Spørgsmål

Kan modtage mail, men ikke sende??

Får følgende besked når jeg forsøger at sende. Er logget ind og modtager mails uden problemer.

Afsenderadressen XXX blev afvist af serveren asmtp.yousee.dk.

Svaret fra serveren var: XXX: Sender address rejected: not logged in

Denne tråd kan ikke kommenteres

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Har du set efter om der er en fejl i opsætningen.?

En anden ting,  det er ikke tilladt at skrive person identificerbare oplysninger, de skal slettes.

/Redigeret af forum-teamet: Slørret mailadresse i billede

Ja, jeg har tjekket opsætningen mange gange og mener ikke der er fejl i den

Omdømme 7
Badge +10

Ja, jeg har tjekket opsætningen mange gange og mener ikke der er fejl i den

Kan du sende fra YouSee webmail? Får du nogen fejlkode(r)? 

Ja, jeg kan sende fra webmailen uden problemer

Mon ikke fejlen er det som fejlteksten meddeler, altså at der ikke er logget ind?

Der skal logges ind både på den server, der bruges til at modtage mails og den server, der bruges til at sende mails. I et mailprogram (IKKE webmail) skal man enten markere at samme legitimationsoplysninger (login navn og adgangskode) som er brugt til at modtage mails, også skal bruges til at afsende mails, eller også skal man udfylde separate felter med brugernavn og adgangskode til afsendelse af mails også selv om oplysningerne er ens for modtagelse og afsendelse. I nogle mailprogrammer skal man markere at oplysningerne skal gemmes, ellers skal man indtaste dem hver gang man åbner mailprogrammet.

Omdømme 7
Badge +9

Mon ikke fejlen er det som fejlteksten meddeler, altså at der ikke er logget ind?

Der skal logges ind både på den server, der bruges til at modtage mails og den server, der bruges til at sende mails. I et mailprogram (IKKE webmail) skal man enten markere at samme legitimationsoplysninger (login navn og adgangskode) som er brugt til at modtage mails, også skal bruges til at afsende mails, eller også skal man udfylde separate felter med brugernavn og adgangskode til afsendelse af mails også selv om oplysningerne er ens for modtagelse og afsendelse. I nogle mailprogrammer skal man markere at oplysningerne skal gemmes, ellers skal man indtaste dem hver gang man åbner mailprogrammet.

Hej @tomboy 

Kunne du bruge dette svar og førte det til afklaring eller løsning? Hvis ja, så markér gerne som bedste svar. 

Ha’ en god dag🌞