Viasat UltraHD kanal på ysr-2000 | YouSee Community
Spørgsmål

Viasat UltraHD kanal på ysr-2000

Omdømme 6
Badge +1
Hvorfor kan jeg ikke se denne kanal på andet end ys-4000eren, som IKKE er sat til så den er 4k, pga min reciever ikke understøtter hdcp 2.2

Så downscaller den vel bare til 1080 og det burde ysr-2000 da også kunne.

13 Kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke se denne kanal på andet end ys-4000eren, som IKKE er sat til så den er 4k, pga min reciever ikke understøtter hdcp 2.2

YSR-2000 er ikke en 4K-boks. Den kan ikke modtage og bearbejde et 4K-signal.

/Lars

Yousee ønsker åbenbart den kun kan ses på Humax 4000, heller ikke på app / web TV
Omdømme 7
Badge +7
Det må formodes at TVet er UHD, så kan kanalen også ses der, de kræver så et kort og kortlæser, 4000 boksen kan jo også tilsluttes direkte til TVet, lyd kan så føres til Reciveren med en Toslink forbindelse.

Yousee ønsker åbenbart den kun kan ses på Humax 4000, heller ikke på app / web TV

Kanalen sender med 25 Mbit/s og er dermed uegnet til mobil.

Men app'en på Apple TV 4K må YouSee gerne se at få opdateret til 4K :-)

/Lars
Omdømme 7
Badge +7
Som skrevet kan kanalen også ses på et UHD TV, det kræver kort og kortlæser, kanalen er kun tilgængelig i bland selv.

Inden det kan ske, skal signalet først afkodes. UHD-signalet er H.265-kodet. Hvis boksen ikke forstår det signal, så er alt håb ude.
Omdømme 7
Badge +7
EveTossen skrev:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forstå det nu, den kan slet ikke bruges til det, kun 4000 boksen eller et UHD TV.
Omdømme 6
Badge +1

Yousee ønsker åbenbart den kun kan ses på Humax 4000, heller ikke på app / web TVKanalen sender med 25 Mbit/s og er dermed uegnet til mobil.

Men app'en på Apple TV 4K må YouSee gerne se at få opdateret til 4K :-)

/Lars

Ja og vi er nogle som også har android tv (nvidia shield) eller hvad med chromecast fra en mobil/tablet ?
Jeg har fint wifi på alle mine devices og kan sagtens streame netflix i 4k
Omdømme 6
Badge +1
EveTossen skrev:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Forstå det nu, den kan slet ikke bruges til det, kun 4000 boksen eller et UHD TV.

Hvorfor svarer 3 gange !!!
Omdømme 7
Badge +7
Der kan kun fås adgang til UHD indhold på enheder der er kompatible. Gås der f.eks ind på The Rain på en Tablet/Telefon, så er den ikke i UHD, gås der ind på et UHD TV eller anden kompatibel enhed og der haves det store abonement, så er den i UHD HDR.
Omdømme 6
Badge +1
Shield og apple TV 4k er da fuldt ud kompatible, så det er endnu engang yousee der er bagud
Omdømme 7
Badge +7
Viasat UHD fås ikke på deres Apps uanset om det er på et TV eller anden kompatibel enhed, Appen er ikke til UHD som det er nu, det må afventes hvad der vil ske på den front.
Netflix i UHD kan fås på 4000 boksen, og andre kompatible enheder.
Det handler nok ikke bare om app-kompatibilitet. Der er ikke adgang til at optage gennem 4000-boksen. Det indikerer noget med rettigheder eller frygt for manglende kapacitet.

Besvar