Svar

Yousee kort / Hardiskoptager

Badge

Hejsa,

Jeg overvejer at skifte til Bland selv i stedet for Fuldpakken, er ikke interesseret i en TV-boks da jeg har en Harddiskoptager, jeg var ude i en Yousee biks hvor jeg fik at vide at jeg ikke kan optage ekstrakanalerne som kortet åbner for, kan se at der er rigtig gamle indlæg i forummet angående dette, er dette stadigvæk aktuelt, eller kan man godt det nu..?

Der bliver henvist i indlæggene til et kort uden “+” passer det i fjernsynet, eller skal det i HD optageren..?

Mvh. Dr_Henning  

icon

Bedste svar af Dr_Henning 23 december 2019, 12:22

Super godt, Tusind tak for svar.. Ci it is..hvis ellers jeg skifter.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er 2 fabrikater af Recordere på markedet, Samsung og Panasonic, begge har plads til kortlæser og kort. Det kan give problemer når der bruges en Ci + kortlæser, så det anbefales at bruge en Ci.

Der skal bruges kort og kortlæser til de enheder man ønsker at bruge til de krypterede kanaler.

Badge

Super godt, Tusind tak for svar.. Ci it is..hvis ellers jeg skifter.

Badge

@Radiomanden, forstår ikke lige at jeg selv fik “bedste svar” da jeg trykkede på linket i dit svar.. :-) eller

også læser jeg det forkert..  

Omdømme 7
Badge +7

Ci læsere er ikke så nemme at få fat på, men kan købes her. https://www.bergs.dk/dvb-c-tuner-boks-til-kabel-tv-416/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958#product-description

Badge

Takker, har været inde og kigge på den side, fandt siden fra et af dine indlæg for 4 år siden. :-)

Omdømme 6
Badge +1

Der er 2 fabrikater af Recordere på markedet, Samsung og Panasonic, begge har plads til kortlæser og kort. Det kan give problemer når der bruges en Ci + kortlæser, så det anbefales at bruge en Ci.

Der skal bruges kort og kortlæser til de enheder man ønsker at bruge til de krypterede kanaler.

Der er da mange andre der laver harddiskoptagere også med ci modul.

Såsom LG og Denver og sikkert flere

Omdømme 7
Badge +7

Har ikke set en LG i lang tid, ja der er mange af de billige PVR bokse til extern HDD, fik dog ikke indtryk af at det var sådanne som blev brugt.

Omdømme 7
Badge +6

Så er man langt bedre tjent eks. med en Vu+ Uno 4K SE med en DVB-C FBC tuner.

FBC tuner betyder man eks. kan optage på op til 8 kanaler samtidig. Man bestemmer også selv den størrelse harddisk man gerne vil have i den, men en på 500 GB eller 1000 GB er rigeligt.

Opdatering af software når der udkommer en ny version er uhyre nemt, da det gøres via USB og man kan også vælge at anvende en 3de parts software, hvilket i de fleste tilfælde er at foretrække, da de har langt mere udvidede funktioner.

https://www.amazon.de/VU-Uno-4K-SE-Kabelreceiver/dp/B076Y99ZTQ/

Min egen er forgængeren af den her og jeg er dælme glad for min Vu+ med FBC tuner. I den har jeg pt. et Neotion CAM siddende i med YouSee’s kort og der er ikke noget bøvl med at optage på de kanaler jeg pt. har abo på, heller ikke på en som Eventkanalen, som folk med YouSee’s egen boks ikke kan optage fra :-)

Besvar