TV2 kanal går delvist igennem alle andre kanaler virker | YouSee Community
Svar

TV2 kanal går delvist igennem alle andre kanaler virker

Vis første besked

48 Kommentarer

@madsgormlarsen Ja, jeg har en Triax c207, men kæmper med at få den opdateret. Den vil ikke læse mine USB'er. Men da boksen virkede før Yousee omlægning er det ikke der problemet er, for jeg har fuld signal på kanalen, men bare sort skærm
Omdømme 7
Badge +7
Humaxen styrer TVet, ikke omvendt. Den kan tænde/slukke TVet og skifte til det HDMI input den er sluttet til. TV Remoten kan ikke styre dens funktioner.
Der kan tilsluttes et IR øje forlænger til den hvis den er gemt væk.
Badge
@madsgormlarsen Ja, jeg har en Triax c207, men kæmper med at få den opdateret. Den vil ikke læse mine USB'er. Men da boksen virkede før Yousee omlægning er det ikke der problemet er, for jeg har fuld signal på kanalen, men bare sort skærm

USB stikket skal være FAT32 formateret - det kan måske være udfordringen? Er det kun TV2 du har problemer med?
Badge
Jeg opdaterede min Triax til 252A - og sørme om ikke TV2 er tilbage. Jeg tror, måske at Triax har opdateret softwaren og det kan man se ved "A" sidst i nummeret.

Takker til alle for hjælp og forslag
Hej :D

Jeg har samme problem, men når jeg leder efter software filen på triax hjemmeside, kommer der kun en version 213B frem, og ikke 252A? Hvor har i fundet den henne, og kan i poste et direkte link? :-)

PÅ forhånd mange tak for hjælpen!
Badge
Jeg tror, jeg fandt den her https://www.triax.dk/produkter/kabel-tv-catv/kabel-set-top-bokse/triax-c-hd207cx-dvb-c-receiver-conax-pvr
Men når jeg kigger derinde under fanerne, kan jeg ikke lokalisere den?
Omdømme 7
Badge +7
Det er .ZIP filer i fanen Software. Det ser dog ud til at det er B og ikke A.
Men så vidt jeg kan se hedder filen 305208 TRIAX_CHD207CX_V0213B.ZIP og ikke 252A som der står i deres opdaterings pdf?
Omdømme 7
Badge +7
Netop som jeg skrev.
Det er jeg med på, men den hedder jo 213B og ikke 252A, og når jeg henter 213B står der også den er fra 2016 🙂
Badge
Gad vide om man bare kan stikke et netværksstik i boksen eller om det skal ske via USB -

https://www.triax.dk/index.php?option=com_acymailing&ctrl=archive&task=view&mailid=78&key=ktni8USl&subid=1306-vikl6stInytN8l&tmpl=component&Itemid=310

Måske er navnet på filen bare forkert - men det er stadig den rigtige fil?
Omdømme 7
Badge +7
Der skal gøres som der står. Unzip filen og på en FAT 32 USB. Der må ikke være andet end filen på den.
Jeg kan heller ikke finde denne zip-fil. De har en opdateret pdf (Opdatering af software [03-2019] -2.pdf ), dateret marts 2019.

De skriver: "Software filen på hjemmesiden er pakket som en ZIP fil med navnet: Triax C-HD207CX software - ver 0_252A.zip"

Den zip findes bare ikke. Prøv at sende en mail til dem.
Det vil jeg gøre 🙂

Tak for hjælpen!
Jeg har i flere dage siden yousee lavede deres opdatering med XEE haft problemer med at lave ny søgning automatisk på min Triax box. Jeg skulle aldrig have sagt ja til at gemme den nye opdatering. Nu kan den slet ikke finde nogen som helst kanaler. Dvs. gør jeg det manuelt, kommer der en kanal frem der hedder Event!? Der er ingen program på den kanal men blot et oplysningsskilt med hvad der evt. kan komme der. Giver det mening? Jeg har brugt hele formiddagen nu og talt med 4 forsk. der ikke kunne finde ud af at sende mig de rigtige signaler. En af dem sagde at yousee ikke yder support på den type boks mere!!! Så det ER dem der har trukket stikket (pun intended) så at sige, for signaler til Triax bokse. Jeg køber nu et 8 GB usb stik, som oplyst af medarbejderen i El-giganten sagde jeg skulle bruge for at der er plads til den opdatering man kan finde på Triax' hjemmeside. Hvirker det stadig ikke, går jeg til pressen!
Omdømme 7
Badge +7
Det er rigtigt at You See ikke yder support på andet end deres eget udstyr, men der er næppe af den grund lukket for signalet, er der prøvet med anden enhed for at kontrollere den påstand.
Jeg har på boksen mulighed for at søge 3 forsk. udbydere Yousee, Stofa, og Danmark. Prøver jeg at søge på Danmark kommer der fint kanaler igennem, det er bare ikke yousee's kanaler!!! Og nej jeg har ikke prøvet et andet apparat. Jeg skal ikke nyde noget af at røre ved det der fungerer i stueetagen.
Hvor stor mener I at USB stikket skal være til opdateringen og hvilket mærke?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har på boksen mulighed for at søge 3 forsk. udbydere Yousee, Stofa, og Danmark. Prøver jeg at søge på Danmark kommer der fint kanaler igennem, det er bare ikke yousee's kanaler!!! Og nej jeg har ikke prøvet et andet apparat. Jeg skal ikke nyde noget af at røre ved det der fungerer i stueetagen.
Når den er tilsluttet You See, så kan der ikke modtages andre kanaler end dem de leverer, der er IKKE andre TV udbydere på deres kabler, det er ikke teknisk muligt.
Når det virker andre steder i huset, så er der jo ikke lukket for signalet.
Omdømme 7
Badge +7
Den fil dekoder.app som skal hentes og opdateres med fylder 1.32 MB ved at følge ovenstående link. Har du slet ikke selv et gammelt USB stik? Jeg tror Elgigant medarbejderen tænker på, at installere Windows 10 fra USB, der skal netop bruges minimum 8GB i dag.
Omdømme 7
Badge +6
Den fil dekoder.app som skal hentes og opdateres med fylder 1.32 MB ved at følge ovenstående link. Har du slet ikke selv et gammelt USB stik? Jeg tror Elgigant medarbejderen tænker på, at installere Windows 10 fra USB, der skal netop bruges minimum 8GB i dag.

Nytter stadig ikke noget, da den software som Triax kun vil give folk adgang til nu (v0213b) på samtlige af deres hjemmesider i flere sprog, er en flere år forældet software til boksen der ikke kan anvendes.
Den med alle YouSee korrektionerne hedder v0252a

Så hvis Triax ikke sørger for at den nyere firmware bliver tilgængelig igen, så er folk desværre nødsaget til at skulle ud og finde sig en ny kabel-tv boks.
Det kan godt vise sig at være et lidt længere søgearbejde, hvis de er afhængige af at boksen skal have SCART, for det er ikke længere standard at en digital modtager har det.

Men jeg kan da lede folk over på det her alternativ til Triax boksen der også har SCART og så er der tale om en Linux boks:
https://www.amazon.de/Octagon-1008C-Intelligence-Digital-Receiver/dp/B005ZBNA7Y/
Badge
Hej

Ser det ikke ud til, at det er den rigtige de har fået op nu - https://www.triax.dk/produkter/kabel-tv-catv/kabel-set-top-bokse/triax-c-hd207cx-dvb-c-receiver-conax-pvr

https://www.triax.dk/media/com_redshopb/files/originals/products/302801-302900/305208-c-hd207cx-sw-sw0252a-302809.zip

Jeg har nu fået problemer med DR 3 😞

Den flimre - er der andre der oplever det?

Besvar