Tekst tv på den nye tv-boks | YouSee Community
Svar

Tekst tv på den nye tv-boks

Vis første besked

52 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
 Jo, det er koldt det der er i glasset, solen er varm og Poolen er lun. Internettet er uhyre ringe, vanskeligt at holde en forbindelse.

I går havde jeg kontakt med supporten hos YouSee. Nu siger de, at de overhovedet ikke ved,  hvornår det bliver mulit at bruge benytte tekst-TV knappen, så man kan få undertekster på. Hvor er det bare dårligt. 

Jeg har også bemærket, at når man går ind i oversigten, så står programinfo nederst på skærmen med mindre skrift, end det gjorde på den gamle boks. Jeg har normalt syn, men jeg kan ikke læse teksten fra min stol.

Selve programoversigten er noget rod, da tiderne overlapper hinanden. Stadigvæk, så var alle disse ting bedre på den gamle boks. Der er en god ting ved den nye boks, det er, at man kan optage flere udsendelser på samme tid, men det er vist også det eneste positive, jeg kan sige om den nye boks :-(

Omdømme 7
Badge +7
Janeug skrev:
I går havde jeg kontakt med supporten hos YouSee. Nu siger de, at de overhovedet ikke ved,  hvornår det bliver mulit at bruge benytte tekst-TV knappen, så man kan få undertekster på. Hvor er det bare dårligt. 

Jeg har også bemærket, at når man går ind i oversigten, så står programinfo nederst på skærmen med mindre skrift, end det gjorde på den gamle boks. Jeg har normalt syn, men jeg kan ikke læse teksten fra min stol.

Selve programoversigten er noget rod, da tiderne overlapper hinanden. Stadigvæk, så var alle disse ting bedre på den gamle boks. Der er en god ting ved den nye boks, det er, at man kan optage flere udsendelser på samme tid, men det er vist også det eneste positive, jeg kan sige om den nye boks :-(

Når du går ind i guiden og ønsker at få mere information om udsendelsen - ikke en igangværende - så kommer der mere information op midt på skærmen og det er mere læsbart.

Tusind tak for svaret Jørn, det vil jeg prøve, men hvorfor hulen skal det hele være så besværligt og kringlet med den nye boks?

Omdømme 7
Badge +7
Janeug skrev:
Tusind tak for svaret Jørn, det vil jeg prøve, men hvorfor hulen skal det hele være så besværligt og kringlet med den nye boks?

Vi glemmer hurtigt. Den nye guide har et andet design end Samsung boksens ditto, men når man stod på et program, så kom teksten nederst på skærmen. Ved at trykke OK, så kom der mere info midt på skærmen. ;)

Omdømme 6
Badge +2
Janeug skrev: ....

Selve programoversigten er noget rod, da tiderne overlapper hinanden. ...

TV-guidens Info-tekst nederst på skærmen har også for små bogstaver til mine øjne.

Ser du en tv-udsendelse og gerne vil have info om den, skal du kun trykke én gang på Tv guide og derefter på OK.

Trykker du to gange på tasten Tv guide, kommer du ind i en Nu og Næste-visning af 7 kanaler. Men Nu- og næste-visningen forlades, når du trykker 2 eller flere gange frem med højrepil (eller tilbage med venstrepil). Så har du en fortræffelig tv-guide 7 dage frem eller tilbage. En lodret streg ned gennem guiden markerer det aktuelle tidspunkt. Hvis du stiller dig på en bestemt udsendelse i tv-guiden og trykker OK, får du altid det sædvanlige info-vindue med større skrift og kan se hvilke andre udsendelser der er i samme udsendelsesrække. Du kan se og vælge de udsendelser der indgår i Tv-arkiv.

Jeg er meget tilfreds med tv-guide.

Tak, hvor er det dejligt med dette forum, hvor jeg kan få svar på nogle af de ting, der frustrerer mig med den nye boks.

Det er sgu bare noget ' skrald ' at man ikke har forberedt sig ordenligt, så alle funktioner virker, når man sender nyt udstyr ud til kunderne. Det samme er tilfældet på mobilområdet.

Her idag, d 6-9, efter over 3 måneders ventetid, kom en sølle opdatering, vedrørende strømforbrug , juhuu;men ingen DVB tekster, så man kan fortsætte med som en anden idiot, med at have 16 kanaler, som intet kan bruges til, rigtigt flot! Nissefar99
Ja, der går jo nok en rum tid igen øv 😠
Hej 

På fjernbertjeningen til den nye boks er der en tekst-tv knap, som bruges til at kode den, så den kan styre tv'et. Men selve tekst-tv funktionen? Hvordan får jeg det til at virke??

vh

Carsten 

Omdømme 7
Badge +7
Den får du til at virke på samme tid som alle andre der har boksen, da den funktion endnu ikke er på den. Det forventes at der ikke går så lang tid før den opdatering kommer.
Omdømme 7
Badge +4
Så er Tekst TV er landet her til morgen på boksen + dvb tekster
Rigtigt godt, men ….. håber der kommer en opdatering så man også kan få tekster på f.eks. en dansk film eller serie man har optaget.
Jeg har lige konstateret at teksttv nu virker på på min nye Yousee Boks, således at man nu kan få tekst på Danske film og serier mv. Tak for det.
Benny L.Petersen.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg har lige konstateret at teksttv nu virker på på min nye Yousee Boks, således at man nu kan få tekst på Danske film og serier mv. Tak for det.
Benny L.Petersen.
Benny L.Petersen.

Ja, men du kan ikke få undertekstningen, hvis du ser filmen/serien på et senere tidspunkt, hverken optaget på boksen eller arkiv eller start forfra. Du skal se den live/her og nu.
Tekst tv.
Tv-boksen mangler en antenne udgang, som man kunne bruge til at forbinde sit tv med. Man kan købe et antenne tee-stykke, så man kan få et signal op til sit fjernsyn. Nu skulle man kunne se tv med tekst TV men uden om TV-boksen , ved at koble om til TV. på fjern betjeningen for TV
Omdømme 7
Badge +7
Der er TTV på Humaxen, så det er ikke nødvendigt.
Der er TTV på Humaxen, så det er ikke nødvendigt.

Og hvordan virker det så ? :-)
Er det kun live tv eller virker det også på optaget tv ?
Omdømme 7
Badge +7
Der kan ikke fås TTV på optagelser, undertekster eller andet. Det er kun muligt med DVB tekst på de kanaler der anvender det.
Der kan ikke fås TTV på optagelser, undertekster eller andet. Det er kun muligt med DVB tekst på de kanaler der anvender det.

Så vi er faktisk dårligere stillet med den nye boks i forhold til ttv? Øv
Omdømme 7
Badge +7
Seneste status om TTV på optagelser er at det ikke vil blive muligt.
Men, for eksempel, sender DR K Dalgaards tivoli og det kan ikke tekstes.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis ikke der på Live TV kan komme tekst på (398), så er det fordi det ikke er tekstet.
Okay.
Findes der et sted hvor man kan se hvilke kanaler/udsendelser der benytter ttv/dvb?

Besvar