sat op - tror det er en outlook Exchange server.
Omdømme 7
Badge +9
Hej boyebusk

eg vil have at de mails jeg vil beholde er både på iPhone og på serveren.

Så skal du sætte din konto op som IMAP - det tilbyder vores nye mailplatform faktisk, dog vi ikke har support på det.
Hej @Kasper
Selv om YouSee ikke har support på IMAP, kunne man så ikke alligevel oplyse om at det eksisterer og give de grundlæggende oplysninger om server og porte i hjælpeteksten om opsætning af YouSee mail, og så tilføje at yderligere hjælp ikke kan fås fra YouSee, men at man f.eks. kan prøve at spørge på YouSee Forum hvis der er problemer?

Når der intet nævnes på officielle sider om IMAP kan man ikke føle sig sikker på at YouSee ikke deaktiverer IMAP uden nogen varsel. Jeg har derfor heller ikke nævnt IMAP som en løsning på problemer, som flere brugere har spurgt om på YouSee Forum, herunder nærværende tråd.
Omdømme 7
Badge +9
Hej MS-ERIK

Det kunne man sagtens og det er et godt input, som er givet videre til rette vedkommende. Så det vil jeg ikke afvise kommer før eller siden. Jeg kan dog heller ikke love det.

Der er ikke grund til at frygte pludselig deaktivering af IMAP understøttelsen. Den er kommet for at blive 🙂

Microsoft har en ganske fin vejledning til opsætning af mailappen i Windows 10:
Konfigurer mail i appen Mail til Windows 10

Man skal egentlig blot vælge "Anden konto" ved billede 4 og taste mailadresse samt kode til mailboksen.
Jeg kan oplyse, at IMAP med YouSee mail på en iPad fungerer perfekt (i modsætning til POP3, hvor det drillede). Alle mapper vises, og alt der slettes eller flyttes på iPad følger automatisk med på serveren (webmail). Sletning er let, man skal blot skubbe mailen ud til venstre, så havner den i papirkurven. Der er brugt iPads indbyggede mailapp, hvor den sameksisterer med Outlook.com mail og Apples iCloud mail.

Mange brugere skriver om problemer på iPad og mobil med brug af den nye webmail, også når man går via YouSees app. Bruger man IMAP og den indbyggede mailapp slipper man for næsten alle problemerne. Blot kan der muligvis være nogle udfordringer hvis man vil udskrive en mail fra iPad eller mobil.
Er der ingen der kan hjælpe med hvordan opsætning til IMAP skal være på Android og pc ?? Yousee yder ikke support på dette, selvom det nu er blevet en mulighed i deres nye mailplatform. Tak for kaffe. Det er ikke kundeservice.

Besvar