Wifi problemer på YS-4000 boks | YouSee Community
Spørgsmål

Wifi problemer på YS-4000 boks

Hej

Jeg er for nylig flyttet i ny lejlighed og har fået kabel TV igen :D

modtog boksen nogle dage før signal blev aktiveret, men har haft den sat til inden da af nysgerrighed, og der virkede wifi delen som den skulle.

Har haft den tændt og slukket nogle gange, og problemet er at nu vil den ikke finde noget som helst wifi overhovedet ??, vil gerne fabriksindstille den, men har ikke muligheden under avancerede indstillinger.

Boksen virker fint med netkabel og alt andet er OK

kan jeg tvinge den til fabriksindstilling på nogen måde, udover nulstil knappen bag på (er prøvet uden held)

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Thomas

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvad mener du med netkabel?

Hvis der er til internettet, skal du bruge det. Så kan du stille den til WIFI under indstillinger.

Husk at tage netkablet ud straks.

Jeg mener at jeg har netkabel tilsluttet for at få internet til boksen. Er godt klar over at kablet skal ud for at aktivere WiFi, problemet at når jeg gør det og vælger WiFi, så melder boksen at den ikke kan finde nogle trådløse netværk overhovedet, og har 5 GHz netværk

Omdømme 7
Badge +7

Prøv at slukke boksen bagpå mens den søger. Herefter tænder du igen. Prøv evt. det samme med din router, hvis det første ikke hjælper.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @ThommyBoy 

Fik du tv-boksen på Wi-Fi? :) 

hej kasper

nej ikke endnu, tror jeg smutter ind og bytter den hos yousee, medmindre nogle kan fortælle mig et trick til at tvangs fabriksindstille den, ikke bare nulstille via menu, men totalt fabriksindstille den

På forhånd tak

Mvh. Thomas

Omdømme 7
Badge +7

Der er kun de muligheder som er i avancerede indstillinger.

Hej radiomanden

Okay, så tror jeg det bliver en bytter, for har prøvet alle muligheder.

Tak for alle jeres kommentarer og svar :)

Omdømme 7
Badge +7

Har du prøvet at slukke den helt, tryk på Stand by, tænd igen og vent til den booter op.

Hej 

Nej den finte har jeg ikke prøvet, jeg prøver da lige :)

Virkede ikke. Kommer med denne stadigvæk når jeg vil opsætte WiFi, også efter fabriks indstilling

Omdømme 7
Badge +7

En sidste ting der kan prøves er et reset ar Modemmet.

har en dlink router fra dansk kabel tv (DIR-842), har prøvet at slukke og tænde for wifi delen, men kan vel godt prøve at nulstille den helt.

Omdømme 7
Badge +7

Når det ikker You See udstyr, så ved jeg ikke om det vil kunne hjælpe.

okay, til at starte med kunne boksen sagtens se wifi, men det var en anden router jeg testede med inden mit signal blev åbnet til tv

Omdømme 7
Badge +7

Så kunne det tyde på at problemet er det udstyr der nu anvendes.

måske tvivler mere på en fejl på selve boksen, men arbejder videre med dine tips

Besvar