Svar

Er min IP-adresse blokeret hos TDC eller Yousee?


Badge

Hej,

Hvor kan man få oplyst om ens IP-adresse er blokeret i TDC/Yosee’s system?
Jeg tror faktisk det er gunden til jeg ikke kan benytte Outlook for at komme i forbindelse med min WEB-mail, men hele tiden skal gå via WEB-mailen for at kunne sende (eller slå WiFi fra)

icon

Bedste svar af PeterA4 22 March 2023, 07:57

Se original

71 Kommentarer

Badge

OBS - jeg kan jo godt modtage mail via mit WiFi og Outlook - blot ikke sende. der skal jeg slå WiFi fra

Omdømme 6
Badge +8

Hej PeterA4,

 

Jeg benytter Pop3 på telefonen - men IMAP på PC’en. Som sagt - det har altid virket indtil…?
Og virker fortsat uden tilkobling af min WiFi, som iøvrigt fungerer til alt andet end Yousee-serveren åbenbart.

Du er en tålmodig person - tak for det - men mon ikke blot må leve med det selvom det er jammerirriterende...

Jeg vil anbefale dig at bruge IMAP på mobilen.. 

Du kan som det sidste inden du giver op.. prøv at ændre dit password til din mail-konto inde på Mit youSee. Den fejl du får er relateret til dårlig login.

Husk at rette det på pc og mobil også.

 

Badge

Hej Peter,

Alt dette ergjort - men møget fungerer ikke. Postmaster har tjekket min IP-adresse og den skulle være OK.
Jeg har Mcafee antivirus på - spørgsmålet er om det blokerer for afsendelsen når Wi-Fi er tilkoblet?
I givet fald hvordan tjekker man at om det er tilfældet?

Omdømme 7
Badge +9

Prøv at bruge Mobildata, eller deaktiver antivirus.

Omdømme 6
Badge +8

Hej Peter,

Alt dette ergjort - men møget fungerer ikke. Postmaster har tjekket min IP-adresse og den skulle være OK.
Jeg har Mcafee antivirus på - spørgsmålet er om det blokerer for afsendelsen når Wi-Fi er tilkoblet?
I givet fald hvordan tjekker man at om det er tilfældet?

Hvad sker der hvis du skifter fra port 587 til port 465 (SSL) ved ASMTP

Badge

Same, same desværre…

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Same, same desværre…

 

 

Hvad skete det d. 20 februar, det har du ikke skrevet. Fik du fiber fra Wizer der?

Hvad er ændret der..

Badge

Wizer, som er overtaget af Global Connect (eller lign) skulle foretage en række migreringer af deres infrastruktur over til GlobalConnects hardware/udstyr.

De mener ikke der er noget galt fra deres side - desværre

Omdømme 6
Badge +8

Wizer, som er overtaget af Global Connect (eller lign) skulle foretage en række migreringer af deres infrastruktur over til GlobalConnects hardware/udstyr.

De mener ikke der er noget galt fra deres side - desværre

Jeg tror du mangler at udfylde din email samt password ved asmtp server, det skal udfyldes

Har du gjort det?

Badge

Jeps - jeg har også prøvet at “Log på med brugernavn og adgangskode” - resultatet er det samme..

OBS: Har haft fat i McAfee i dag for at høre om om deres program kan have noget med det og gøre. Svaret var et rungende nej.
Husk på at alt fungere uden Wi-Fi - så mon ikke der noget her, selvom jeg ikke har en anelse om hvad det kan være, der er sat forkert op?

Omdømme 6
Badge +8

Jeps - jeg har også prøvet at “Log på med brugernavn og adgangskode” - resultatet er det samme..

OBS: Har haft fat i McAfee i dag for at høre om om deres program kan have noget med det og gøre. Svaret var et rungende nej.
Husk på at alt fungere uden Wi-Fi - så mon ikke der noget her, selvom jeg ikke har en anelse om hvad det kan være, der er sat forkert op?

Prøv at fjern flueben ved server kræver godkendelse.. og log på med brugernavn samt password

Badge

Njae...det går ikke, da jeg når jeg fjerne fluebenet, så forsvinder muligheden for at logge på med brugernavn og password

Så ad denne vek tror jeg ikke jeg kan komme længere

Omdømme 6
Badge +8

Njae...det går ikke, da jeg når jeg fjerne fluebenet, så forsvinder muligheden for at logge på med brugernavn og password

Så ad denne vek tror jeg ikke jeg kan komme længere

Der skal hak i server kræver godkendelse og så brug login med brugernavn samt adgangkode.

Det er den rigtige metode, sorry hvis jeg fik svaret forkert, men jeg sidder lige midt i flere skærme :-)

Genstart mail programmet efter rettelse.

 

Badge

Hej igen,

Det har jeg gjort og tjekket uden Wi-Fi men med telefonen som Hotspot og det fungerer har det jo hele tiden gjort):

Luk programmet og genstart. På med Wi-Fi’en og…øv

 

Det tyder på at problemet har noget at gøre med enten routeren eller internetforbindelsen fra Wizer. Bemærk at hvis YouSees maiilbox udsættes for en forkert adgangskode bliver adgang blokeret i 15 minutter (er det vist nok) og i den tid virker det ikke, heller ikke hvis alt er rigtigt udfyldt.

Er den benyttede enhed en Windows PC med en opdateret Windows 10 eller 11 og er der forskel på om der forbindes til routeren med wi-fi eller med kabel? Er det undersøgt om der er en forkert indstilling af et eller andet i routeren? Har der været henvendelse til Wizer om problemet?

Har forstået at der haves internet gennem fiber, er dette net et Carrier-grade NAT (CGN), hvorved mange brugere i f.eks. et boligselskab deler en fælles offentlig ekstern IP-adresse, som er anderledes end den adresse, routeren kobler sig på. Routeren kobler sig på den IP-adresse, der er tildelt den enkelte bruger internt i f.eks. boligselskabet? Hvis en ef brugerne i boligselskabet har sendt spam til YouSee-kunder kan YouSee have blokeret den offentlige IP-adresse, hvilkes så desværre går ud over alle uskyldige brugere på den adresse.

Omdømme 6
Badge +8

Det er 2 timer der bliver blokeret hvis det er forkert brugernavn og password efter et antal gange.

Har du prøvet at slå Mcafee fuldstændig fra?

Jeg synes jeg husker en der havde lignende problem med afsendelse af mails på “fremmede fiber”, hvad løsningen var kan jeg ikke huske, tror der var en fejl på routeren, men er ikke sikker.

Hvis du vil teste, om der overhovedet er forbindelse til serveren, så kan du prøve med det her powershell-script:

"asmtp.yousee.dk", "smtp.gmail.com" | % {
try{
$s = [System.Net.Sockets.TcpClient]::new($_, 587)
$s.Close()
"Der er adgang til $_ på port 587"
break
}catch{
"Der er IKKE adgang til $_ på port 587"
}
}

Du åbner en powershell-prompt i windows, sætter det ind og trykker return. Hvis der ikke er forbindelse til yousee, så prøver scriptet at oprette forbindelse til gmail (blot som en test).

Sådan plejer jeg at fejlfinde.

Bemærk: Hvis du har noget antivirus/firewall, som finder på at blokere scriptet, så vil det naturligvis også fejle.

Badge

Haj alle,

Der er godtnok dytige og hjælpsomme mennesker her på platformen - tak for det.

  • Kører Windows 11 og der er ikke et boligselskab men en enkelt adresse
  • Har forsøgt at komme i kontakt med Wizer- de e svært men ongoing (jeg tror efterhånden også der er tale om en opsætnngsfejl)
  • Har ikke prøvet at slå McAfee fra endnu - men har talt med dem. Burde ikke være noget problem
  • Som sagt - ved IKKE af koble Wi-Fi på fungerer forbindelsen rigtig fint - men der er da ærgerligt.

I bliver orienteret om det videre forløb, når Wizer vender tilgbage.

Indtil da - 1000 tak for jeres kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Det er et godt forslag Logan, men der kommer en fejlbesked YSE_OUT_206 så der må jo være hul igennem.

Mit forslag @Ganløse er, at slette din outlook profil / konto og oprette den påny, men denne gang MED brugernavn samt password ved ASMTP server, som der blev skrevet.

Er din mobil på TDC mobilnet og din router på wizer fiber, kan det være derfor det virker med det ene og ikke det andet, derfor er det vigtigt at få udfyldt rigtigt.

Du får desuden en fejl med, kan ikke gemme de nye konto indstillinger på din outlook, så prøv det.

 

Badge

Hej Peter,

Hvis jeg gør som du siger  - forsvinder min modtaget post så ? Eller vil den blive opdateret/synkroniseret med min WEB-mail. Ved du det?
(jeg tør nemlig ikke slette min outlook-profil af bare skræk og rædsel for at det sker...)

 

Omdømme 6
Badge +8

Hvis det er imap konto ligger de på serveren og pop3 vælger du at slette app, men beholde dokumenter, så burde dine e-mails være der.

Badge

For pokker da Peter - du kan dit kram.
PC-versionen er imap - telefon er pop3, som Yousee anbefaler.

Foretager sletning i aften (gys) - og håber det bedste

Det er et godt forslag Logan, men der kommer en fejlbesked YSE_OUT_206 så der må jo være hul igennem.

 

Jeg synes bare, vi har set en række forskellige fejlmeddelelser, så det er svært at blive klog på. 🙂

Det er rigtigt, at hvis klienten får en fejlmeddelelse tilbage fra serveren, når der der bliver forsøgt via den nye udbyder, så er der hul igennem.

Badge

Hej Peter,

Det var en gyser at slette kontoen, da jeg forsøgte at genskabe den, kunne der ikke sendes en testmail via asmpt-serveren via Wi-Fi :-(  Af med netværket og Wi-Fi) på med hotspot fra telefonen og heldigvis fungerede tingene, som de hidtil har gjort og jeg fik genskabt min postkasser (pyha).

Kan der være en form for Firewall, der gør at jeg ikke kan sende via Wi-Fi tror du? I givet fald hvor skal jeg kigge (det er godtnok noget bøvlet noget)...alternativt må jeg lade den ligge her

Omdømme 6
Badge +8

For at få afklaret om det er din Outlook der driller, hvilket jeg kunne tro, kan du prøve at installere thunderbird e-mail program på pc og sætte det op. Hvis du kan sende i det er vi lidt videre, du kan godt have to e-mail programmer på din pc, sålænge du vælger imap.

https://www.thunderbird.net/da/

Besvar