Svar

kunne ikke downloade mails på krydstogt Tyskland - og kan stadig ikke opdatere mail-funktion

Badge
  • Udforsker
  • 13 kommentarer

har lige været på krydstogt - tyske floder - og kunne pludselig ikke downloade mails via mailfunktion (men godt via yousee.dk). nu er jeg hjemme igen - og mailfunktionen virker stadig ikke. Jeg plejer at bruge min ipad i køkkenet og det er ret irriterende ikke at kunne læse mails.

hvad gør jeg?

Gitte

icon

Bedste svar af Kevin 27 October 2022, 10:22

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Hvis der kan læses Mails på webmail men ikke via en klient, så er der et problem med opsætningen på klienten.

Badge

Det lyder logisk - men jeg har ikke ændret noget - og det gik fint de første par dage…

Gitte

Omdømme 7
Badge +10

Kan ikke se hvor fejlen ellers skulle være, bruger ikke selv klient på mine 2 mail adresser.

Badge

Det er nok ikke en superbruger, jeg har brug for :-)

jeg forsøgte også i chatten - og den svarede slet ikke. Og telefonen er vist i udu i disse dage. Fagre teknologiske tider…

men tak i alle tilfælde.

Gitte

Omdømme 7
Badge +10

Kundeservice er gået hjem, her er hjælp til opsætning i en klient https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/mailprogram

Hvis det er den indbyggede mailklient i en iPad, der er holdt op med at kunne modtage mails, og hvis der anvendes POP3, og hvis der stadig kan sendes mails, så kan en mulig årsag være at der ikke er nok ledig hukommelse tilbage til at rumme flere downloadede mails.

Badge

og jeg kan sende mails - har lige prøvet. Men i årevis har jeg ikke slettet mails på ipad (kun via pc - og dermed fra min yousee-konto - og den gik jeg ind og slettede fra, da jeg troede, problemet var, at den var fyldt). Jeg troede - og tror vist stadig - at ipaden selv slettede, når den når et vist antal (der står 2994 i indbakken).

Har du en idé her?

Gitte

Omdømme 3
Badge +5

Hej Gitte 

Jeg vil meget gerne prøve at tage et kig på det. 

Er det korrekt forstået, at dine mails bare ikke dukker op i indbakken på iPad’en? Altså der kommer ikke en fejlbesked eller lignende når du åbner mail-appen? 

Du kan evt. prøve at slette mails fra indbakken, sendt post og lignende mapper, og se om du så modtager. Det er dog ikke sikkert det er dér problemet ligger. 

Hvis du, på din iPad, går i Indstillinger → Generelt → iPad-lagringsplads, så kan du se om der er ledig plads. 

Badge

I formiddags slettede jeg alle mails i indbakken - blot for at se, hvad der skete. Og det virkede. Men flere mails, jeg ikke havde set, og som først var undervejs, da jeg slettede, nåede også at blive slettet - heldigvis kunne jeg se dem på min pc.

men indtil i sidste uge har Ipadens mail blot selv slettet “nedefra”, når der kom nye. Mon det har noget at gøre med at yousee er ved at ændre noget i deres mail?

Jeg vil ønske, at det sker automatisk - alternativt at man kunne bede ipaden slette de nederste 500 ad gangen - uden at skulle slette dem enkeltvis. Jeg havde forsøgt med at slette ca. 30 - og det gav ikke nye mails - først da jeg slettede alle. Jeg havde inden tjekket lagringsplads.

Sidst jeg var ude for noget, der lignede, var jeg 4 uger i Italien - og da fik jeg en besked om at mailboksen hos yousee var fuld.  

Det ville være dejligt med lidt råd her. 

Tak fordi du gider.

Gilsen

Gitte

Omdømme 7
Badge +10

Der er 2 Gb plads på din mail. https://kundeservice.yousee.dk/mail/problemer/kan-ikke-modtage-mails

Omdømme 2
Badge +4

Hej Gitte

Det er godt at høre at det virker igen også selv om du måtte slette alle dine mails :) 

Som du skriver, så får du en besked hvis der ikke er nok plads inde på din Webmail, så du kan gå der ind og slette mails

Men på selve iPaden der kan vi ikke give besked da det oftest afhænger at den pladsen som den har tilbage. Hvis den har slettet selv men ikke gør det mere, så er det en indstilling i selve den mail klient du benytter på din iPad der skal kigges på, og her rammer vi desværre uden for vores support omfang, da der findes mange forskellige mail klienter derude, og de alle samme virker forskelligt.

Man kan prøve at søge efter det på Google for at finde et svar der da du næppe er den eneste der ønsker at den sletter af sig selv :) 

Badge

tak for svar. Jeg vil prøve google.

men er det ikke sært, at det har virket i flere år og pludselig  ikke gør det midt i uge 32 - det lyder ikke, som om det er indstillinger på ipad’en. der skal ændres - men måske har yousee gjort noget, det gør, at jeg skal ændre (der står på webmailsiden, at der ændres på noget i disse uger)

Omdømme 2
Badge +4

Jeg vil give dig ret i at det da er irriterende at det sker efter det bare har virket så længe, men det oplever vi nogle gange da udbyderen af mail klienten også laver opdateringer og ændringer til deres app som kommer ud løbende.

De ændringer vi laver kan ikke have indflydelse på hvordan en ap du benytter på din iPad fungere, så derfor er min teri stadig at der er en indstilling som er blevet ændret i mail klienten.

Badge

jeg ved ikke, hvilken klient jeg bruger - det er længe siden, jeg installerede - tror, den lå på ipad fra start (og ligner ret meget mail på min pc - som er windows 365 (mon det hedder det). Jeg brugte jeres vejledning til at få den til at virke…

Ved du måske, hvilken klient det er?

Omdømme 7
Badge +10

Windows mail klient er Outlook.

Badge

men mon jeg har den på min ipad….?

Omdømme 7
Badge +10

Det er muligt at den er i App Store. Den findes i hvert fald til Android.

Besvar