Få den fulde YouSee webmail side på din mobil/tablet

Omdømme 5
Badge +2
Vores webmail er skruet sammen sådan, så man får adgang til en mobilside, når man er på en mobil enhed, og får det fulde site, når man logger ind på webmail fra en computer. Det er dog ikke alle funktioner, man kan finde på mobilversionen af siden, men heldigvis kan man få adgang til den fulde side ved at bruge en lille smart funktion i browseren. Det er lidt med forskel fra enhed til enhed, men her viser vi, hvordan man gør det på henholdsvis Android og iOS.

På Android enheder i Chrome

Tryk på de 3 prikker i øverste højre hjørne.

Vælg derefter "Almindeligt website".

På iOS enheder

Tryk på pilen i bunden. (På iPad er pilen på øvre højre side)

Swipe til højre, når du får dette billede frem.

Vælg derefter "Anmod om det fulde websted"

Jeg håber, det hjælper dig lidt videre med det, men er der nogen spørgsmål til lige netop dette, er du velkommen til at skrive det her i tråden.

6 Kommentarer

Tak for en fin vejledning til de brugere, der vil anvende webmail på en mobil enhed.

Det er dog erfaret, at metoden ikke altid virker ved første forsøg, og nogen gange må man logge af fra webmail og logge på igen. Det er tillige erfaret, at der nogen gange kan være besværligheder for visning af store mails, der fylder mere end en skærmside.

På mobile enheder (og faktisk også på computer) får man et meget bedre resultat ved at anvende en mailapp eller et mailprogram, og bruge IMAP - ikke POP3 - i stedet for webmail, som egentlig bedst egner sig når man vil lave ændringer i visse indstillinger. En iPad og nok også de fleste Androidmobiler har en indbygget mailapp, som er velegnet. Har man en app til Gmail kan man også bruge den til YouSee Mail. Bruger man IMAP kan man få alle mailmapper med og der synkroniseres mellem server og app, bruger man POP3 får man kun indbakken og kun overførsel den ene vej. Desværre vil/kan YouSee ikke supportere IMAP på nuværende tidspunkt.
Omdømme 7
Badge +9
Hej MS-ERIK

Tak for at dele din viden og erfaringer samt øvrige muligheder.

Dejligt at du synes om vores vejledning 🙂
Jeg har ikke den fulde side på pv. Kun mest sete lige nu, og så ikonerne for mine kanaler uden billed og omtale af idsenderserne. Ikonerne er ikke aktive. Jeg skal ind i tv-guiden for at komme ind på ønsket kanal.
Det er en forkert tråd, jeg har skrevet i,
Beklager at jeg har overset et mindre problem i YouSees beskrivelse øverst i denne tråd.
I afsnittet "På iOS enheder" står der "Tryk på pilen i bunden". Dette gælder ikke på en iPad i safari-browseren. Her er pilen øverst i højre hjørne, og derfor skal anvisningen være "Tryk på pilen øverst til højre".
Omdømme 4
Badge +8
Hej MS-ERIK

Det er godt spottet. Jeg har været ind og redigere i det for at undgå forvirring.

Özcan, YouSee forum team

Besvar