Spørgsmål

Kan pludselig ikke sende fra enheder


Omdømme 1
Badge

Hej 

Har igen et problem med at sende mails fra mine enheder. Har intet ændret på dem. Er nød til at logge på webmail for at sende. 

Oplevede det samme for nogle uger siden, og da kom det efter en uges tid af sig selv tilbage. 

Ingen kan tilsyneladende hjælpe eller forklare det hos yousee, men henviser til appel og mikrosoft. 

Det giver bare ikke mening når det sker på to forskellige enheder. 

 

Får denne fejl besked på min iphone: 

Forbindelsen til serveren til udgående post “asmtp.mail.dk” blev afbrudt. 

Du kan konfigurere ekstra servere til udgående post i indstillinger. 

 

Nogen med et god bud på hvad der går galt? 

 


38 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Det lyder umiddelbart, som noget opsætning der lige skal kigges efter.. følg disse links.

https://yousee.dk/hjaelp/kategori/mail

 

Omdømme 7
Badge +9

Måske er YouSees mail server for længe om at svare. Prøv at se om du kan give den mere tid i mail klienten på din iPhone. 

Omdømme 1
Badge

Slangefar, hvordan gør jeg det? 
 

Peter A4 alt er sat op korrekt. Det har virket, og sidst kom det tilbage af sig selv, men det er mega frustrerende at det går mange dage med det uden at nogen kan hjælpe fra yousee. :) 

Omdømme 6
Badge +8

Slangefar, hvordan gør jeg det? 
 

Peter A4 alt er sat op korrekt. Det har virket, og sidst kom det tilbage af sig selv, men det er mega frustrerende at det går mange dage med det uden at nogen kan hjælpe fra yousee. :) 

Hvis det er IPhone standard e-mail appen kan man ikke indstille noget med længere tid.

Jeg vil foreslå at slette din e-mail konto på iPhone og sætte den op igen på ny.

Omdømme 1
Badge

Måske er YouSees mail server for længe om at svare. Prøv at se om du kan give den mere tid i mail klienten på din iPhone. 



Jeg har fundet denne gamle tråd som har det samme problem.

Her var problemet noget med VPN. Men som jeg kan se det på min iphone så er VPN ikke tilsluttet, 
 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis man har VPN på sin mobil kan man altid prøve at slå det fra og se om det så virker.

Hvis ikke du har installeret vpn på din mobil, er det ikke det der driller.

Jeg har ikke selv problemer med at hente mail med VPN på min iPhone, så det kan sagtens fungere.

Omdømme 1
Badge

Hvis man har VPN på sin mobil kan man altid prøve at slå det fra og se om det så virker.

Hvis ikke du har installeret vpn på din mobil, er det ikke det der driller.

Jeg har ikke selv problemer med at hente mail med VPN på min iPhone, så det kan sagtens fungere.

Jeg har ikke vpn. 

Jeg kan hverken sende mail fra min iphone eller min windows mail. Det er meget mystisk.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis man har VPN på sin mobil kan man altid prøve at slå det fra og se om det så virker.

Hvis ikke du har installeret vpn på din mobil, er det ikke det der driller.

Jeg har ikke selv problemer med at hente mail med VPN på min iPhone, så det kan sagtens fungere.

Jeg har ikke vpn. 

Jeg kan hverken sende mail fra min iphone eller min windows mail. Det er meget mystisk.

 

Der hvor det tit går galt er brugen af forkerte porte, ssl o.s.v..

Selvom det står som valgfrit er det nødvendigt, at udfylde med brugernavn samt password i udgående server.. en mailserver kan ikke lide hvis det ikke er udfyldt

Omdømme 1
Badge

Hvis man har VPN på sin mobil kan man altid prøve at slå det fra og se om det så virker.

Hvis ikke du har installeret vpn på din mobil, er det ikke det der driller.

Jeg har ikke selv problemer med at hente mail med VPN på min iPhone, så det kan sagtens fungere.

Jeg har ikke vpn. 

Jeg kan hverken sende mail fra min iphone eller min windows mail. Det er meget mystisk.

 

Der hvor det tit går galt er brugen af forkerte porte, ssl o.s.v..

Selvom det står som valgfrit er det nødvendigt, at udfylde med brugernavn samt password i udgående server.. en mailserver kan ikke lide hvis det ikke er udfyldt

Alt er udført korrekt. Det har som sagt kørt i flere år uden problemer, men inden for en måned har jeg oplevet flere dage uden at kunne sende. 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg vil foreslå at ændre dit password inde på Mit YouSee, under mail indstillinger.

Opdater også i e-mail klienter.

Slet e-mail konto på iPhone og lav en frisk opsætning.

Vær opmærksom på man kan blive udelukket fra ens youSee e-mail konto ved for mange login forsøg, tror det er noget med 2 timer.

 

Omdømme 1

Har samme problem. Tak til yousee for ikke at oplyse, at der er/vil opstå problemer. Problemet plejer at løse sig “af sig selv”, dvs. når Yousee finder ud af en løsning på problemet, men intet meddeles kunderne/via driftsinformation. Har brugt lang tid på at ændre password(s) og kan så nogle gange tilgå webmail, andre gange ikke, kan så pludselig hente mail i OSX Mail, så igen ikke. Super-frustrerende!

Omdømme 1
Badge

Har samme problem. Tak til yousee for ikke at oplyse, at der er/vil opstå problemer. Problemet plejer at løse sig “af sig selv”, dvs. når Yousee finder ud af en løsning på problemet, men intet meddeles kunderne/via driftsinformation. Har brugt lang tid på at ændre password(s) og kan så nogle gange tilgå webmail, andre gange ikke, kan så pludselig hente mail i OSX Mail, så igen ikke. Super-frustrerende!

Ja det er mega frustrerende, især fordi Yousee ikke tager ejerskab af problemet, og overlader sine kunder til selv at bøvle rundt.
Kunde service afviser at der er noget. Det gjorde de ihvertfald forleden. Har du hørt noget andet fra dem nu? 

Jeg kan modtage mails og tilgå webmail, hvor jeg også kan sende fra. 

Omdømme 1
Badge

Og nu er der på forunderligvis hul igennem igen :) 

Omdømme 1

Jep. Har chattet med support, som har sendt mig videre til nogen, som måske kender til/vil vedkende sig (eller måske endda forstår årsagen til) problemet - som i mellemtiden er forsvundet…

Omdømme 7
Badge +9

Og nu er der på forunderligvis hul igennem igen :) 

Jeg vil tro en mail server er blevet genstartet. 

Omdømme 1
Badge

Og nu er der på forunderligvis hul igennem igen :) 

Jeg vil tro en mail server er blevet genstartet. 

Jeg var for hurtig. 

Jeg kunne sende når jeg var på mobilt netværk. Så snar jeg går på mit Wifi igen, kan jeg ikke sende. Så hvad pokker kan det skyldes. 

Omdømme 6
Badge +8

Og nu er der på forunderligvis hul igennem igen :) 

Jeg vil tro en mail server er blevet genstartet. 

Jeg var for hurtig. 

Jeg kunne sende når jeg var på mobilt netværk. Så snar jeg går på mit Wifi igen, kan jeg ikke sende. Så hvad pokker kan det skyldes. 

Du kunne overveje en Gmail konto og oprette en Gmail, der har du 15 GB istedet for max. 2 GB hos YS.

Den er ikke afhængig af internet udbyder, til forskel for youSee’s og er gratis.

Omdømme 7
Badge +9

Ja, og så er den yderst stabil, har en G Mail og i mange år, nærmer sig nok de 20, har ikke oplevet at der har været problemer med den.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @nicole71 

Det virker bestemt underligt at du godt kan sende på mobilt netværk, men ikke på dit wifi. 

Du må meget gerne prøve at nulstille dit modem. Du kan se hvordan du gør det her: https://yousee.dk/hjaelp/artikler/genstart-eller-nulstil-dit-modem 

Vend gerne tilbage her, hvis ikke det løser problemet. 

Omdømme 6
Badge +8

 

Jeg var for hurtig. 

Jeg kunne sende når jeg var på mobilt netværk. Så snar jeg går på mit Wifi igen, kan jeg ikke sende. Så hvad pokker kan det skyldes. 

Hvilken server bruges til at sende, prøv at byt server til den du ikke bruger..

asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk

Du skriver alt er korrekt opsat, kan du oplyse hvilken porte du bruger?

Hvis det virker når det mobile datanetværk benyttes, men ikke når wi-fi benyttes (d.v.s. når det går gennem YouSees modem/router), er den nylige opdatering af firmware i YouSees modem/router stærkt mistænkt at være årsagen, og det er ikke sandsynligt at de lokale indstillinger er forkerte. Derfor er det også ovenfor foreslået at nulstille modemmet/routeren. Prøv først at genstarte ved at slukke for den, vente nogle minutter, og så tænde igen. Det er mindre drastisk end en nulstilling til fabriksindstillingerne. Alle enheder, der er logget på, skal logges ud, genstartes, og derefter logges ind igen.

Omdømme 1
Badge

Og nu er der på forunderligvis hul igennem igen :) 

Jeg vil tro en mail server er blevet genstartet. 

Jeg var for hurtig. 

Jeg kunne sende når jeg var på mobilt netværk. Så snar jeg går på mit Wifi igen, kan jeg ikke sende. Så hvad pokker kan det skyldes. 

Du kunne overveje en Gmail konto og oprette en Gmail, der har du 15 GB istedet for max. 2 GB hos YS.

Den er ikke afhængig af internet udbyder, til forskel for youSee’s og er gratis.

Ja det kunne jeg, har vist allerede en, men har en virksomhed, som bruger de her mailadresser, plus at det er et kæmpe arbejde at skifte alle de steder jeg er tilmeldt med min mail. 

Hvis man kunne flytte sin mailadresse med så gjorde jeg det :) 

Omdømme 1
Badge

 

Jeg var for hurtig. 

Jeg kunne sende når jeg var på mobilt netværk. Så snar jeg går på mit Wifi igen, kan jeg ikke sende. Så hvad pokker kan det skyldes. 

Hvilken server bruges til at sende, prøv at byt server til den du ikke bruger..

asmtp.yousee.dk eller asmtp.mail.dk

Du skriver alt er korrekt opsat, kan du oplyse hvilken porte du bruger?

port til udgående server er 587 

indgående er 110


Jeg turde ikke slette den server der er oprette, (har haft dårlig erfaring) så har forsøgt at oprette en til, uden at det lykkedes.

Kunne være nice hvis yousee fik lavet en mail app.
Så var det lidt nemmere at bruge webmail, fremfor at skulle login ind hver gang. 

Omdømme 1
Badge

Hvis det virker når det mobile datanetværk benyttes, men ikke når wi-fi benyttes (d.v.s. når det går gennem YouSees modem/router), er den nylige opdatering af firmware i YouSees modem/router stærkt mistænkt at være årsagen, og det er ikke sandsynligt at de lokale indstillinger er forkerte. Derfor er det også ovenfor foreslået at nulstille modemmet/routeren. Prøv først at genstarte ved at slukke for den, vente nogle minutter, og så tænde igen. Det er mindre drastisk end en nulstilling til fabriksindstillingerne. Alle enheder, der er logget på, skal logges ud, genstartes, og derefter logges ind igen.

Jeg er stofa kunde, har kun min mail hos yousee, da jeg har haft den konto i over 20 år, og den mail er brugt alle steder, også i min virksomhed. 

Jeg har genstartet mit modem.  Når du skriver at alle enheder der er logget på skal logges ud, hvad mener du så præcist? :) 

Omdømme 6
Badge +8

 

port til udgående server er 587 

indgående er 110


Jeg turde ikke slette den server der er oprette, (har haft dårlig erfaring) så har forsøgt at oprette en til, uden at det lykkedes.

Kunne være nice hvis yousee fik lavet en mail app.
Så var det lidt nemmere at bruge webmail, fremfor at skulle login ind hver gang. 

Du bør bruge ved POP3 konto port 995 og ved IMAP konto port 993 og SSL slået til, og ikke port 110.

Der sker ikke noget ved at ændre fra asmtp.yousee.dk til asmtp.mail.dk eller omvendt, det eneste du skal ændre er servernavn, det er samme porte.

Besvar