Spørgsmål

Kan pludselig ikke sende mail fra Android enheder

Jeg kan pludselig ikke sende mail fra Android enheder. Jeg har ikke ændret noget i opsætningen, og det er både fra min Samsung mobil og fra min tablet, jeg ikke kan sende. Jeg har fulgt vejledningen fra yousee til opsætning af mail på android, og jeg har også flere gange ringet til support, der ikke kan hjælpe. Det er en foreningsmail, jeg har. Jeg har slettet kontoen fra mine enheder og sat den op igen, men intet hjælper. Oplever andre det samme?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Hvad har du sat op som: server, port og kryptering?

Husker du skal at logge på mail server med mail adresse og mail pasword fra YouSee webmail. Har du glemt dit password, kan du sætte et nyt via YouSee webmail.
Jeg har forsøgt med alle porte osv og jeg husker også password. Det undrer mig, hvordan fejlen er opstået, når jeg ikke selv har været inde og ændre på noget, og især undrer det mig, at det er på begge mine android enheder. Ifølge youseeguiden og telefonisk support gør jeg det hele rigtigt.
Omdømme 7
Badge +10
Det kan være forenings mail server, som er nede lige nu.

Ugående server: asmtp.foreningsmail.dk
Port: 465 med SSL kryptering eller 587 med TLS kryptering

Indgående server: pop3.foreningsmail.dk
Port: 995 med SSL kryptering
Ja, det vil jeg også mene, men support har ikke melding om nogen fejl. Jeg har haft problemet i hver fald siden torsdag. Jeg bruger den opsætning, du skriver, men det virker ikke. Du skal have tak for at tage dig tid til at prøve at hjælpe.
Omdømme 7
Badge +10
Yousee kom på et tidspunkt på asmtp.yousee.dk til at lukke for port 465, da de mente alle kunder brugte den bedre port 587, men de blev hurtigt meget klogere, da en masse kunder klagede deres nød. Bruger du port 587 eller 465?
Jeg har prøvet med begge porte. Jeg får beskeden, at serveren ikke svarer. Det sker både med port 465 og 587.

Besvar