Yr-4000 har katastrofal fejl ved optagelse. | YouSee Community
Svar

Yr-4000 har katastrofal fejl ved optagelse.

Omdømme 1
Optagelser starter og slutter ifølge guiden.
Det vil sige at forsinkede udsendelser ikke bliver fuldført.
Der findes ingen option for hvor længe efter officiel slut optagelsen skal fortsætte.
Hvis ikke dette bliver rettet omgående, så er boksen værdiløs.
icon

Bedste svar af Radiomanden 18 januar 2018, 21:58

Der er kanaler hvor der ikke ligges extra tid på, bl.a DR, det et problem der er Focus på.
Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er kanaler hvor der ikke ligges extra tid på, bl.a DR, det et problem der er Focus på.
Omdømme 1
Hvad mener du med focus på?
Jeg har ikke kunnet finde noget om det her i forummet.
Som det er nu er det ubrugeligt.
Har netop set en krimi fra DR hvor vi ikke fik slutningen.
Omdømme 7
Badge +7
Kan kun sige at You See er klar over problemet.
Omdømme 7
Badge +4
Yousee er klar over problemet, og det vil blive løst hurtigst muligt
Omdømme 1
Jeg kan så uddybe problemet lidt.
Jeg forsøgte at “se” programmet, men det stoppede omgående.
Årsagen var at optagelsen stadig stod som færdigspillet.
Jeg startede så optagelsen forfra og stoppede omgående.
Nu kunne jeg se programmet og det viste sig at det var komplet. Så vi fik slutningen
Jeg har hele tiden troet, at en optagelse blot var en pointer til et sted i skyen.
Men der er åbenbart forskel på optagelse af og “se” en udsendelse.
Omdømme 7
Badge +7
Det er en optagelse som ligger på en server, ikke en Arkiv udsendelse.
Omdømme 1
Ikke forstået.

Er begrebet “se” ikke det samme som en arkiv udsendelse?
Alt ligger jo på en server (måske undtaget live tv).
Omdømme 7
Badge +7
Det du optager gemmes et år, det gør Arkiv ikke.
Det er sandsynligvis et og samme system. Forskellen på optagelser og arkivudsendelser er rettigheder og levetid.
Omdømme 7
Badge +4
Det er sandsynligvis et og samme system. Forskellen på optagelser og arkivudsendelser er rettigheder og levetid.
Man skulle tro det, men måske ikke alligevel. Som anført tidligere i tråden så er varigheden af optagelserne tilsyneladende forskellige, når man sammenligner optagelser og arkiv.
Omdømme 1
Hvis vi nu antager, at en udsendelse først ender i arkiv når den er færdig, så er der jo en (teoretisk) mulighed for manuelt/automatisk at gemme det reelle program. Det er naturligvis ikke muligt med en tidsbestemt optagelse.
Det ville være godt, hvis Yousee ville klargøre den rette sammenhæng.
Omdømme 7
Badge +3
Som en nødløsning kan man selv lægge ekstra tid til ved også at optage det efterfølgende program. Men det er ikke tilfredsstillende, man bør som på den gamle Samsung YouSee Plus-boks kunne sætte en værdi for en tid både inden programmets start og efter programmets slutning. Det bør også være muligt at programmere en optagelse ved at specificere starttid, sluttid og kanal, helt uden om programguiden. Så vil man også kunne starte midt i et program, f.eks. hvis man ikke ønsker at optage optakten til en fodboldkamp eller et Formel 1 løb.
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke alle kanaler hvor der fejles at ligge tid til, der er OBS på problemet og der arbejdes med at få det ordnet.
Det bør også være muligt at programmere en optagelse ved at specificere starttid, sluttid og kanal, helt uden om programguiden. Så vil man også kunne starte midt i et program, f.eks. hvis man ikke ønsker at optage optakten til en fodboldkamp eller et Formel 1 løb.

Du skal nok tænke på en optagelse som et abonnement på en arkiveret udsendelse. Dvs. man er fælles om de optagede udsendelser (individuelle optagelser vil kræve meget mere lagerplads). Så det ønske får du nok ikke opfyldt.
Omdømme 7
Badge +7
Hej hamsen

Som der nævnes her i tråden, så er der fokus på udfordringen, og vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt.

Jeg markerer derfor Radiomandens svar som bedste svar.

Vi beklager generne.
Bliver nød til at høre, Radiomand er du ansat af Yousee ?
Siden du kommentere på alle ting herinde?

Besvar