Kan ikke sende i Thunderbird?


Badge

Har ikke kunnet sende i Thunderbird ½ år, men kan godt modtage. Webmail fungerer fint ( 2 forskellige YouSee konti). Talt med support mange gange - nu har jeg opgivet og langsomt ved at nedlægge de 2 konti. Jeg har en 3. Konto hos anden udbyder. Vh Jens. (xxxxxxxxxxxx@tdcadsl.dk)

/Redigeret af forum-teamet: Slørret mailadresse


20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej Jens 

Det lyder ikke godt, at du ikke kan få din mailkonto til at køre i Thunderbird. 

Kommer der en fejlbesked eller fejlkode, som du kan dele i tråden?😊

Har du tjekket, at din konto er sat op med korrekte værdier? Du finder dem her.

Nogle gange kan fejlen også være, at koden til mailboksen altså POP3-koden er forkert. Sådan ændringer du den.

Jeg håber du kan bruge mit svar😊

Omdømme 7
Badge +9

Bruger Thunderbird med YouSee mail. Det fungerer fint. Ja, får du nogen fejlmeddelelser? 

Omdømme 6
Badge +8

Har ikke kunnet sende i Thunderbird ½ år, men kan godt modtage. Webmail fungerer fint ( 2 forskellige YouSee konti). Talt med support mange gange - nu har jeg opgivet og langsomt ved at nedlægge de 2 konti. Jeg har en 3. Konto hos anden udbyder. Vh Jens. (xxxxxxxxxxxx@tdcadsl.dk)

/Redigeret af forum-teamet: Slørret mailadresse

Bruger du port 587 - TLS (STARTTLS) og ikke 465.

 

Badge

Tak for forslagene - ,men virker fortsat ikke. Har prøvet at ændre mange indstillinger systematisk - formentlig brugt 50-100 timer på det - jeg er ret stædig :) Brugt YouSee support mange gange op thunderbirdforum som her.

konto tdcadsl.dk 1)

Konto pc.dk  2)

Har selvfølgelig brugt de anvisninger f.eks. servernavne og portnumre som anvist i dine link og ændret adgangskode mange gange. man kan gå ind og ændre den automatiske .

i Thunderbird skal man ikke sætte flueben ved “server kræver godkendelse” - der er en lille rullemenu.

Ingen bedring hvis pop3.yousee.dk eller pop3.mail.dk.

Indgående post fungere forsat på begge yousee-konti.

udgående: virker ikke

Vil være taknemmelige for input.

VH Jens

/Redigeret af Forum-teamet: Slørret mailadresser

Omdømme 6
Badge +8

Du sender med forkert email adresse..

@tdcadsl.dk og @pc.dk

 

Der er noget der skal rettes i SMTP indstillinger.

Omdømme 6
Badge +8

Du skal checke din email afsender adresse. På dette billede..

 

 

I venstre side, højre klik på @tdcadsl.dk konto og bagefter ned på (venstre klik) @pc.dk konto.

Der skal stå forskellige email adresser på de to konti, klik på rediger identiteter → der skal stå den email adresse der svarer til konto’en.

Hvis du har brugt forkert user eller password, kan din konto blive lukket i 2 timer.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Lonemy 

Jeg er spændt på om du fik løst problemet og i så fald, hvad løsningen var?😊

Badge

Hej Kasper

Tak for dit input - men desværre nej ingen ændring.

Måske har den stået forkert i det screenshot jeg sendte, i det jeg har leget med mange ændringer - men den står som du anbefaler nu.

 

Går ud fra at du mener i “udgående server (SMPT)” -  “detaljer for den valgte server”

i XX@tdcadsl står der under  “brugernavn” den tilhørende E-mail

Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: SMTP; Client does not have permissions to send as this sender. Kontrollér meddelelsen og prøv igen.

I XX@pc.dk   står der under  “brugernavn” den tilhørende E-mail

Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: <jenssvendsen@pc.dk>: Sender address rejected: not owned by user @tdcadsl.dk. Kontrollér om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.

 

Tilsvarende i  gmail.com og dadlnet.dk kontoerne

 

Løsningsforslag??

KH Jens

Omdømme 6
Badge +8

Jeg tillader mig at svare selvom jeg ikke hedder Kasper 😉.

 

Hvis du opretter en NY mail, hvad  står der så i FRA feltet (du kan klikke i det) fra pc.dk og tdcadsl.dk.

Du kan klikke på de tre små streger oppe i højre hjørne → kontoindstillinger → check at kontonavn og mailadresse er ens.

Badge

Hej Peter :) 

Takker for input!

I min (win 10 pro) opdaterede Thunderbird er der ingen små prikker i højre hjørne…(men en pil, hvor man kan vælge 5 emner: vælg fil/mit vCard/Webside/div./påmind mig senere ).

Men i kontoindstillinger er kontonavn og mailadresser ens i alle mine 3 konti.

I  ”Fra” feltet kan jeg vælge hvilken af de 3 konti jeg sender fra.

 

Badge

Tænkte også der var en fejl i SMPT-indstillinger - men har prøvet hvad fantasien kan finde på…..

Jeg undrer mig over et felt, hvor man i yuosee vejledningen skal sætte kryds i server kræver password - det findes ikke i min thunderbird-version?

Omdømme 6
Badge +8

Tænkte også der var en fejl i SMPT-indstillinger - men har prøvet hvad fantasien kan finde på…..

Jeg undrer mig over et felt, hvor man i yuosee vejledningen skal sætte kryds i server kræver password - det findes ikke i min thunderbird-version?

I Thunderbird vælges det ud fra hvilken indstilling du har valgt ved SMTP server - forbindelsessikkerhed (starttls) og godkendelsesmetode (alm. adgangskode).

 

Jeg tænker du har valgt den rigtige udgående server (SMTP) for hver konto (kontoindstillinger)?

 

Har det virket på noget tidspunkt?

Er en konto blevet tilføjet efter det har virket?

Er det en nyinstallation?

Der er vel ikke noget Microsoft Exchange server på en konto.

 

Jeg bruger ikke selv Thunderbird som mit default mailprogram, men havde på et tidspunkt 3 mailkonti på som fungerede fint.

Badge

Ja præcis - ingen afkrydsning.

Det har virket i mindst 10 år (indtil jeg fik en mail om at en mailserver skulle skifte navn fra ..”MAIL”..  til “YOUSEE”…..

Nej ingen nye konti

Nej ikke noget med ms exchange

SMPT er valgt ud fra YouSee´s vejledning. Ændrede i sin tid navn, som ovenfor anført uden effekt, men da jeg ændrede navnet tilbage virkede det ikke mere. 

(  udgående server / SMTP-server:

  • Udgående postserver (SMTP): asmtp.yousee.dk
  • Standardport er 587 - TLS (STARTTLS)
  • Brugernavn: Din YouSee-mail (f.eks. jensjensen@youmail.dk)
  • Adgangskode: Din adgangskode, som du valgte, da du oprettede din YouSee-mail
  • Der skal sættes et flueben ved 'Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse'. Dette skal markeres i nogle programmer.)
Omdømme 6
Badge +8

Mit forslag er at slette alle smtp serverer, tilføje dem igen og vælge manuel opsætning. Det kan man godt gøre i thunderbird da en smtp server er uafhængig af e-mail kontoen.

Badge

Tak Peter - prøver… VH Jens

Omdømme 6
Badge +8

Tak Peter - prøver… VH Jens

Har du fået det til at virke. 

Thunderbird er et gratis program og virker fint, men kan nogle gange have bugs ved div. opdateringer.

Har du overvejet at andet mail program?

Emails kan i dag eksporteres og importeres i langt de fleste programmer.

Badge

Jo jeg har. Min sekretær skiftede fra Outlook til thunderbird - nu prøver jeg at tage mig til sammen til den modsatte procedure (det var bestemt ikke uden udfordringer, når man har mange mapper og undermapper).

VH Jens

Jeg eksakt lignende problem. Det viste sig at være spamhaus.org, som havde blokeret min ip-adresse.

Badge

Hej juleaben1

TAK!!! prøvede de 2 email-adresser i “spamhaus.org”… “ingen problemer”.

Jeg kan som sagt modtage mails på begge konti - men ikke sende fra begge!

Jeg giver YuoSee skylden… i starten hjalp det når supporten fjernede blokering eller jeg skiftede password - men kort efter samme problem.

VH Jens

 

 

Nå, nu er den gal igen. Bad behavior. Interessant i betragtning af, at jeg ikke har brugt min mail, siden den blev repareret hos spamhaus …

Ser nedenstående ikke meget ud som om, det er Yousee, der er problemet?

 

 

Besvar