Hej
Er der nogle, der har erfaringer med at overføre meddelelser fra TDC-mailkonti, (xxx@kabelmail.dk og xxx@webspeed.dk), i W Live Mail til en Gmailkonto.
Jeg bruger følgende indstillinger, som er taget fra egenskaberne for de forskellige konti:
Indg. post: pop3.mail.dk og 110 og intet flueben ved sikker forbindelse (SSL)
Udg. post: asmtp.mail.dk og 587 og intet flueben ved sikker forbindelse (SSL).
Disse oplysninger er altså nøjagtig de samme i kontienes egenskaber og de oplysninger, jeg har indtastet i Gmail.
Men Gmail henter ikke nogle mails fra TDC-kontiene i Live Mail.
Håber på en løsning....
Venlig hilsen
Hamselv
Livemail er et lokal mail program. Gmail kan ikke kontakte Live mail. Din Yousee mail konto er sikkert tømt ned på dit Live mail program. Du kan sende dine mails manuelt fra din Live mail konto til Gmail. Husk at gratis Gmail maksimalt kan have 15 GB i brug. Her skal fraregnes andre gratis services i brug hos Google som f.eks. Google drive.
Når du henter er det kun POP3 som bruges (med SSL på port 995 og uden SSL på port 110). Jeg vil anbefale dig at bruge POP3 med SSL på port 995. Så er der ingen, som kan læse dine mails undervejs mellem posthus og Live mail program.
Når du henter er det kun POP3 som bruges (med SSL på port 995 og uden SSL på port 110). Jeg vil anbefale dig at bruge POP3 med SSL på port 995. Så er der ingen, som kan læse dine mails undervejs mellem posthus og Live mail program.
Måske hjælp her.
https://support.google.com/mail/answer/21289?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da
https://support.google.com/mail/answer/21289?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=da
Jeg kan ikke helt blive klog på, hvad det er du vil :-)
Hvis du gerne vil flytte dine mails fra windows live mail til en gmailkonto (så du kan læse dine yousee-mails fra de sidste mange år på din gmail på nettet), så er her en metode:
1 åbn for imap i indstillingerne for din gmail
2 opret en eller flere mapper (du kan kun flytte mails, ikke mapper med denne metode) til dine youseemail på din gmail
3 opret din gmail på din windows live mail, log ind og opdater - vær opmærksom på, at wlm skal godkendes inde fra gmail (usikkert mailprogram tror jeg det hedder)
4 åbn de mapper, der skal flyttes (en ad gangen)
5 marker alle mails i mappen, højreklik og vælg flyt
6 vælg destinationsmappen (i din gmail på wlm)
- gentag 4-6 for alle mapper, du ønsker flyttet.
Når du har flyttet, så giv wlm tid til at synkronisere med gmail, mange mails vil det kunne tage timer.
Hvis du mente noget andet eller du går fast, skriv igen
Hvis du gerne vil flytte dine mails fra windows live mail til en gmailkonto (så du kan læse dine yousee-mails fra de sidste mange år på din gmail på nettet), så er her en metode:
1 åbn for imap i indstillingerne for din gmail
2 opret en eller flere mapper (du kan kun flytte mails, ikke mapper med denne metode) til dine youseemail på din gmail
3 opret din gmail på din windows live mail, log ind og opdater - vær opmærksom på, at wlm skal godkendes inde fra gmail (usikkert mailprogram tror jeg det hedder)
4 åbn de mapper, der skal flyttes (en ad gangen)
5 marker alle mails i mappen, højreklik og vælg flyt
6 vælg destinationsmappen (i din gmail på wlm)
- gentag 4-6 for alle mapper, du ønsker flyttet.
Når du har flyttet, så giv wlm tid til at synkronisere med gmail, mange mails vil det kunne tage timer.
Hvis du mente noget andet eller du går fast, skriv igen
Tak for responsen.
Jeg prøver at uddybe det lidt mere :-)
Jeg ønsker at overføre/hente mails fra mine 4 gamle TDC-mailkonti, @kabelmail.dk og @webspeed.dk, til min Gmailkonto. Altså at tilføje disse konti til Gmail, så jeg på sigt kan samle alle mine mails i Gmail.
Som udgangspunkt ønsker jeg IKKE at overføre/hente de gamle mails, som pt ligger i min indbakke, men kun de nye mails, som vil blive sendt til mine TDC-mailkonti EFTER oprettelsen i Gmail, som jeg altså har problemer med...
Jeg har selvfølgelig kigget på muligheden for bare at videresende fra WLM til Gmail, men det kan kun lade sig gøre at videresende mails fra alle konti og ikke en ad gangen. Jeg ønsker at have muligheden for at styre hver enkelt konto, så derfor ser jeg umiddelbart ikke denne løsning som en mulighed.
Jeg har prøvet både med port 995 + SSL og 110 -SSL, men samme resultat.
Håber det hjælper lidt mere....:-)
Jeg prøver at uddybe det lidt mere :-)
Jeg ønsker at overføre/hente mails fra mine 4 gamle TDC-mailkonti, @kabelmail.dk og @webspeed.dk, til min Gmailkonto. Altså at tilføje disse konti til Gmail, så jeg på sigt kan samle alle mine mails i Gmail.
Som udgangspunkt ønsker jeg IKKE at overføre/hente de gamle mails, som pt ligger i min indbakke, men kun de nye mails, som vil blive sendt til mine TDC-mailkonti EFTER oprettelsen i Gmail, som jeg altså har problemer med...
Jeg har selvfølgelig kigget på muligheden for bare at videresende fra WLM til Gmail, men det kan kun lade sig gøre at videresende mails fra alle konti og ikke en ad gangen. Jeg ønsker at have muligheden for at styre hver enkelt konto, så derfor ser jeg umiddelbart ikke denne løsning som en mulighed.
Jeg har prøvet både med port 995 + SSL og 110 -SSL, men samme resultat.
Håber det hjælper lidt mere....:-)
Hvis du vil sende som dine yousee-mails, er der en godkendelses-proces, hos gmail du skal igennem. Når du trykker "gem ændringer" på ovenstående, har du mulighed for at sætte processen i gang.
Ok, du vil altså lave en extern (POP3) mail til Gmail.
Husker du brugernavn er din mail adresse hos Yousee?
Husker du password er det du bruger fra Livemail eller Webmail?
Yousee drift ændrer af til lidt i systemerne uden at huske at give andre led som f.eks. support besked. De lukkede f.eks. for ASMTP med SSL, da de (naivt) gik ud fra alle kunder brugte AMSTP med TLS. Resultatet var en masse kunder ikke kunne sende mails fra den ene dag til den anden. Efter Yousees dumhed blev omtalt i medierne åbnede de igen op for ASMTP med SSL.
Du bør derfor ikke bruge port POP3 på port 110 uden SSL, da der fare for Yousee (drift) lukker denne mulighed, da de på et tidspunkt ikke regner med nogen er så dum at bruge den. I stedet bruger du som omtalt POP3 med SSL på port 995. Husk at afkrydse SSL i Gmail.
Du bruger en gammel server setup fra TDC tiden med mail.dk, som skulle virke. Du bør dog af samme grund som ovenstående bruge pop3.yousee.dk
Jeg har også en Yousee mail konto. Den har jeg lige sat op i i min Gmail ud fra ovenstående og det virker fint.
Husker du brugernavn er din mail adresse hos Yousee?
Husker du password er det du bruger fra Livemail eller Webmail?
Yousee drift ændrer af til lidt i systemerne uden at huske at give andre led som f.eks. support besked. De lukkede f.eks. for ASMTP med SSL, da de (naivt) gik ud fra alle kunder brugte AMSTP med TLS. Resultatet var en masse kunder ikke kunne sende mails fra den ene dag til den anden. Efter Yousees dumhed blev omtalt i medierne åbnede de igen op for ASMTP med SSL.
Du bør derfor ikke bruge port POP3 på port 110 uden SSL, da der fare for Yousee (drift) lukker denne mulighed, da de på et tidspunkt ikke regner med nogen er så dum at bruge den. I stedet bruger du som omtalt POP3 med SSL på port 995. Husk at afkrydse SSL i Gmail.
Du bruger en gammel server setup fra TDC tiden med mail.dk, som skulle virke. Du bør dog af samme grund som ovenstående bruge pop3.yousee.dk
Jeg har også en Yousee mail konto. Den har jeg lige sat op i i min Gmail ud fra ovenstående og det virker fint.
Jeg har selv disse indstillinger, selvfølgelig tilpasset som TDC-konti
NB: Adgangskoden ER nedskrevet når den gemmes :-)
Til at begynde med har jeg ikke valgt at sende som TDC-mail og derudover jeg har prøvet at hente mails både ved at opdatere siden og på den måde som du viser i linket. Desværre uden resultat.
Tænkte på, om du havde mulighed for at beskrive de nøjagtige indstillinger du har i egenskaberne for din Yousee-konto. Kan måske sammenlignes med mine TDC-konti .....:-)
NB: Adgangskoden ER nedskrevet når den gemmes :-)
Til at begynde med har jeg ikke valgt at sende som TDC-mail og derudover jeg har prøvet at hente mails både ved at opdatere siden og på den måde som du viser i linket. Desværre uden resultat.
Tænkte på, om du havde mulighed for at beskrive de nøjagtige indstillinger du har i egenskaberne for din Yousee-konto. Kan måske sammenlignes med mine TDC-konti .....:-)
Har prøvet med port 995 +SSL sammen med ændring af pop3.mail.dk til pop3.yousee.dk. Både i Gmailopsætningen og i egenskaber for den specifikke konto jeg "leger" med.
Har nu prøvet at sende en testmail til denne tdc-konto fra min Gmailkonto. Så modtager jeg testmailen både i Gmail og i WLM.
Men sender jeg en testmail til denne tdc-konto fra en anden tdc-konto i min WLM, så modtager jeg kun testmailen i WLM og ikke i Gmail.
Ved ikke, om det det evt giver nogen mening ifb med evt fejl i opsætningen.
Har nu prøvet at sende en testmail til denne tdc-konto fra min Gmailkonto. Så modtager jeg testmailen både i Gmail og i WLM.
Men sender jeg en testmail til denne tdc-konto fra en anden tdc-konto i min WLM, så modtager jeg kun testmailen i WLM og ikke i Gmail.
Ved ikke, om det det evt giver nogen mening ifb med evt fejl i opsætningen.
Et skud i tågen. Jeg kan se på de gode indlæg fra nuber2, at der bruges en youmail konto, som også jeg bruger. Du kunne måske oprette en ekstra konto gennem Yousee webmail med et eller andet på youmail.dk (eller de 2 andre domæner Yousee bruger i dag til kunde mail). Yousee kan have et filter som kun tillader youmail.dk, youseerne.dk og youseepost.dk med ekstern POP3.
nope, har gjort det samme med privat.dk og andre yousee mail domæner
@hamder kunne lyde som om wlm tømmer din mail (flueben mangler ved gem en kopi på server under avancerede indstillinger)
Jeg har lavet følgende indtillinger
Og følgende i egenskaber for min tdc-konto:
Fanen Generelt:
Flueben i "Medtag konto ved modtag eller synkron....."
Fanen Server:
Indg. post: pop3.mail.dk
Udg. post: asmtp.mail.dk
Flueben ved "log på ved godkend i klar tekst..."
Flueben ved "min server kræver godkend..."
Fanen Avanceret:
Udg. post: 587 + SSL
Indg. post: 995 +SSL
Flueben ved "Gem en kopi af medd på server..."
men stadig uden succes.......:?
Og følgende i egenskaber for min tdc-konto:
Fanen Generelt:
Flueben i "Medtag konto ved modtag eller synkron....."
Fanen Server:
Indg. post: pop3.mail.dk
Udg. post: asmtp.mail.dk
Flueben ved "log på ved godkend i klar tekst..."
Flueben ved "min server kræver godkend..."
Fanen Avanceret:
Udg. post: 587 + SSL
Indg. post: 995 +SSL
Flueben ved "Gem en kopi af medd på server..."
men stadig uden succes.......:?
Enten skal udgående være 465 med SSL ellers skal den være 587 med TLS. Yousee omtaler på deres guides kun 587 muligheden, men ikke alle mail systemer kan TLS endnu. Yousee bruger dog også 465 igen efter de blev hængt ud i b.la. mediet Computerworld. Hvis du fra din Gmail bare vil hente mail fra dine Yousee konti skal vist kun bruges POP3.
Ja, jeg ønsker pt kun at bruge Gmail til at hente mails fra mine tdc-konti.
Så skal du ikke bruge nogen udgående. Du bruger bare Gmails som udgående. Da jeg som test af dit problem satte en ekstern konto op på min Gmail, brugte jeg bare POP3 mod min Yousee mail konto.
Ja, netop. Har også brugt pop3 ifb med min tdc-mail konto, som tidligere beskrevet, så jeg forstår bare ikke, hvad der går galt !!
Men har mistanke, om at der måske kan være en fejl i indstillingerne i egenskaber for min tdc-mail konto......
Og tak fordi I gider blive ved med at bruge jeres tid......:)
Men har mistanke, om at der måske kan være en fejl i indstillingerne i egenskaber for min tdc-mail konto......
Og tak fordi I gider blive ved med at bruge jeres tid......:)
Hej Kasper
Det fungerer desværre stadigvæk ikke.
Har vel efterhånden prøvet alle mulige indstillinger på tværs af hinanden - både i indstillingerne i egenskaber for kontoen og indstillingerne for kontoen i Gmail, men uden held...........
Det fungerer desværre stadigvæk ikke.
Har vel efterhånden prøvet alle mulige indstillinger på tværs af hinanden - både i indstillingerne i egenskaber for kontoen og indstillingerne for kontoen i Gmail, men uden held...........
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.