Spørgsmål

Kan ikke sende mails til @icloud.com adresse

Omdømme 1
Badge +4
Jeg skriver ikke så tit til vedkommende, så jeg ved ikke præcist hvornår det er begyndt, men det er nok inden for de seneste måneder. Når jeg sender til en bekendt på @icloud.com, får jeg følgende fejl fra MAILER-DAEMON@yousee.as8677.net:

code:
This is the mail system at host mwumf0307.yousee.as8677.net.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

: host mx4.mail.icloud.com[17.133.229.9] said: 550 5.7.1
[CS01] Message rejected due to local policy. Please visit
https://support.apple.com/en-us/HT204137 (in reply to end of DATA command)

Linket fører til en forklaring der antyder at Yousee er markeret som en Bulk-mailer. Jeg kender en anden Yousee abonnent som får samme fejl.

Er der andre der har samme problem. Er det måske Yousee der er blevet blacklistet?

På forhånd tak,
Per

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10
Du får besked på at kontakte "postmaster" for yderligere information. Det er for TDC på adressen: https://postmaster.tdc.dk/ Læs siden ordentligt igennem før du evt. sender noget til postmaster.
Da jeg både har en YouSee mail konto, en Outlook.com mail konto og en iCloud mail konto kunne der laves nogle forsøg. Det viste følgende:

Der kunne IKKE kan sendes mail fra YouSee mail til iCloud mail. Der er hidtil ikke kommet nogen fejlbesked, eller besked om at mailen ikke var modtaget. Men den er hidtil ikke dukket op i indbakken hos iCloud. Har prøvet både med en YouSee-mailkonto med domænenavn "youmail.dk" og med "mail.dk". Samme resultat for begge.

Der kunne uden problemer sendes mail fra YouSee mail til Outlook.com mail. Den dukkede næsten omgående op i indbakken hos Outlook.com.

Der kunne uden problemer sendes mail fra Outlook.com mail til iCloud mail. Den dukkede næsten omgående op i indbakken hos iCloud.

Apple må have oprettet en blokering for mails fra YouSee. Kan der være en sammenhæng med de mange spam-mails, som brugerne skriver om efter YouSees mailomlægning? Eller kan der være opstået forvekslinger fordi navnet YouSee også bruges af en Hollandsk radiostation? Eller har YouSees mailomlægning forårsaget at Apple har valgt at blokere for mails fra yousee.dk? Eller går det galt fordi domænenavn i mailadressen ikke svarer til YouSees servernavne?

Med dette problem, og adskillige andre problemer med den omlagte YouSee webmail, er min umiddelbare tanke at sige helt farvel til brug af YouSee mail, da den i forvejen kun bruges ganske lidt, og de andre fungerer perfekt både på PC, mobil og iPad.
Omdømme 1
Badge +4
Du får besked på at kontakte "postmaster" for yderligere information.
Mnja, de skriver egentlig at kontakte PM for yderligere hjælp, men takker da for info og adresse. Mit formål her var dog først og fremmest at se om det var et generelt problem, inden jeg evt. gik videre med det.
Omdømme 1
Badge +4
Apple må have oprettet en blokering for mails fra YouSee.
Tak for info, det var også min formodning. Har haft TDC/Yousee mail i mange år og aldrig haft problemer - førend denne store omlægning...

Besvar