Svar

Jeg kan ikke sende mail mere. Jeg kan godt modtage mail


Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Den afviste e-mail-adresse var xxxxxxxx@privat.dk. Emne 'test for at sende mail', Konto: 'Karl - Erik Jørgensen - Tlf. 4255 1833 - xxxxxx@privat.dk', Server: 'asmtp.yousee.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 5.7.1 : Sender address rejected: PF_AUTH', Port: 587, Sikker (SSL): Ja, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC78

Redigeret af Stefan 151019 - fjernet mailadresse

icon

Bedste svar af DKVX 15 November 2019, 13:27

Se original

27 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2

Hej karlerik

Jeg kan se, du mangler et svar.

Vi har en hjælpeside her til opsætning af mail - det ser ud til, at opsætningen ikke er helt OK.

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning

Stefan, YouSee Forum Team

Jeg har nøjagtigt samme problem. Min mailboks er opsat som beskrevet i jeres guide. Har i lukket ned for afsendelse af e-mails fra gratis YouSee-mail?

Omdømme 7
Badge +9

Har udgående mail virket før? 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @DKVX 

Hvis du stadig har udfordringer med din mail, så prøv at se om det virker fra webmailen. Hvis det ikke gør det, så skal du have fat i vores tekniske support for nærmere hjælp. 

Husk at markere bedste svar  :) 

Hej@DKVX 

Hvis du stadig har udfordringer med din mail, så prøv at se om det virker fra webmailen. Hvis det ikke gør det, så skal du have fat i vores tekniske support for nærmere hjælp. 

Husk at markere bedste svar  :) 

Jeg tog fat i jeres kundeservice, og fandt ud af, at min konto var blevet spærret - havde samme issue fra Webmail :).

Omdømme 7
Badge +9

Hej @DKVX 

Jeg har markeret dit svar som bedste svar :) 

Til rettte vedkommende

Jeg har et lignende problem. Jeres support ville ikke hjælpe da det var en outlook. Jeg får fejl pf auth # 554. Kan det være at min udbakke er blevet blokeret?

VH

Dan Ackermann

Hej, får så pludselig denne meddelse ved afsendelse af mails. Hjææælp.

Den har været blokeret i ca. 4 døgn.


Opgaven 'xxxxxxx@mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontrollér mailadressen under egenskaber for din konto.  Serveren svarede: 554 5.7.1 <xxxxx@mail.dk>: Sender address rejected: PF_AUTH'

 

Mailadresse under egenskaber er o.k.

 

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej, får så pludselig denne meddelse ved afsendelse af mails. Hjææælp.

Den har været blokeret i ca. 4 døgn.


Opgaven 'xxxxxxx@mail.dk - sender' rapporterede en fejl (0x800CCC78) : 'Meddelelser kunne ikke sendes. Kontrollér mailadressen under egenskaber for din konto.  Serveren svarede: 554 5.7.1 <xxxxx@mail.dk>: Sender address rejected: PF_AUTH'

 

Mailadresse under egenskaber er o.k.

 

 

 

Se bedste svar i denne tråd..

Hej Kasper

 

Jeg har samme problem som ovenstående og jeg har nu brugt 2 dage på at få det fixet. Fejlen siger: 554 5.7.1 sender address rejected: PF_AUTH. Først chattede jeg med en igår og hun bad mig skifte kode og så skulle det være løst, så afsluttede hun chattede inden jeg kunne nå at fortælle det ikke virkede. Idag har jeg så talt med en ung mand der sagde han ikke ville hjælpe da det er et Outlook problem og jeg skulle tage fat i Microsoft. Jeg sagde til ham for mig så det ud til at være et serverproblem, men han sagde nej og jeg skulle ringe til Microsoft. Det gjorde jeg så, de siger til mig at det er et serverproblem fordi I har åbenbart puttet min mail på som Spammail. Og hun checkede alt igennem for at sikre sig det ikke var en fejl hos dem, inden hun nu har sendt mig retur til jer, med beskeden om I har spærret min mail for at sende, da I højst sandsynligt har spærret den som en der sender Spam??

Nu har jeg så igen talt med en af jeres folk, og han henholder sig til det ikke er jeres problem, han siger det er Microsoft der er problemet og han hverken kan eller vil ikke hjælpe, fordi min webmail fungerer.

 

Jeg har i nogle dage haft samme problem. Jeg kan ikke sende hverken fra Thunderbird eller Outlook. Det skulle være besynderligt at disse to mailklienter får problemet på samme tid. Jeg ved at YouSee er ved at opdatere - så jeg tror bestemt det er en fejl hos dem-

Omdømme 7
Badge +9

Er der også problemer når der bruges Mail uden en klient.?

Nej webmail virker, men det er besynderligt, at der på samme tid uden nogen påvirkninger i min PC opstår fejl på begge mailklienter.

Omdømme 7
Badge +9

Der må være sket en fejl i klienterne, bruger det ikke selv, kan ikke se grund til det, prøv at gennemgå opsætningen på klienterne.

Har også prøvet flere klienter men det virker heller ikke, så jeg tror det er en Yousee fejl. Og fejlen siger man skal tage fat i udbyderen, men Yousee fralægger sig alt ansvar og skyder den over på klienterne 😡

Jeg kan oplyse til Radiomanden, at alt er opdateret, alt er kontrolleret. Fejlen opstod pludseligt uden der blev ændret eller opdateret på noget.

Selvfølgeligt kan man nøjes med webmail. Men det er mere besværligt og mailklienterne indeholder mange ting, jeg nødigt ville undvære når først man har prøvet dem.

Besynderligt, at YouSee som sender fejlmeddelelsen ikke ved hvad den betyder. Uanset hvem der har fejlen burde de vide hvad deres meddelelser betyder!!!!!!!!!!!

Yousee I bliver nødt til at gøre noget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har idag haft EDB-manden til at kigge alt efter og det er som det skal være. Han har checket netværkstraffikken på tværs af alle enheder og der kommer ingen fejl frem. Jeg får besked frem på Ipaden at afsenderadresse er ukendt, så efter 3 timer med en edb-mand til kr. 1000,- i timen er vi samme sted som før. Iflg. ham er det en Yousee fejl og ikke en outlook fejl som I siger. Har I blacklistet min mail, således den ikke kan sende mere??

Dette er ikke OK, jeg forsøger at drive en virksomhed og har ikke tid til noget som bare skal virke!!!!😡

Jeg kan oplyse til Radiomanden, at alt er opdateret, alt er kontrolleret. Fejlen opstod pludseligt uden der blev ændret eller opdateret på noget.

Selvfølgeligt kan man nøjes med webmail. Men det er mere besværligt og mailklienterne indeholder mange ting, jeg nødigt ville undvære når først man har prøvet dem.

Besynderligt, at YouSee som sender fejlmeddelelsen ikke ved hvad den betyder. Uanset hvem der har fejlen burde de vide hvad deres meddelelser betyder!!!!!!!!!!!

Enig

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden 

“PF_Auth” betyder, at din konto at spam-blokeret - du skal kontakte os på en anden indgang, hvor der ydes direkte support fra YouSee. Så kan mailen blive genåbnet.

Kontakfinfo findes her

Badge

Hej Kasper

Jeg er erfaren bruger.

Har samme problem, den udgående SMTP server svare at min account er spam spæret. Kasper, du skriver at man skal kontakte jer via en anden indgang, men den du henviser er jo til den normale online support. Desværre er Yousee support total afvisende lige så snart de høre at webmail virker. Men webmail bruger jo IKKE SMTP og webmail er i praksis total ubrugelig. Jeg kan ikke hent samtaler på webmail som er ældre end de sidste 256 mail. I går aftes spærrede  serveren for min udgående mail. Jeg har i dag brug mere end 4 timer på dette og er kommet igennem til 6 forskellige supportere. De 3 første satte mig til at vente fordi de ikke kunne svare selv, samtalerne blev afbrudt af Yousee efter 30 til 40 min i venter status, men der blev aldrig ringet tilbage. Den 4 og 5 samtale gik det hel i hårdknude og supporterne henviser bare til  Microsoft fordi jeg var så dum at sige jeg bruger outlook som et af mine mail programmer,: De anviste overhoved ikke andre optioner, og var faktisk temmelig afvisende i at forsøge at hjælpe og samtalerne endte i u-konstruktive skænderier. Endelig, den 6 gang fik jeg en person som faktisk var mere kapabel og som søgte andre åbninger til løsning af mit problem. Det er dog forsat helt ikke helt optimalt fordi det nu er en intern support sag hos Yousee og fordi problemet ikke kunne løses her og nu. Yousee er helt generelt meget rigid m.h.t. deres support, så snart der er behov en dybere forståelse af kundens problem er man fuldstændig låses i problemløsninger som slet ikke virker. Jeg er jo, som set i dette forum, jo ikke den eneste der har dette problem. Så Yousee må jo vide at de har problemer med at hjælpe på dette område og det ER JO YOUSEE ‘s SMTP server som blokker, dermed yousee’s ansvar. Fx. Google SMTP server kan jo også finde på at spærre for udgående mail på grund af at de tro man sender SPAM, men der har man ikke noget problem med at få åbnet igen evt,. efter en kort karantæne periode.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Kasper

Jeg er erfaren bruger.

Har samme problem, den udgående SMTP server svare at min account er spam spæret. Kasper, du skriver at man skal kontakte jer via en anden indgang, men den du henviser er jo til den normale online support. Desværre er Yousee support total afvisende lige så snart de høre at webmail virker. Men webmail bruger jo IKKE SMTP og webmail er i praksis total ubrugelig. Jeg kan ikke hent samtaler på webmail som er ældre end de sidste 256 mail. I går aftes spærrede  serveren for min udgående mail. Jeg har i dag brug mere end 4 timer på dette og er kommet igennem til 6 forskellige supportere. De 3 første satte mig til at vente fordi de ikke kunne svare selv, samtalerne blev afbrudt af Yousee efter 30 til 40 min i venter status, men der blev aldrig ringet tilbage. Den 4 og 5 samtale gik det hel i hårdknude og supporterne henviser bare til  Microsoft fordi jeg var så dum at sige jeg bruger outlook som et af mine mail programmer,: De anviste overhoved ikke andre optioner, og var faktisk temmelig afvisende i at forsøge at hjælpe og samtalerne endte i u-konstruktive skænderier. Endelig, den 6 gang fik jeg en person som faktisk var mere kapabel og som søgte andre åbninger til løsning af mit problem. Det er dog forsat helt ikke helt optimalt fordi det nu er en intern support sag hos Yousee og fordi problemet ikke kunne løses her og nu. Yousee er helt generelt meget rigid m.h.t. deres support, så snart der er behov en dybere forståelse af kundens problem er man fuldstændig låses i problemløsninger som slet ikke virker. Jeg er jo, som set i dette forum, jo ikke den eneste der har dette problem. Så Yousee må jo vide at de har problemer med at hjælpe på dette område og det ER JO YOUSEE ‘s SMTP server som blokker, dermed yousee’s ansvar. Fx. Google SMTP server kan jo også finde på at spærre for udgående mail på grund af at de tro man sender SPAM, men der har man ikke noget problem med at få åbnet igen evt,. efter en kort karantæne periode.

Hej @wernbjan og @BKN7173 

Jeg håber at I har fået løst problemet med jeres mailkonto. 

Vi har ikke generelle problemer i forhold til, at man kan sætte en YouSee Mailkonto op i et eksternt mailprogram og så sende/modtage. Så havde vi ikke været i tvivl. 

Så der må være noget omkring den specifikke mailkonto, som er årsagen til de problemer der opleves. Jeg ska ikke kunne sige med sikkerhed om det er noget i jeres mailopsætningen, der er årsag til problemet. 

Hvis mailkontoen virker fra webmail i forhold til send/modtag, så er kontoen typisk i orden og kan jeg umiddelbart kun se, at det skulle være opsætningen der er problemet. 

Der må kigges i vores systemet i forhold til status på mailkontoen. 

God dag. 

Hej 

Har haft de samme problemer efter jeg blev bedt om at skifte port nr og sætte flueben

Har kæmpet med det i mange måneder

Bruger windows 7 og windows live mail

Så prøvede jeg i dag, for sjov at sætte det til standard instillinger

fjernet begge flueben i ssl

udg: 25

indg: 110

og vupti så virker det både modtage og sende  🙌

Badge

Thunderbird opdateret version / Win 10 pro

Mine 2 YouSee-konti: kan modtage mail, men jeg har ikke kunnet sende i flere år, bruger en anden mailudbyder til dette.

Support i flere omgange… problemet ikke løst. 

Webmail virker fint ;)

forsøgte:

udg: 25

indg: 110

Så kunne jeg heller ikke modtage :)

VH Jens

 

Har du prøvet at fjerne flueben i begge ssl

Badge

I Thunderbird er der ikke mulighed for at markere SSL (jeg ved ikke hvad SSL er) - man kan vælge elle fravælge SSL - det gør ingen forskel ift. at kunne afsende en meddelse.

 

Tak og VH Jens

 

Besvar