TV boks mister forbindelsen til Yousee når powerline benyttes | YouSee Community
Spørgsmål

TV boks mister forbindelsen til Yousee når powerline benyttes

• 29 marts 2019
  • 1 kommentar
  • 311 visninger

Hej

Min TV boks fra Yousee (YSR-2000) har svært ved at få ordentligt signal fra mit modem (Sagem 3890v1), især når der streames tv og film fra Yousee/C-more. Forringet billedkvalitet og ofte pauser billedet.

Jeg har ikke mulighed for at kable tv-boksen, da net indgangen er i den modsatte ende af huset.

Jeg har derfor købt et powerline sæt fra TPLink (TL-PA4010), og det virker også fint indtil boksen genstartes f.eks. pga. opdatering. Herefter mister boksen forbindelsen til Yousee - dvs. Streaming, mine optagelser og TV guiden virker ikke længere.
Powerlinen virker uden problemer når der forbindes til PS4 eller bærbar PC.
Hvis jeg hiver LAN kablet ud og connecter via Wifi, så virker det igen. Har også oplevet at boksen slet ikke vil starte op før LAN kablet hives ud.

Nogen der har erfaringer med powerline forbindelse til TV-boksen?

Jeg overvejer at købe TP-link P7 - nogle erfaringer med det mesh system?

Hilsen Martin

1 Kommentar

Omdømme 3
Badge +1
Hej Martin

Jeg kan se, at du endnu ikke har fået svar på din henvendelse, så jeg giver lige mit besyv med. 🙂

Umiddelbart skulle der ikke være nogle problemer med at tilkoble Tv-boksen gennem et sæt Homeplugs, men jeg kan godt høre, at det da ikke lige vil lege med. Samtidig skal jeg dog blankt indrømme, at det ikke noget, jeg selv har testet, idet der her er tale om 3. parts-udstyr.

Hvis du ikke allerede har prøvet det, kan du med fordel prøve at frakoble og geninstallere dine Homeplugs og i mellemtiden ændre Tv-boksen indstillinger for strømbesparelse til "Lav".

Har du allerede prøvet med et andet LAN-kabel for at se, om dét skulle gøre en forskel?
Hvis ikke, kan du også evt. lige teste, om det skulle være hér fejlen er. 🙂

Anna
YouSee Forum Team

Besvar