Viasat Ultra HD uden 4K skærm | YouSee Community
Spørgsmål

Viasat Ultra HD uden 4K skærm

Jeg har stadig den gamle YSR-2000 boks, min projekter kører nemlig kun 1080p, så interessen for at udskifte den med deres 4K boks har ikke rigtigt været der. Men nu har YouSee jo fået Viasat Ultra HD, så der bl.a. kan ses F1 uden reklamer. Hvis jeg bytter den til en YSR-4000, vil jeg så kunne se denne kanal selvom jeg ikke har en 4K skærm, det burde vel virke, nogle som har prøvet?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Selv om det er 1080, så kan boksen jo stadig vise kanalen. Husk at derudover, så skal der haves en Bland selv pakke.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg tror ikke man kan se kanalen uden et 4K TV...
Omdømme 7
Badge +7
Det kan man da sagtens, men den vil jo kun være i HD, da et FHD TV kun kan modtage signal fra Humaxen i 1080.
Omdømme 7
Badge +3
Det er ham Bo fra Digitalt.tv der siger man skal have en 4K TV før det virker, men jeg ved ikke, måske andre her kan se det med et alm. TV? Jeg har det der kaldes et HDR TV...
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo ikke TVet der modtager kanalen, det er Humaxen, den kan jo, og nedscaler til 1080 som TVet kan modtage,
Omdømme 7
Badge +3
Har man feks. et TV (gammel model) men med Yousee kort, kan man ikke se/finde kanalen, jeg tror uden ret TV får man bare sort skærm... efter hvad en anden siger...
Omdømme 7
Badge +3
Men vi kan jo vente og høre om nogen her kan se kanalen uden et UHD (HDR) TV...
Omdømme 7
Badge +7
Det tyder på at du ikke har afprøvet det, for så ville det vides at at det kan gøres. Testet sidste år under WM.
Tak for svar Radiomanden, jeg mente også det ville virke. Jeg vil få skiftet min YSR-2000 ud med en YSR-4000, og få aktiveret mine bland selv kanaler igen. Jeg har F1 TV Pro nu, for at slippe for alle de reklamer TV3 er så frække at smide ind i live udsendelserne af F1, men F1 TV Pro kører elendigt. Så glad for at YouSee nu har fået denne kanal.
Jorn-Hansen, ja hvis det er med YouSee kortet i 1080p TV'et, så kommer det helt sikkert ikke til at virke, for den kan ikke afkode HEVC, som 4K TV og 4K bokse kan.
Omdømme 7
Badge +7
Det kan kun gøres med 4000 boksen eller et UHD TV. Husk at det koster Kr. 400 at ombytte til 4000 boksen.
Omdømme 7
Badge +3
Ja, jeg har nok misforstået hvad andre har sagt, jeg prøvede lige med mit gamle TV, der virker det godt nok at se Ultra HD kanalen...

Besvar