TV-boks: Manglende forbindelse til wifi - nok relateret til Dyb dvale? | YouSee Community
Spørgsmål

TV-boks: Manglende forbindelse til wifi - nok relateret til Dyb dvale?


Omdømme 3
Badge +1
Jeg oplever nogle gange (ret ofte synes jeg) at boksen konstant leder efter wifi-forbindelse "Boksen genopretter forbindelse" eller lignende beskeder dukker op. Mit gæt er at det er relateret til Dyb dvale funktionen.

Er der andre der oplever det? Jeg skal genstarte boksen for at få problemet til at forsvinde og det er selvsagt meget belastende da det tager tæt på 5 minutter!

38 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Man nedsætter den mulige wifi hastighed i router. Vi snakker om wifi, så lokale forhold spiller meget ind. Chromecast 2 var "født" med fejlen. Jeg vil tro, at der siden er kommet en opdatering, som retter den uheldige fejl (mange bruger f.eks. et wifi ID med "_" på 5 GHz). Begge 2 ting stabiliserede brugen af Chromecast her. Man kunne god forbinde til Chromecast og bruge den lidt, men uden de 2 ting, gik det ikke med de 6-10 timer om dagen vi caster her. Det er surt, at få "time out" på Chromecast midt i en god film 😞
Omdømme 7
Badge +4
Med en C6250 var følgende nødvendigt her:
Chromecast 1 på 2,4 GHz (nedsætte den mulige hastighed)
Chromecast 2 på 5 Ghz (ændre wifi id til kun tal og bogstaver)

Omkring 19/11 (2016) kommer Chromecast 3 med 4K.


Jeg har ikke gjort nogle af delene, ved ikke hvordan jeg nedsætter hastigheden, kører 50/10
Omdømme 7
Badge +7
Med en C6250 var følgende nødvendigt her:
Chromecast 1 på 2,4 GHz (nedsætte den mulige hastighed)
Chromecast 2 på 5 Ghz (ændre wifi id til kun tal og bogstaver)

Omkring 19/11 (2016) kommer Chromecast 3 med 4K.
Omdømme 7
Badge +4
C6250 og mine chromecast, både 1 og 2. generation kører perfekt hos mig, ligeledes ATV4. Absolut intet at beklage mig over. Både 2,4 og 5 GhZ
Omdømme 7
Badge +7
Tja, hvad kan man sige, der er ingen problemer med en CC version 2 og min C6250
tja måske,

men min erfaring er at Netgear C6250EMR - som jeg har - på ingen måde virker med CC :-)

jeg forsøgt ALT i 2-3 måneder, hvorefter jeg meget mod mine principper kastede håndklædet i ringen og købte min nuværende ASUS router
Omdømme 7
Badge +7
En CC virker da udemærket på en You See Router, både på den gamle CG 3000 og nu på en C6250.
Angående boksen, så skal den da også kun slukkes via Remoten.
Omdømme 7
Badge +4
Hvad er det for en Yousee router ? Har du skiftet kanal ?

Du kunne jo prøve at afmontere ASUS og se om du stadig havde problemer med Yousee boksen
Hvorfor skulle Chromecast ikke virke på Yousee routeren ?

jeg har både prøvet chromecast gen 1 og gen 2, begge kører så ustabilt med YouSee wifi routeren, at det ikke kan bruges i praksis.


efter jeg skiftede til ASUS RT-68U var der, og har der aldrig været problemer af nogen art
nej jeg slukker ikke på den fysiske knap bagpå, jeg sætter den kun i standby med fjernbetningen
Omdømme 7
Badge +4
Hvorfor skulle Chromecast ikke virke på Yousee routeren ?
Omdømme 7
Badge +7
øh, lidt meget på en gang

jeg har en ASUS RT-AC68U router, på YouSee coax bredbånd, men der var ikke problemer før 1.20 update

bare jeg husker at sætte boxen i standby, altså rød power led, så ser wifi/internet ud til at være ok


Du slukker den vel ikke helt, det er der ingen grund til.
jeg bruger ASUS router til wifi accesspoint, da YouSee's router ikke virker med ChromeCast

YouSee router bruger jeg kun som gateway/modem til internet på coax, wifi er slået fra


ps tak for din konstruktive hjælp
Omdømme 7
Badge +4
OK, du kører med en router efter Yousee´s ?

Der burde ikke være forskel på om du sætter den på Aldrig eller 1 - 2 - 3 timer

Den skulle gå i dyb dvale under alle omstændigheder
øh, lidt meget på en gang

jeg har en ASUS RT-AC68U router, på YouSee coax bredbånd, men der var ikke problemer før 1.20 update

bare jeg husker at sætte boxen i standby, altså rød power led, så ser wifi/internet ud til at være ok
Omdømme 7
Badge +4
igår gav jeg boxen ca 1 time bare som test

"Net" LED blinker bare rød/grøn hele tiden

efter 1 time gik jeg i "Menu" - "netværk", og fandt SID manuelt og indtastede wifi password, herefter forbandt boxen til wifi/internet uden problemer

jeg tror problemet er at SID / password bliver "glemt" af boxen når den går i dvale


jeg har nu sat "Menu" - "Strømbesparelse" - "Timer til dvale" til "aldrig"


Det kan du ikke, den vil ALTID gå i DYB dvale fremover, med mindre du slet ikke slukker for boksen
Men så bruger den 14-15 w fordi den "kigger" på 4 TV kanaler og har adgang til internettet

ldrig er blot, at den slukker, når du ikke har rørt den indenfor et antal timer

Og det er jo ikke holdbart.

Bokswn bør ikke gøre dette, for så havde man, mange andre brokket sig over det, både på facebook og herinde. Din boks er defekt. Prøv en reset til fabrigksindstilling (hvor du mister evt. optagelser)
Hvilken router kører du med ? Og Yousee ?

Hører vi fra dig, hvad du gør ?
igår gav jeg boxen ca 1 time bare som test

"Net" LED blinker bare rød/grøn hele tiden

efter 1 time gik jeg i "Menu" - "netværk", og fandt SID manuelt og indtastede wifi password, herefter forbandt boxen til wifi/internet uden problemer

jeg tror problemet er at SID / password bliver "glemt" af boxen når den går i dvale


jeg har nu sat "Menu" - "Strømbesparelse" - "Timer til dvale" til "aldrig"
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har samme problem efter 1.20 opdateringen

efter dvale kan boksen ikke forbinde til wifi, da SID og password oplysningerne er glemt

først efter en manuel SID søgning og genindtastning af password forbindes igen til wifi/internet uden problemer

jeg håber på en quick fix fra YouSee


Jeg ville prøve at resette til fabriksindstillingge, lader du den starte op i et minuts tid inden du trykker på nogen funktioner ?
Jeg har samme problem efter 1.20 opdateringen

efter dvale kan boksen ikke forbinde til wifi, da SID og password oplysningerne er glemt

først efter en manuel SID søgning og genindtastning af password forbindes igen til wifi/internet uden problemer

jeg håber på en quick fix fra YouSee
Omdømme 7
Badge +4
Hej Alle

Vi er ikke bekendt med at boksen har generelle problemer med WiFi og dyb dvale tilstand.

Det er helt normalt at boksen lige skal "varme op" i forhold til WiFi-chippen - boksen bør dog altid komme på.

Uddyb gerne netværksudstyr derude, så vi kan se om der er noget der går igen, og som vi skal kigge nærmere på herinde fra.

God dag derude.

Vh.


Hej Kasper,

Jeg kan konstatere at den nye opdatering ikke har løst problemet. I hvert fald har jeg igen problemet her til aften. Efter 4-5 timer er der stadig ikke forbindelse til internettet.


Jeg har været ud for at det er sket for mig et par enkelte gange, men tror det er fordi jeg har trykket på Guide inden den har fået forbindelse. Her til morgen slukkede jeg for den, og da den ikke blinkede længere, ca 1 minut, så tændte jeg for den igen, og så kom den på.

Kunne det tænkes, boksen ikke kan lide, man aktiverer TV guiden, før den er på ?

Og som bekendt, så går den jo i dyb dvale uanset hvilken indstilling, den står i under strømbesparelse.
Omdømme 7
Badge +4
Hej Alle

Vi er ikke bekendt med at boksen har generelle problemer med WiFi og dyb dvale tilstand.

Det er helt normalt at boksen lige skal "varme op" i forhold til WiFi-chippen - boksen bør dog altid komme på.

Uddyb gerne netværksudstyr derude, så vi kan se om der er noget der går igen, og som vi skal kigge nærmere på herinde fra.

God dag derude.

Vh.


Hej Kasper,

Jeg kan konstatere at den nye opdatering ikke har løst problemet. I hvert fald har jeg igen problemet her til aften. Efter 4-5 timer er der stadig ikke forbindelse til internettet.
Omdømme 3
Badge +1
Hej Alle

Vi er ikke bekendt med at boksen har generelle problemer med WiFi og dyb dvale tilstand.

Det er helt normalt at boksen lige skal "varme op" i forhold til WiFi-chippen - boksen bør dog altid komme på.

Uddyb gerne netværksudstyr derude, så vi kan se om der er noget der går igen, og som vi skal kigge nærmere på herinde fra.

God dag derude.

Vh.


Hej Kasper,

Jeg kan konstatere at den nye opdatering ikke har løst problemet. I hvert fald har jeg igen problemet her til aften. Efter 4-5 timer er der stadig ikke forbindelse til internettet.
Omdømme 7
Badge +4
Hov, den her havde jeg ikke set fra dig Kasper - før jeg svarede i den anden 🙂

Anyway, jeg har ellers hørt fra jeres support "facebook@yousee.dk" at det skulle være et velkendt problem:

"Vi er opmærksomme på eventuelle fejl ved den nye opdatering.
Prøv at genstarte din internet router, hvis du fortsat oplever problemet
må du rigtig gerne ringe til vores support på 70 70 40 40, da vi så kan
ændre på en indstilling der skulle afhjælpe problemet."

efterfulgt af:

"Vi kan ikke komme med et konkrete tidspunkt på hvornår denne fejl er rettet. Men de arbejder på sagen og håber på, at problemet er løst i næste opdatering"

Det er jo noget i modstrid med den melding du giver?


Hvis jeg ikke husker galt, så var der en tråd på yousee forum med erfaringer og. opdaterings oplysninger på samsungboksen, hvor både yousee og brugere kom med input. Havde været en god ide' at man havde det samme med humax boksen, især når den slet ikke er færdigudviklet

Og så kunne man stå frem og sige, at boksen manglede :

tekst tv
dab undertekster
radio
bedre programmerings muligheder
HD på Cmore streaming
forbedrede opstart efter at have været slukket
m.m.
Omdømme 3
Badge +1
Hov, den her havde jeg ikke set fra dig Kasper - før jeg svarede i den anden 🙂

Anyway, jeg har ellers hørt fra jeres support "facebook@yousee.dk" at det skulle være et velkendt problem:

"Vi er opmærksomme på eventuelle fejl ved den nye opdatering.
Prøv at genstarte din internet router, hvis du fortsat oplever problemet
må du rigtig gerne ringe til vores support på 70 70 40 40, da vi så kan
ændre på en indstilling der skulle afhjælpe problemet."

efterfulgt af:

"Vi kan ikke komme med et konkrete tidspunkt på hvornår denne fejl er rettet. Men de arbejder på sagen og håber på, at problemet er løst i næste opdatering"

Det er jo noget i modstrid med den melding du giver?
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Vi er ikke bekendt med at boksen har generelle problemer med WiFi og dyb dvale tilstand.

Det er helt normalt at boksen lige skal "varme op" i forhold til WiFi-chippen - boksen bør dog altid komme på.

Uddyb gerne netværksudstyr derude, så vi kan se om der er noget der går igen, og som vi skal kigge nærmere på herinde fra.

God dag derude.

Vh.

Besvar