Spørgsmål

TV boks, wifi afspining og længde på optaget udsendelser

Omdømme 5
Badge +1
  • Veteran
  • 269 kommentarer

Hejsa, 

Jeg har lige fået mig en boks igennem min antenneforening. Mener den hedder humax ys-4000.

Er sådan set blevet positiv overrasket i forhold til min gamle Samsung F8500 recorder. Humax’en er 100% multitask, unlimited antal optagelser på en gang, lækre menuer, hurtig i menuerne og meget mere. Så jeg har kasseret min gamle Samsung HDD recorder.

Men… der er altid et men…. :-)

Jeg kører det hele via WiFI, som jeg også gør til min ChromeCast. Og her oplever jeg et irriterende problem med Humax boksen:

Hver gang den har været slukket (i standby, “normal” power saving), og jeg tænder den igen, så efter ca. 4-5 minuters afspilning af en optaget udsendelse, der stopper den pludselig afpilningen. Der er stadig wiFi på boksen, da alle menuer osv. stadig virker. Den er et par gange kommer med en fejl: X-PWR timeout…. hvor jeg ikke helt forstår hvad der sker i boksen. 

Jeg kan fortælle, at jeg aldrig har problemer når jeg streamer fra Plex server, eller fra Yousee via min Chromecast og 5ghz. Så jeg tænker det er et eller andet som boksen gør.

Anden lille ting er, at det virker som om, at den optager en hel del mere af enkelte udsendelser. F.eks. optog den 1 time og 17 minutter, da den skulle optage “koch’en på toppen” her i aften. Udsendelsen er sat til at varer 1 time. Det forstår jeg ikke helt. Så dør mine 250 timer hurtigt, hvis den selv finder på tilfældige slut tidspunkter. 

Ud over det, så syntes jeg det er en lækker boks. Måske kunne jeg godt tænke mig, at den lavede et “jump” på 1 minut, i stedet for 3 sek., når man vil springe over f.eks. reklamer i optagelser. Det gjorde min gamle Samsung recorder. Så skal man ikke trykke så mange gange.

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det med at afspilning stopper kan ikke genkendes. Prøv at genstarte. Der ligges automatisk extra tid på optagelser, det kam ikke ændres. Brug skip funktionen når man skal hurtigt forbi noget i optagelsen.

Omdømme 6
Badge +1

Nu optager den jo ikke rigtigt - de peger bare på deres arkiv, da det ellers vil fylde alt for meget inde hos dem. De ‘optager’ jo ikke samme udsendelse hvis 100.000 optager den samtidig.

Hvorfor vi så alligevel skal holde os til 250 timer, forstår jeg ikke helt. Og med serieoptagelser og gentagelser, er min også hele tiden fuld. De kan/vil ikke lave om på det med gentagelser i serieoptagelser, da de skal lave hele det bagvedlæggende systemer helt om.

Når man så afspiller, er det lige som at se noget i arkiv, begge ting streames via internettet og er i lavere kvalitet end live udsendelsen. Live er ca 12Mbit og arkiv er kun 8Mbit

Og ja der kan ikke spoles i optagelser , så brug skip.

Prøv med et kabel, da jeg heller ikke kan genkende at den stopper efter 5 min - men mine er kablet og jeg slukker aldrig for dem.

Omdømme 7
Badge +7

Jo, der kan spoles i optagelser, men det er nemmere at brug skip funktionen når det er at man kun skal nogle minutter frem.

Bruger altid Stand By når den ikke bruges, da det hele er sat op til at blive styret med CEC.

Omdømme 5
Badge +1

Tak for jeres svar. Som Radiomanden er inde på, så virker skip funktioner på de ca. 30 sek pr. tryk, noget bedre end spole funktionen. Så den bruger jeg hver gang, jeg skal igennem reklamer. Typisk er det mellem 5 og 10 minutter pr. reklame periode. Og her ville 1 minuts spring være lidt hurtigere, knap så mange klik på fjernbetjeningen (av min finger) :-)

Radiomand, jeg vil prøve at tage strømmen til den, og se om de løser problemet. Det kunne jo være.

Men mystisk, at det sker hver gang den har været slukket (normal powersave off mode), og man så tænder den igen, afspiller en optagelse. Så stopper den efter 3-5 min. Og ca. efter 5 minutter, kan jeg genoptage afspilningen. Og efterfølgende, er der ingen problemer overhovedet med afspilningen, skip, spole, slette osv. af / i optagelser?!

Jeg er helt sikker på, at det ikke er in WiFI, da min Chromecast ikke har problemet. Samtidig med, at det sker på et bestemt tidspunkt, og kan fremprovokeres hver gang den har været off.

Tak, jeg vender tilbage med status...

Omdømme 5
Badge +1

Jeg har forsket lidt mere i WiFI problemet, som er det eneste problem med boksen jeg har. Som nævnt tidligere i dette topic, så stopper afpilningen efter ca. 4-5 minutter. Og det sker hver gang boksen har været slukket. Min egen Asus AC87 router har ikke være slukket. Og det gør i øvrigt ingenting, hvis jeg slukker for Yousee modem + min Asus router. Boksen stopper stadig WiFI afspilningen efter 4-5 min.

Efter råd i dette topic, har jeg prøvet at genstarte boksen (tage strømmen fra den). Det hjælper heller ikke på problemet.

Når først afspilningen er stoppet en gang (fryser billedet), så kan jeg stadig stoppe afspilningen. Hvis jeg så venter 1-2 minutter, og forsætter afspilningen igen, ja så virker alt som det skal. Og det forsætter det med at gøre, uanset hvilke udsendelse jeg afspiller, eller hvor meget jeg springer i afspilningerne.

Så jeg er ret sikker på, at det er et boks WiFI problem. Måske noget buffering der ikke fungere korrekt, ved første afspilning, efter boksen har været i off. (normal mode). Men noget WiFi driver halløj tror jeg det er. 

Er der mulighed for, at få bytte sin boks med en anden. Blot for at konstatere om boksen er defekt?

Det kunne også tænkes, at den måske skulle factory nulstilles  engang, for at se om det kunne løse problemet. 

Omdømme 7
Badge +7

Hvis der byttes, så kan det ikke ske uden en fejlmelding, derefter vil man se på det.

Omdømme 5
Badge +1

Tak Radiomand, så ved jeg det.

Besvar