Spørgsmål

Jeg kan ikke sende mail


De seneste to dage har jeg fået følgende besked når jeg forsøger at sende en mail. Aldrig haft problemet før (mere end 20 år):

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. SMTP-serverfejl. Serveren svarede: <93-166-211-99-dynamic.dk.customer.tdc.net[93.166.211.99]>: Client host rejected: IP_AUTH.

Hvad gør jeg for at kunne fungere igen?


Denne tråd kan ikke kommenteres

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan startes med at se om der er problemer med opsætningen.

https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning

Jeg har ikke pillet ved noget og det har fungeret upåklageligt ind til beskeden opstår. Er det ikke lidt omfattende og skal til at installere på ny?

 

Omdømme 7
Badge +9

Det kommer an på hvor omfattende du mener omfattende er..

Omdømme 7
Badge +9

De seneste to dage har jeg fået følgende besked når jeg forsøger at sende en mail. Aldrig haft problemet før (mere end 20 år):

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. SMTP-serverfejl. Serveren svarede: <93-166-211-99-dynamic.dk.customer.tdc.net[93.166.211.99]>: Client host rejected: IP_AUTH.

Hvad gør jeg for at kunne fungere igen?

Noget kunne tyde på der er kludder i din mail klient. Prøv at indtaste bruger navn din e-mail adresse og mail kodeord igen. Har du glemt mail kodeord kan du sætte et nyt med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Jeg har tastet alle oplysninger ind igen. Thunderbird siger jeg skal kontakte min udbyder. Yuosee oplyser, at det er en Thunderbird fejlmeddelelse, så de kan ikke hjælpe. Webmail virker, men der er ikke gemt meget, så jeg har brug for, at mit mailprogram virker. 

Jeg troede at fejlmeddelelsen indeholdt oplysninger om hvad der var igen uden, at jeg dog er i stand til at tolke disse.

Serveroplysninger og portbetegnelser er som anbefalet af Yousee.

Er der ikke andet jeg kan gøre?

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet at bruge Chrome.? Du skriver:

Webmail virker, men der er ikke gemt meget, så jeg har brug for, at mit mailprogram virker. 

Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen, for enten er det OK eller det ikke er.

Normalt anvender jeg ikke min webmail, så der er ikke gemt noget på den. På min PC anvender jeg Thunderbird. Det er der jeg får fejlmeddelelsen når jeg forsøger at sende en mail

Omdømme 7
Badge +9

Det kan jeg ikke hjælpe med, bruger kun G mail (primær) og You See Mail (sekundær).

Omdømme 7
Badge +9

Normalt anvender jeg ikke min webmail, så der er ikke gemt noget på den. På min PC anvender jeg Thunderbird. Det er der jeg får fejlmeddelelsen når jeg forsøger at sende en mail

Jeg bruger (selvfølgelig) også Thunderbird, men jeg har ikke oplevet fejlen. Holder du din Thunderbird opdateret? YouSee hjælper ikke med mail klienter som Thunderbird, da det foregår på dit eget net. Jeg har prøvet at google Thunderbird og ip_auth, men har ikke fundet noget. Jeg vil foreslå du finder et Thunderbird forum og spørger der.  

Omdømme 7
Badge +9

De seneste to dage har jeg fået følgende besked når jeg forsøger at sende en mail. Aldrig haft problemet før (mere end 20 år):

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. SMTP-serverfejl. Serveren svarede: <93-166-211-99-dynamic.dk.customer.tdc.net[93.166.211.99]>: Client host rejected: IP_AUTH.

Hvad gør jeg for at kunne fungere igen?

Noget kunne tyde på der er kludder i din mail klient. Prøv at indtaste bruger navn din e-mail adresse og mail kodeord igen. Har du glemt mail kodeord kan du sætte et nyt med Mailindstillinger på Mit YouSee. 

Hej @Hemmersvej 

Faldt lige over denne tråd. 

Problemet ligger i din opsætning i mailklienten, som @Slangefar også er inde på. 

Du skal sikre, at du bruger korrekte portnumre til udgående post - du kan finde den korrekte opsætning via linket her.

Jeg håber at dette kan være hjælp til dig eller andre 🙂

Til orientering: Alle indstillinger er kontrolleret og indsat påny. Det undrer meget at ingen ved hvad fejlmeddelelsen betyder. Der er ingen fejl i mailklienten.

Hemmersvej skrev:

Jeg kan oplyse til Radiomanden, at alt er opdateret, alt er kontrolleret. Fejlen opstod pludseligt uden der blev ændret eller opdateret på noget.

Selvfølgeligt kan man nøjes med webmail. Men det er mere besværligt og mailklienterne indeholder mange ting, jeg nødigt ville undvære når først man har prøvet dem.

Besynderligt, at YouSee som sender fejlmeddelelsen ikke ved hvad den betyder. Uanset hvem der har fejlen burde de vide hvad deres meddelelser betyder!!!!!!!!!!!

Enig

Omdømme 7
Badge +9

Til orientering: Alle indstillinger er kontrolleret og indsat påny. Det undrer meget at ingen ved hvad fejlmeddelelsen betyder. Der er ingen fejl i mailklienten.

Hemmersvej skrev:

Jeg kan oplyse til Radiomanden, at alt er opdateret, alt er kontrolleret. Fejlen opstod pludseligt uden der blev ændret eller opdateret på noget.

Selvfølgeligt kan man nøjes med webmail. Men det er mere besværligt og mailklienterne indeholder mange ting, jeg nødigt ville undvære når først man har prøvet dem.

Besynderligt, at YouSee som sender fejlmeddelelsen ikke ved hvad den betyder. Uanset hvem der har fejlen burde de vide hvad deres meddelelser betyder!!!!!!!!!!!

Enig

Fejlen betyder umiddelbart, at du er blevet blacklistet på pågældende port. Har du port 587 stående i din mailopsætning som udgående port?? 

 

Ja jeg har port 587.

Omdømme 7
Badge +9

Ja jeg har port 587.

Okay, så vil jeg anbefale, at du kontakter os nærmere enten via facebook eller anden indgang. Så må der ses på det i systemet.
 

Jeg har samme problem på 3 forskellige pc’er både i Outlook (Microsoft® Outlook® til Microsoft 365 MSO (Version 2205 Build 16.0.15225.20028) 32-bit) og Thunderbird.

Det er lige meget hvilken network jeg er på (arbejde eller hjemme). Problem opstå lige pluslige og ikke i forbindelse med opdatering 

Klienter er sæt op rigtig

Det er vel ikke sådan, at der forsøges afsendt en mail via YouSees mailserver, som har en afsenderadresse, der ikke hører til YouSee, som mangler eller har en tastefejl?

Eller at der forsøges afsendt en mail via en anden mailserver end YouSees, men som har en YouSee mailadresse som afsender?

Indeholder afsenderadressen æ, ø, å, ö, ü eller et andet tilsvarende nationalt bogstav? Det kan muligvis gå galt i systemet.

Dette er blot et par gæt på en mulig årsag.

nej jeg har brugt denne mail i over 20 år uden problem. denne er lige pludselig hold op med at send