Kan modtage men ikke sende email fra Iphone 4
http://telefonmanualer.tdc.dk#/apple/iphone-4-s-ios-7/e-mail/manuel-opsaetning
Har stadig problemer med at sende email fra Iphone selv efter denne manuel opsaetning fra TDC.
afsender add. afvises af server.....får man som en push up. på telefon.
Hej
Tjek lige om mail adressen er rigtig... det ser bare ud til at det er det der er galt....
Tjek lige om mail adressen er rigtig... det ser bare ud til at det er det der er galt....
Hej Jeg har prøvet at skifte til den anden mail add vi har men virker stadig ikke, mail ligger stradig i udbakken og afvises af server..
Stadig samme problem kan modtage men ikke sende.
Omdømme 1
Hej
Der kan være fejl med den mail der ligger i udbakken. Slet den og opret en ny mail - Send den til test@mail.dk Måske vil det hjælpe??.
Der kan være fejl med den mail der ligger i udbakken. Slet den og opret en ny mail - Send den til test@mail.dk Måske vil det hjælpe??.
Hej den blev afvist af server test@mail.dk
Omdømme 1
Jeg går ud fra det er en TDC mailadresse.
jeg skriver lige det tdc serverlogin du skal bruge, (det er ikke den du logger på forum med) og den manuelle opsætning, hvis du skulle bruge den til en pc:
Læg mærke til portnumre og SSL indstillingerne:
Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:
Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.
-------------------------
Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password.
Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.
Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password.
Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.
Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.
Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Marker feltet = Denne server kræver en sikker forbindelse (SSL)
Port til indgående post = 995
Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.
--------------------------
Hvis ikke du oplever fremskridt med ovenstående , må en iPhonebruger hjælpe dig videre.
jeg skriver lige det tdc serverlogin du skal bruge, (det er ikke den du logger på forum med) og den manuelle opsætning, hvis du skulle bruge den til en pc:
Læg mærke til portnumre og SSL indstillingerne:
Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske det password, kan du gå ind på webmail (samme logon som til forum) og oprette et nyt pasword sådan:
Log ind på webmail http://mail.tdc.dk/
Klik indstillinger - klik password.
Der kan du oprette et nyt password, til dit postpogram.
-------------------------
Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password.
Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password.
Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password.
Her kan du taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.
Åben egenskaberne for din konto.
Fanebladet Servere:
Server til udgående = asmtp.mail.dk
Server til indgående = pop3.mail.dk
Marker feltet: JA til godkendelse.
Fanebladet avanceret:
Port til udgående post = 465
Port til indgående post = 995
Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.
--------------------------
Hvis ikke du oplever fremskridt med ovenstående , må en iPhonebruger hjælpe dig videre.
Omdømme 6
Hej STH4711
Har fået et hint om du måske skal bruge lidt hjælp her.
Mon du har fået det til at virke, eller skal vi se yderligere på det?
Hilsen
Har fået et hint om du måske skal bruge lidt hjælp her.
Mon du har fået det til at virke, eller skal vi se yderligere på det?
Hilsen
Jeg har anonymiseret mail adresse, så den ikke kan misbruges/Patrick, forum adm.
Hej
har stadig problem, når jeg vil sende får jeg denne besked på iphone / der er anbragt en kopi i udbakken afsender addressen xxxxx@mail.dk blev afvist af serveren
Hej
har stadig problem, når jeg vil sende får jeg denne besked på iphone / der er anbragt en kopi i udbakken afsender addressen xxxxx@mail.dk blev afvist af serveren
Omdømme 6
Hejsa
Du skriver, at du får besked at din afsender adresse bliver afvist af serveren.
Kan du tage et skærmbillede og sende til mig som PM? (ikke her i tråden, så alle kan se din mail adresse igen), når jeg har billedet, vil jeg selvfølgelig informere i tråden her, hvad jeg ser, sådan at alle kan få glæde af det, hvis vi finder en løsning til dig
Hilsen
Du skriver, at du får besked at din afsender adresse bliver afvist af serveren.
Kan du tage et skærmbillede og sende til mig som PM? (ikke her i tråden, så alle kan se din mail adresse igen), når jeg har billedet, vil jeg selvfølgelig informere i tråden her, hvad jeg ser, sådan at alle kan få glæde af det, hvis vi finder en løsning til dig

Hilsen
Omdømme 6
Hejsa
Så har jeg modtaget det ønskede skærmbillede fra STH4711:

Som jeg selvfølgelig har anonymiseret, inden den er lagt op...
Det er fordi serveren ikke genkender din mail adresse.
Det kan være fordi du har sat forkert brugernavn ind - eller ikke har den rigtige kode. Det kan også skyldes, du henvender dig på den forkerte port på serveren.
For at være helt sikker på din telefon er sat rigtigt op, så prøv at følge denne vejledning:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063
Når det er gjort - hvis det stadig ikke virker, skal vi have tjekket din kode, om det er den forkerte. Men prøv lige at følge vejledningen først.
(du skal endelig ikke sende din kode til nogen!)
Håber du vil vende tilbage her i tråden og fortælle, hvordan det går?
God fornøjelse
Så har jeg modtaget det ønskede skærmbillede fra STH4711:
Som jeg selvfølgelig har anonymiseret, inden den er lagt op...

Det er fordi serveren ikke genkender din mail adresse.
Det kan være fordi du har sat forkert brugernavn ind - eller ikke har den rigtige kode. Det kan også skyldes, du henvender dig på den forkerte port på serveren.
For at være helt sikker på din telefon er sat rigtigt op, så prøv at følge denne vejledning:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20063
Når det er gjort - hvis det stadig ikke virker, skal vi have tjekket din kode, om det er den forkerte. Men prøv lige at følge vejledningen først.
(du skal endelig ikke sende din kode til nogen!)

Håber du vil vende tilbage her i tråden og fortælle, hvordan det går?
God fornøjelse
Har fulgt opskriften. Men kan stadig ikke sende email.
Kan det være fordi vi har 2 email koblet på mit TDC hvor den ene er mere offentlig ind den anden. Vi logger på med min email@mail.tele.dk og den anden er min email@mail.dk hvor vi har koblet iPhone til.
Kan det være fordi vi har 2 email koblet på mit TDC hvor den ene er mere offentlig ind den anden. Vi logger på med min email@mail.tele.dk og den anden er min email@mail.dk hvor vi har koblet iPhone til.
Omdømme 6
Hej STH4711
Er du sikker på, at din adgangskode er korrekt?
Hilsen
Er du sikker på, at din adgangskode er korrekt?
Hilsen
ja koden er ok. ellers vil jeg jo ikke modtage email, jeg har også lige afprøvet at ændre asmtp til@mail.tele.dk men stadig samme kan modtage men ikke sende.
Omdømme 1
Indskudt bemærkning: Du ved godt at det ikke er det login, som du bruger til forum - ikke?
redigeret tilført:
Du skriver to mailadresser. Hvis det er to mailadresse til den samme mailbox , burde det ikke betyde noget, men hvis det er to forskellige mailboxe i har, så skal koden til din opsætning af din mailbox være din kode til tdc's server og din kone har et andet server login.
Altså mailboxsen der hedder email@mail.dk og som du har opsat på din iPhone skal være email@mail.dk som brugernavn og den kode som du fik da du oprettede den mailbox.
redigeret tilført:
Du skriver to mailadresser. Hvis det er to mailadresse til den samme mailbox , burde det ikke betyde noget, men hvis det er to forskellige mailboxe i har, så skal koden til din opsætning af din mailbox være din kode til tdc's server og din kone har et andet server login.
Altså mailboxsen der hedder email@mail.dk og som du har opsat på din iPhone skal være email@mail.dk som brugernavn og den kode som du fik da du oprettede den mailbox.
Hej
Det er den rigtige kode. jeg bruger på@mail.dk
jeg prøved igår at oprette en ekstra konto på ipad@mail.tele.dk her fungerer det godt nok. modtage og sende
men på@mail.dk afviser serveren kontoen hvis vi vil sende. men modtager.
Det er den rigtige kode. jeg bruger på@mail.dk
jeg prøved igår at oprette en ekstra konto på ipad@mail.tele.dk her fungerer det godt nok. modtage og sende
men på@mail.dk afviser serveren kontoen hvis vi vil sende. men modtager.
Omdømme 6
Hej igen
Det forstår jeg ikke?
Nu har du pludselig en iPad?
Jeg troede det var en iPhone du sidder med?
Hilsen
Det forstår jeg ikke?
Nu har du pludselig en iPad?
Jeg troede det var en iPhone du sidder med?
Hilsen
Hej
mener at man ikke kan sende fra under adresser men kun hoved adressen dur...
lige som i et hus med en postkasse og 4 beboere.. man kan modtage og sende til adressen hvor efter posten bliver fordelt den enkelte person men det er hovedadresse der er betydende... det samme mener jeg også gælder når man sender...
mener at man ikke kan sende fra under adresser men kun hoved adressen dur...
lige som i et hus med en postkasse og 4 beboere.. man kan modtage og sende til adressen hvor efter posten bliver fordelt den enkelte person men det er hovedadresse der er betydende... det samme mener jeg også gælder når man sender...
Det er stadig min iphone jeg sidder med men prøved at sætte konto op på min Ipad@mail.tele.dk og her fungerer det
og vil sikkert også fungerer på Iphone. men har ikke prøvet.
og vil sikkert også fungerer på Iphone. men har ikke prøvet.
Det har virket på@mail.dk under email.
Omdømme 1
Hej STH4711
Nu har jeg læst hele tråden igen, og jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret.
Din linie "Det har virket på@mail.dk under email." kan jeg ganske enkelt ikke regne ud.
Om de andre der har skrevet i tråden kan det, ved jeg ikke, men mit råd til dig er at tage den enhed med til en tdc-butik som du meget gerne vil have hjælp til. Jeg er næsten sikker på at står der en med din Iphone/Ipad i hånden vil det være meget nemmere at lokalicere proplemet.
Hvis du vil, kan du henvise til denne tråd.
Finder du ud af noget er du meget velkommen til at fortælle os hvad problemet er, for så ved vi det til en anden gang.
Nu har jeg læst hele tråden igen, og jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret.
Din linie "Det har virket på@mail.dk under email." kan jeg ganske enkelt ikke regne ud.
Om de andre der har skrevet i tråden kan det, ved jeg ikke, men mit råd til dig er at tage den enhed med til en tdc-butik som du meget gerne vil have hjælp til. Jeg er næsten sikker på at står der en med din Iphone/Ipad i hånden vil det være meget nemmere at lokalicere proplemet.
Hvis du vil, kan du henvise til denne tråd.
Finder du ud af noget er du meget velkommen til at fortælle os hvad problemet er, for så ved vi det til en anden gang.
Hej,
Havde samme problem her. Iphone 5S.
Har tidligere haft det til at fungere uden helt at vide hvad der gjorde forskellen...
Fandt så ud af, at idet jeg har et Telia simkort, skal jeg bruge en Telia SMTP server....haha !
og så kører det igen.
Primær server er stadig asmtp.mail.dk med tilhørende brugernavn og kodeord.
Men under andre servere har jeg så en smtp.telia.dk oprettet uden brugernavn og password.
Det virker !
lidt mærkeligt for på min Ipad2 fungerer min TDC mail fint med asmtp.mail.dk - på trods af at der i Ipadden også sidder et Telia sim kort.
K.
Havde samme problem her. Iphone 5S.
Har tidligere haft det til at fungere uden helt at vide hvad der gjorde forskellen...
Fandt så ud af, at idet jeg har et Telia simkort, skal jeg bruge en Telia SMTP server....haha !
og så kører det igen.
Primær server er stadig asmtp.mail.dk med tilhørende brugernavn og kodeord.
Men under andre servere har jeg så en smtp.telia.dk oprettet uden brugernavn og password.
Det virker !
lidt mærkeligt for på min Ipad2 fungerer min TDC mail fint med asmtp.mail.dk - på trods af at der i Ipadden også sidder et Telia sim kort.
K.
Jeg har det samme problem med min iPhone 5s
Jeg kan modtage, men ikke sende.
Jeg har en TDC-mailadresse, men jeg har Telenor-abonnement på mobilen.
Jeg kan modtage, men ikke sende.
Jeg har en TDC-mailadresse, men jeg har Telenor-abonnement på mobilen.
Prøv at følge følgende opsætning: https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/udgaaende-postserver?icid=_kundeservice_yousee_dk_mail_oprettelse-og-opsaetning_vi-udfaser-den-udgaaende-postserver
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.