Yousee box virker ikke med Telenor som internet udbyder | YouSee Community
Spørgsmål

Yousee box virker ikke med Telenor som internet udbyder

Vis første besked

32 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Ja det kan godt være, min Router er nok en 8-9 år gammel, men virker ellers OK til andet.

Men nu har jeg et kabel i fra Yousee's modem, og det har virket den sidste uges tid...
Omdømme 7
Badge +7
Det vil også virke med kabel fra det andet modem, det er ikke et krav at det er en You See forbindelse i det tilfælde.
Omdømme 7
Badge +3
Radiomanden, du har også Coax Internet har du sagt, men har du ikke haft problemer med udfald/mistet forbindelse, eller alle 4 Elan porte ikke virker?
Omdømme 7
Badge +7
Har ingen enheder der bruger kabel forbindelse, alt kører stabilt efter udskiftning af vægdåse kort efter at jeg fik 3890.
Omdømme 7
Badge +3
Tak for svar, nu prøver jeg at lade PC'en bruge det gamle Fiber Internet, og se hvor længe Yousee modemet holder forbindelsen, men før eller siden må jeg opsige en af dem, selv om jeg har råd i en del måneder, da jeg har fået tilbage betalt noget fra Yousee, siden jeg fik Blandselv. 🙂
Hej Alle

Det er ikke et krav, at tv-boksen skal have internetforbindelse fra YouSee 🙂

Vi er dog bekendte med, at der kan opleves udfordringer med noget udstyr fra nævnte udbyder. Langt de fleste routere virker dog uden problemer i forhold til at køre trådløst på boksen, men det er svært at garantere, at alt udstyr spiller lige godt sammen.

Alternativt kan denne løsning anbefales, såfremt det ikke er muligt at trække et netværkskabel til boksen:
Sådan opsætter du Humax tv-boksen med WiFi bridge

Den koster 299 kr. og kan bestilles ved kundeservice.

Hej Kasper,

Håber det er ok jeg genopliver tråden. Vi har netop fået lagt en 200mbit fiber forbindelse ind fra en anden udbyder (andelsnet), så vores internet/tv pakke hos jer skal opsiges. Men vi ville egentligt gerne beholde tv delen fra jer.

Er det korrekt forstået, at med vores nye fiber forbindelse, plus Humax boksen samt evt en WIFI bridge, at vi kan have tv abonnement hos jer, uden at få internet leveret fra jer?

På forhånd tak.

Mvh.
Keld
Omdømme 3
Badge +1
Hej Kasper,

Håber det er ok jeg genopliver tråden. Vi har netop fået lagt en 200mbit fiber forbindelse ind fra en anden udbyder (andelsnet), så vores internet/tv pakke hos jer skal opsiges. Men vi ville egentligt gerne beholde tv delen fra jer.

Er det korrekt forstået, at med vores nye fiber forbindelse, plus Humax boksen samt evt en WIFI bridge, at vi kan have tv abonnement hos jer, uden at få internet leveret fra jer?

På forhånd tak.

Mvh.
Keld

Hej Keld

Kort fortalt, så afhænger det af hvilken løsning, YouSee kan tilbyde på jeres adresse - især nu, hvor der er blevet lagt fiberkabler gennem jeres andelsnet. Det er med andre ord svært at give et konkret svar på uden at have adresse-oplysningerne, som ikke må angives hér på YouSee Forum.

Hvis I tidligere har haft en Tv-aftale hos os på kabelTv, så kan det i princippet godt lade sig gøre, ja. Humax-boksen er som udgangspunkt ligeglad hvilken internetudbyder, der er på adressen. Det kræver dog stadig, at der kan oprettes en kabelTv-aftale på jeres adresse fremadrettet. Hvis I derimod har haft en installation gennem telefonstik med en Cisco-boks, så kan det ikke lade sig gøre, da Tv hertil kører gennem bredbåndsforbindelsen og dermed -aftalen.

Jeg vil anbefale dig at tage fat i vores kundeservice, hvis du vil være på den sikre side. De kan bedre se hvilke løsninger, der er tilgængelige på jeres adresse. 🙂 Du kan fange dem på 70704040 frem til 17.30 mandag-torsdag og 8.00-16.30 om fredag.

Anna,
YouSee Forum Team

Besvar