YouSee og fremtiden - Discovery Networks | YouSee Community

YouSee og fremtiden - Discovery Networks

Omdømme 1
Jeg har boet på samme adresse siden jeg blev født i 1971.
I alle de år jeg kan huske, har vi altid haft faste kanaler og mulighed for at tilslutte flere fjernsyn via coax-kabel.
Nu har YouSee i deres "visdom" besluttet at opsige samarbejdet med Discovery Networks for at, som de selv siger, at tilbyde en mere fleksibel løsning, via bland-selv.
Kære YouSee. Har i nogensinde overvejet, at kunder vælger en fastpakke, fordi de ønsker denne løsning? Jeg er ALDRIG blevet spurgt om hvad JEG ønsker. Jeres begrundelser for at fjerne 11 kanaler er helt ude i hampen og baseret på vildledning og løgn!
I dag har jeg talt med en af jeres medarbejdere, der fortalte mig, at prisen på vores abonnement, IKKE bliver nedsat, selv om vi mister 11 kanaler. Hendes svar var: Vi kommer med flere sportskanaler! Jeg vil ikke se sport. Jeg vil se andre kanaler! TLC, Discovery, SCI-FI osv.
Åbenbart i ligeglade med jeres kunder og deres ønsker. Realiteten, håber jeg virkeligt, er at i kommer til at miste kunder omkring nytår. Jeg er en af dem og jeg vil bestræbe mig på at trække så mange med mig som muligt, da jeg ikke bryder mig om at blive tvunget til noget jeg ikke ønsker, for at tækkes jeres tvang til at snyde og bedrage jeres kunder.

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
YouSee har på absolut intet tidspunkt sagt at prisen bliver sat ned når Discovery kanalerne droppes.
YouSee har hele tiden sagt at der ikke sker nogen pris ændringer, da de erstattes med 11 andre kanaler, hvilket er C More kanalerne, Viasat Film kanalerne og Viasat Ultra HD.
Omdømme 1
YouSee har på absolut intet tidspunkt sagt at prisen bliver sat ned når Discovery kanalerne droppes.
YouSee har hele tiden sagt at der ikke sker nogen pris ændringer, da de erstattes med 11 andre kanaler, hvilket er C More kanalerne, Viasat Film kanalerne og Viasat Ultra HD.

Jeg har aldrig påstået at YouSee har sagt at prisen bliver sat ned. Her er hvad jeg skrev:

I dag har jeg talt med en af jeres medarbejdere, der fortalte mig, at prisen på vores abonnement, IKKE bliver nedsat, selv om vi mister 11 kanaler. Hendes svar var: Vi kommer med flere sportskanaler!

Jeg er IKKE interesseret i C-More, filmkanalerne og Viasat Ultra HD.. Dem har jeg allerede gennem internettet og Netflix/HBO, samt mit YouSee fordel.

Jeg har undersøgt sagen og fundet ud af, at Viasat tilbyder kasnalerne jeg har i dag og endda BILLIGERE.
Defor skifter jeg til Viasat pr. 01.01.2020 og håber at mange andre følger trop. Det er den eneste måde YouSee lærer at tage hensyn til deres kunder. Desværre.
Omdømme 7
Badge +3
Kræver Viasat ikke at man modtager signalerne med en parabol? Eller kan Viasat levere gennem YouSees kabelnet?
Omdømme 7
Badge +6
Kræver Viasat ikke at man modtager signalerne med en parabol? Eller kan Viasat levere gennem YouSees kabelnet?

Jo, det streaming abonnement, som Viasat kalder for TV Overalt, forudsætter abonnement på den almindelige Basis, Mellem eller Total-pakke via parabol.
De tilbyder ingen rene streaming abonnementer, for det streaming er et rent tillægs abonnement.

Ved Basis og Mellem-pakken koster TV Overalt 99 kr om måneden oven i pakkernes abonnement.
Det er kun ved Total-pakken at TV Overalt følger med gratis.

Undrer mig over at YouSee ikke spørger deres mere end 1000000 kunder om hvad kunderne ønsker. YouSee har monopol i Nordsjælland og kan gøre hvad de vil og er så frække at de gør det...Jeg har betalt for et produkt,  pakke med blad selv, udfra hvad Yousee kunne tilbyde...men nu ændres pakkerne uden at jeg bliver spurgt om produktet. Er det fair at jeg skal betale for et produkt jeg ikke har indflydelse på...Nope…. Jeg sidder i en situation hvor jeg ikke må sætte parabol eller antenne op, Stofa og Waoo er ikke en mulighed. Boxer er ude pga antenne.. Fedt at sidde tilbage med YouSee som er den ringeste TV løsning af dem alle…...

Omdømme 7
Badge +7

Det skulle ikke være svært at modtage med antenne i det område, da der ikke er langt til Hove senderen, den skal der ikke meget til for at modtage fra.

Omdømme 7
Badge +3

Hvis man har et TV der kan modtage DVB-T og MPEG4 kan man afprøve modtagemuligheden med stueantenne ved at foretage en kanalscanning på TV-apparatet og derefter prøve at se DR-kanalerne, som sendes ukodet. Jeg kan med en stueantenne, der blot er en lille metalpind, modtage alle 6 DR-kanaler i HD-kvalitet, og nogen gange kan også svenske kanaler modtages fra en sendemast i Sverige. Når dette er tilfældet er det sandsynligt at Boxer kan fungere med en stueantenne, eventuelt placeret i vinduet.

I København er Boxer den eneste alternative udbyder til YouSee.

Da Boxer sender via antenne og YouSee via coaxkabel, kan man teknisk abonnere på begge samtidig, selv om det er en lidt dyr løsning, og kan give lidt besvær med tilslutning til TV-apparatet. Problemet er at nogle kanaler kun fås hos YouSee og andre kanaler ikke fås hos YouSee. Et andet alternativ er at modtage Discovery Networks via streamingtjenesten Dplay på PC, tablet eller mobil, eller muligvis på smartTV, og eventuelt forbinde til TV-apparatet med kabel, Chromecast, Miracast eller tilsvarende. På PC kan man lave direkte genveje (bogmærker) til den enkelte kanal i Dplay så det bliver nemmere at vælge kanal. Sport kan også fås ved at abonnere på Eurosport Player. 

Omdømme 6
Badge +1

Idag kan Boxer levere via xdsl (telefonstik) så det er nærmest hele Danmark de kan levere til.

Så det er bare endnu en konkurent til yousee/fullrate dls løsning.

Omdømme 7
Badge +6

Idag kan Boxer levere via xdsl (telefonstik) så det er nærmest hele Danmark de kan levere til.

Så det er bare endnu en konkurent til yousee/fullrate dls løsning.

Dette er ikke helt rigtigt, for der er stadig krav om et alm. TV abonnement via DVB-T/T2 for at kunne benytte Boxer Play og de apps som de har fået lavet til smartphone, tablets og Apple TV får ikke særligt gode anmeldelser af deres kunder.

Så der kan man kun håbe for dem at deres alm. web streaming så fungerer bedre, hvilket kun er mugligt igennem Google Chrome browseren.

Omdømme 6
Badge +1

Det er bredbånd+streaming fra boxer jeg mener - det kan nu leveres via xdsl - kræver ikke tv abb

her får man tv2play og dplay, så der er live tv med også

Omdømme 7
Badge +6

Det er bredbånd+streaming fra boxer jeg mener - det kan nu leveres via xdsl - kræver ikke tv abb

her får man tv2play og dplay, så der er live tv med også

Du misforstår deres koncept, for det streaming af alm. flow kanaler kræver abonnement på en konventionel TV pakke, hvilket så sker (som jeg også skrev) via Boxer Play appen eller Boxer Play hjemmesiden, der kræver Google Chrome.

Du kan faktisk også se det på den side, at TV2 Play, Viaplay og Dplay kræver abonnement på en fast konventionel TV pakke.

Den TV pakke som du så tegner et abonnement på, de alm. TV kanaler giver de dig så bare lov til bagefter til at se igennem deres Boxer Play app eller deres Boxer Play hjemmeside, så det er et konventionelt TV abonnement man skal have også.

Omdømme 7
Badge +3

Så vidt jeg kan se på Boxers webside er den TV2 Play, der indgår hos Boxer, TV2 Play Basis med reklamer. Altså uden livekanaler. TV2 Play har 4 kanaler, der fungerer som livekanaler, men som der kun er adgang til gennem TV2 Play. Det oplyses ikke om disse er med i basispakken. Tilsvarende information mangler også hos YouSees oplysninger om TV2 Play i 2020. Disse 4 kanaler er ret vigtige, da TV2 nogen gange henviser til dem hvis der er for mange direkte transmissioner, man vil sende samtidig. Det er set både ved sportsudsendelser og ved udsendelser om Brexit m.fl.

Den Dplay, der indgår hos Boxer er Dplay Premium, som er uden sport, og som ikke medtager alle 11 Discovery Networks kanaler.

Boxer selv er også mangelfuld i forhold til Discovery Network. Tilsyneladende kan man ikke få Discovery Science og Discovery Investigation (ID), og adskillige andre gode dokumentarkanaler som YouSee har, mangler også. Så ønsker man kanaler om natur, videnskab og historie er Boxers indhold for ringe.

Så for at få det hele hvis man på sin adresse kun kan vælge mellem YouSee og Boxer som TV-udbyder, må man beholde sit abonnement hos YouSee (fuldpakken eller bland-selv) og derudover betale et abonnement til Dplay for streamingadgang.

Omdømme 7
Badge +3

DPlay kan være godt nok ved nogle programmer/kanaler, men jeg syntes deres kvalitet er for ringe ved sports udsendelser hvor der spilles med en bold…

Det er i forhold til Viaplay og Eurosport Player som jeg også har, har bare lige testet DPlay. 

Omdømme 7
Badge +3

Det er korrekt at kvaliteten hos Dplay (og nogen gange også hos andre steamingtjenester) er mindre god hvis der forekommer større bevægelser i billedet. Det er jo som regel tilfældet i sportsprogrammer, men nok lidt mindre i mange andre programmer. I nogle tilfælde kan man selv forbedre billedet ved at ændre på indstillingerne, hvis det er en PC, der bruges. CPU’ens type synes også at have betydning, da billedet er betydeligt bedre på en stor stationær PC med en hurtig CPU end på en lille miniPC med en langsom CPU. Bemærk valget af opdateringsfrekvens, hvis indstillinger på 50 Hz blandes sammen med indstillinger på 60 Hz får man mere eller mindre rystede billeder.

Hvis Boxer kan modtages og hvis Boxer har de ønskede kanaler (de har ikke alle 11 kanaler fra Discovery Networks) kan man overveje at abonnere på både YouSee og Boxer samtidig, og hos Boxer vælge de kanaler fra Discovery Networks, man ønsker. Det kan være en noget dyr løsning, og det kan give lidt besvær med tilslutning til TV-apparatet. Har tidligere fået oplyst at YouSee og Boxer ikke anvender samme kortlæser, så man kan ikke blot udskifte programkortet ved skifte mellem YouSee og Boxer.

Hvis man kan undvære de kanaler, som YouSee har men som Boxer ikke har, kan man helt droppe YouSee og vælge Boxer med alle de kanaler, de har og som man ønsker.

Hvis man har adgang til andre udbydere end YouSee og Boxer, og de har de ønskede kanaler, vil det være naturligt at vælge en anden udbyder og helt droppe YouSee, medmindre lokale aftaler og overenskomster ikke muliggør dette.

Man kan også se tiden an, det er jo muligt at Discovery Networks og YouSee på et tidspunkt bliver enige om en løsning. F.eks. en eller to særlige faste pakker, som man vælger i bland-selv, men hvor man ikke kan vælge kanalerne enkeltvis, og som koster et antal point som svarer til den betaling, der opnås enighed om. 

Besvar