Svar

default mail i Ubuntu

14/8 ringede jeg til support for at få at vide hvordan jeg gjorde Yousee webmail til min default browser i Ubuntu 22.04 ... under antagelse af at der må være en indstilling internt i opsætningen der gør netop dette, på samme måde som f.eks Chrome har. Jeg blev lovet at jeg ville modtage en mail fra fjern-support.

Som respons har jeg modtaget en mail med en bekræftelseskode på at det er min email. Det adresserer lige som ikke problemet.

Nogen bud på hvordan man gør det?

icon

Bedste svar af PeterA4 16 August 2022, 17:01

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +9

Thunderbird er den default browser i ubuntu, hvorfor ikke bruge den.

Hvis du foretrækker at bruge webmail, skal den ændres til den default browser..

Læs gerne her

Omdømme 7
Badge +10

For en ordens skyld Thunderbird er en multi platform mail klient. 

Omdømme 6
Badge +9

For en ordens skyld Thunderbird er en multi platform mail klient. 

Findes kun til Windows, MacOS og Linux.

Bortset fra det er det et stykke super software, som er gratis 

Peter A4 … jeg bruger Yousee webmail, simpelthen fordi jeg er vant til den. Og den virker sådan set fint, det er bare mig som ikke kan acceptere at jeg ikke selv kan bestemme hvad der er min default mail-service.

Har selv fundet den side du linker til, men problemet er at webmail ikke er på listen over mail-muligheder, faktisk er der ikke andre muligheder end Thunderbird … jeg ville ellers have troet at i det mindste Gmail ville være en mulighed, siden Chrome er det for browsere (men den har jeg selvfølgelig allerede valgt som default ved installation af Chrome, og så må den vel være på listen).

Jeg er usikker på hvem jeg skal henvende mig til med problemet … er det Yousee der ‘gemmer’ en indstillingsmulighed for webmail et eller andet sted, eller er det Ubuntu 22.04 der skal indstilles så det kender andre muligheder end Thunderbird (kan ikke finde noget om dette på de forskellige fora)?

Omdømme 6
Badge +9

Peter A4 … jeg bruger Yousee webmail, simpelthen fordi jeg er vant til den. Og den virker sådan set fint, det er bare mig som ikke kan acceptere at jeg ikke selv kan bestemme hvad der er min default mail-service.

Har selv fundet den side du linker til, men problemet er at webmail ikke er på listen over mail-muligheder, faktisk er der ikke andre muligheder end Thunderbird … jeg ville ellers have troet at i det mindste Gmail ville være en mulighed, siden Chrome er det for browsere (men den har jeg selvfølgelig allerede valgt som default ved installation af Chrome, og så må den vel være på listen).

Jeg er usikker på hvem jeg skal henvende mig til med problemet … er det Yousee der ‘gemmer’ en indstillingsmulighed for webmail et eller andet sted, eller er det Ubuntu 22.04 der skal indstilles så det kender andre muligheder end Thunderbird (kan ikke finde noget om dette på de forskellige fora)?

Thunderbird kan både bruges til YouSee mail og Gmail samtidig, det er der ingen problemer i.

Webmail kan du så bruge på “farten”, ..

Ellers kan du prøve at tilpasse mail.google.com med webmail.yousee.dk fra dette link