Spørgsmål

Kan ikke modtage eller send emial

Badge

Bruger POP 3 server  - har tidl. bruge indg. post kode 110 og Udg. kode 587.

Har nu fået besked på at bruge Indg. post kode 995 og Udg. kode 465.

Intet virker efterfølgende.

Har kontakte you see - bliver henvist til Microsoft - som heller ikke kan hjælpe.

Hvad gør jeg så lige nu?

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er der husket at vælge SSL kryptering, det er påkrævet.

Badge

ja

Omdømme 7
Badge +9

Ligeledes er alt andet som vist på billederne.?

Jeg har samme problem.

Ingen adgang til at modtage eller sende mails.

I forgårs skulle jeg skrive adgangskode for at åbne min webspeed-mail i outlook (Windows Live Mail) fra 2010. Måske kunne jeg have nøjes med at verificere min mailadresse i Yousee app, men havde da allerede forgæves prøvet at ændre  adgangskode i Windows Live Mail. Nu kan jeg så ikke huske hverken brugernavn eller adgangskode.

Har nu læst at min gamle indstillinger til POP 3 server (indgående post) skal ændre til port 995 og til SMTP server (udgående post) skal ændres til port 587. Dette har jeg nu gjort. Har valgt SSL på begge.

På Yousee skriver de, at mit Brugernavn er min e-mailadresse og at min adgangskode er den kode jeg valgte, da jeg oprettede din YouSee-mail.

Regner med, at det er den kode jeg bruger når jeg logger på Mit Yousee ?

Den kode virker så ikke.

Er der nogen som har løsningsforslag ?

Omdømme 7
Badge +9

Der kan godt bruges samme kode til alt log in på YS, det er ikke et problem, men de kan også være forskellig, det giver bedre sikkerhed.

Der kan nemt skifte kode. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/fa-ny-kode-til-dit-mailprogram

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Erik A 

Prøv gerne at skifte koden til mailboksen, som @Radiomanden nævner, da der er tvivl om hvorvidt denne er den rigtige. 

Ved forkert brugernavn/adgangskode, så vil mailprogrammet Outlook typisk bede om, at man logger ind igen og igen. 

Hej.

jeg har prøvet at skifte adgangskoden i YouSee , men det har ikke hjulpet.

Det er lige som om at Windows Live Mail skal bruge sin egen.

Mener at det tidligere var en 12 cifret brugernavn og adgangskoden kan jeg overhovedet ikke huske.

Omdømme 5
Badge +7

Hej @Erik A 

Kan du evt. vedhæfte et billede af den fejlbesked du får? Umiddelbart skal du, fra vores side, udelukkende indtaste mailadresse og den kode du har lavet under Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Hvis Windows Live mail ber’ om andet, har det umiddelbart ikke noget med YouSee at gøre. 

Hej Louise

Se dette billede

Selv om jeg ændrer brugernavn til min web-mailadresse og adgangskode til den kode, som jeg har til min YouSee mail konto, så virker det ikke 

Venlig hilsen

Erik

Omdømme 7
Badge +9

Det er et usynligt billede.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Erik A 

Det ser ud til at billedet udeblev, så det afventer vi😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Erik A 

Tak for billedet. 

Brugernavn er så din fulde mailaresse f.eks. eksempel@yousee.dk, som det er, at fint vi ikke har fået med på billedet her. 

Koden er så koden til mailboksen bedre kendt som POP3-koden. Du kan ændre POP3-koden inde på Mit YouSee - se denne guide: Skift kode til mailprogram

Hej Kasper.

Det er jo lige nøjagtig det jeg har skrevet, som ikke virker.

Jeg har også prøvet at ændre min adgangskode på Mit YouSee, for at se om det kunne hjælpe.

Hvilket heller ikke hjalp 😧.

Hilsen

Erik A

Til brug for fejlfinding: Prøv at oprette et hotspot på en mobiltelefon, der har forbindelse med 4G eller 5G mobildata, og prøv så at logge på dette hotspot med den PC, hvor Outlook er installeret.

Virker det nu? Bemærk at hvis der bruges en forkert adgangskode blokerer YouSee Mail i 15 minutter.

Prøven forudsætter at der er tilstrækkelig mobildata til rådighed, og det bør kun være en midlertidig løsning for ikke at bruge for meget mobildata.

Hvis det virker kan et antal fejlmuligheder udelukkes. Hvis det ikke virker kan et antal andre fejlmuligheder udelukkes.

Omdømme 7
Badge +9

Haves der et YS abonnement, så har man pænt med Data, har f.eks 60 Gb på mit, så der er en del at bruge af.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Erik A 

Fik du det løst? 

Hvis ikke, beder den stadig og brugernavn og kode? 

Jeg ser ikke noget @ i dit brugernavnet på dit billede -> husk, at brugernavnet er den fulde mailadresse. Koden er ikke den til Mit YouSee, men den til din mailboks. Den kan ændres her - hvilket jeg vil foreslå og så prøve at sætte de 2 ting ind:
Skift kode til mailprogram

Besvar