Svar

kan pludselig ikke sende mail fra iPad og iPhone


Badge

Har I flere år kunnet sende fra iPad og iPhone. Men kan ikke længere. Får besked om, at der er lagt kopi i udbakken. Der står også at modtageren “xxx” blev afvist af serveren, fordi den ikke tillader relativt-forsendelser. Mærkeligt. Og det bliver mere mærkeligt af “xx” er min egen mailadresse som jo ikke er noget modtager. Alle indstillinger er så vidt jeg kan se som de skal være, og er ikke ændret. Kan sende fra stationær pc med mailadressen og fra webmail. Hvad kan hjælpe?

icon

Bedste svar af PeterA4 13 March 2023, 12:09

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Er det “Relay” du mener, prøv at gå til

Indstillinger → mail → konti → mailkonto → swipe mail til off, vent 10 sek og swipe til on.

Du kan blive nødt til at slette din mailkonto og reinstallere for, at få det løst.

Måske kan linket her hjælpe Server does not allow relaying email error, fix - Apple Toolbox

 

Badge

Tak for svar. Fornemt.

Ja det er “relay” - der var vist en autokorrektur, jeg ikke så.

Jeg har tidligere forsøgt at slette og reinstallere og tjekket oplysningerne i indstillingerne, jf. dit link som viser en tilsvarende besked som den jeg får. Intet af dette har hjulpet.

Dit første forslag medførte alene, at fejlbeskeden nu i stedet er, at afsenderadressen er ugyldig. 

 

Omdømme 6
Badge +8

Tak for svar. Fornemt.

Ja det er “relay” - der var vist en autokorrektur, jeg ikke så.

Jeg har tidligere forsøgt at slette og reinstallere og tjekket oplysningerne i indstillingerne, jf. dit link som viser en tilsvarende besked som den jeg får. Intet af dette har hjulpet.

Dit første forslag medførte alene, at fejlbeskeden nu i stedet er, at afsenderadressen er ugyldig. 

 

Jeg ville slette mail konto’en og genstarte iphone, derefter reinstallere mail konto efter denne guide fra youSee Sådan opsætter du din mail op på IOS (yousee.dk)

Du kan inden dette prøve at gå til indstillinger → mail → beskyttelse af anonymitet → swipe til off og checke at alt står korrekt.

 

Badge

Jeg har nu igen forsøgt at slette, genstarte telefonen og så reinstallere - med samme resultat. Får besked om, at afsenderadressen er ugyldig.

Vh

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har nu igen forsøgt at slette, genstarte telefonen og så reinstallere - med samme resultat. Får besked om, at afsenderadressen er ugyldig.

Vh

Har du udfyldt din email samt password ved ASMTP server. Det skal udfyldes..

 

 

If you can’t send email on your iPhone or iPad - Apple Support

 

Badge

Hej

Så er det lykkedes. Efter afinstallation, genstart af device og genoprettelse af konto. Ved denne genoprettelse udfyldte jeg brugernavn og adgangskode også ift. udgående server, selvom der blev skrevet, at det var valgfrit. Om det var det, der fik det til at virke ved jeg ikke. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej

Så er det lykkedes. Efter afinstallation, genstart af device og genoprettelse af konto. Ved denne genoprettelse udfyldte jeg brugernavn og adgangskode også ift. udgående server, selvom der blev skrevet, at det var valgfrit. Om det var det, der fik det til at virke ved jeg ikke. 

Det tror jeg, men godt du fik det til at virke 😃

Besvar