Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks. | YouSee Community

Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.

Omdømme 6
Badge +4
  • Tidligere administrator
  • 627 kommentarer
Først og fremmest tak, for alle jeres gode spørgsmål til den nye tv-boks. Vores produktchefer, Henrik og Tejs, har læst og besvaret dem. I kan finde jeres spørgsmål og deres svar nedenfor:

• :

Er det teknisk umuligt for boksen at koble sig på et 2,4 GHz-netværk?

Den lille boks, som kommer senere: Hvordan skal den primært se live-tv? Gennem egen tuner eller gennem hovedboksens tunere? Jeg tænker: Hvor mange af hovedboksens tunere kan bruges til live-tv-streaming til hjemmets små bokse...

Vil andre end Yousee kunne udvikle apps til den?

Hvad kan USB-porten bruges til?

Man kan tilsyneladende ikke starte boksen op i offline-tilstand. Bliver det muligt på et tidspunkt?

Hej Logan,

Du får lige svaret i punkter:

Nej, boksen understøtter kun 5GHz WiFi netværk.

Multiroom boksen er identistisk i størrelse med sin storesøster, og den vil skulle bruge Coax-stik for at se TV. Den vil så kunne streame optagelser fra hovedboksen.

Der er ikke planer om at 3. part skal udvikle apps til boksen.

Vi har flere forskellige koncepter for udnyttelsen af USB-porten, men 1 mulighed kunne f.eks være MedieCenter med understøttelse af eksterne hardiske.

Boksen er skabt som en DVB-C-boks, hvor man er afhængig af internet forbindelse for at kunne tilgå EPG, TV-arkiv, start forfra, lejefilm og VOD-tjenesterne fra HBO og C-more. Vi har derfor valgt at kræve online-forbindelse for at starte boksen op, da brugeroplevelsen vil være kraftigt forringet hvis ikke man har forbindelse.

Vh

Henrik

• :

Ifølge rygtebørsen er den nye Yousee-boks udviklet i samarbejde med Humax.

Kan det bekræftes?

Og i så fald - hvilken eksisterende Humax-model minder mest om Yousee-boksen?

Hej Movern

Ja, det er Humax der har udviklet boksen. Boksen er skabt til YouSee, så vi har eget modelnummer og dermed er der ikke en direkte sammenligning med andre bokse.

Vh

Henrik

• :

Hej youSee. Det ser ud til, at jeres implementerings-strategi lægger op til, at eksisterende kunder med youSee plus mister musik ved, at skifte til den nye boks? - vil det være muligt, at købe musik som en tillægs-tjenste til kabel-tv, eller bredbånd? dvs. 30 kr. i boksleje + ?? kr. for musik. Mvh Lars

Hej Bobbas

Det bliver ikke muligt på kort bane. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at få musik med et YouSee mobilabonnement.

Vh

•  (og
  • ):

Hvordan håndterer I eksisterende kunder med en Yousee boks? Kan de frit bytte den gamle boks til den nye? Og hvordan gøres dette i praksis - er det blot ved at ringe til supporten, som så sender den nye boks med posten?

Hej PeterH og Jjaars

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

• :

Hvad er planerne for tilgængelighed af jeres TV & Film App på Apple TV 4 og Android TV?

Hej cbonde

Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre og udbygge vores tilbud på den store skærm. Apple TV og Android TV er i den forbindelse selvfølgelig med i vores overvejelser. Men det er ikke noget vi har en lanceringdato på, på nuværende tidspunkt.

Vh

Henrik

• :

Overvejer at få den nye tv boks. men har 2 tv i husstanden.som jeg ser fuldpakken på..skal man så bestille 2 bokse eller kan begge tv sluttes til en boks eller kan man bare brugen boksen på det ene tv og uden boks på det andet tv når man har fuldpakken uden bland selv.

Hej Bennym:

Du kan sagtens have tv-boksen på dit ene tv og samtidig se tv på det andet.

Vh 

• :

Jeg er interesseret i at vide hvad der sker med Yousee plus. 

Hvad bliver afløseren for Yousee plus på den nye boks?

Kan man ikke have den gamle og den nye med de samme muligheder?

Hej Vierning

YouSee Plus nedtages, og dine rettigheder kommer til at ligge på boksen, med undtagelse af Film&Serier samt Musik. Derfor er den nye boks ”afløser”, da rettighederne ligger herpå. Du kan sagtens have den gamle boks og f.eks. bruge den som tv-tuner samt se dine optagelser.

• :

Den gamle YouSee Plus-boks fra Samsung har fået problemer med favoritlisten, som ændrer sig af sig selv, og nogen gange virker flere kanaler ikke, men når der er fundet en kanal, der virker, så begynder de alle at virke igen. Er det en følge af ændringer, som YouSee foretager af hensyn til den nye boks? 

Vil eksisterende YouSee Plus-kunder, der lejer Samsung-boksen få tilbud om ombytning til den nye boks indenfor det løbende abonnement, og kan man regne med at en ombytning ikke betyder at der mistes funktioner, kun at der kommer nye funktioner som den nye boks indeholder?

Hej MS-ERIK,

Det er ikke umiddelbart fejl som vi kender til. De ændringer vi foretager for den nye boks, bør ikke have indflydelse på vores eksisterende produkter.

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Den nye boks vil bære alle ”rettigheder” og kan bruges som f.eks. TV-tuner, men dækker ikke rettigheder til Film&Serier samt Musik.

Vh

Henrik og Tejs

• (og
  • ):

Der er en ting der er kommet mig for øre, og det et at der ikke er mulighed for at lægge tid til optagelserne, det kan da ikke være rigtigt at man har overset den funktion, det er da noget som skal rettes snarest.

Det må hellere få en høj prioritet.

Hej Radiomanden og ColineHF,

Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

Vh

Henrik

• :

Har bestilt den nye boks kan man Købe den gamle  og hvad koster den  håber i får løst det med ekstra optage tid  på den nye.

Hej Janole1,

Vi sælger ikke den gamle boks. Når du bestiller den nye kan du f.eks. vælge at returnere den gamle, eller betale et gebyr på 299,- for ikke at returnere den.

Vh

• :

Vi har den nuværende Yousee Plus boks som vi lejer. Vi har både tv, bredbånd, og mobiltelefoni hos jer også.

Vi er selvfølgelig meget interesseret i jeres nye boks, men synes der har været så mange forskellige udmeldinger mht hvad den kan osv.

I forbindelse med lanceringen af den nye boks kontra den gamle boks har jeg lidt spørgsmål.

1: På den gamle Yousee Plus boks har jeg arkiv, gratis film osv. Findes det også på den nye boks?

2: Der skrives om at man overgår til et nyt abonnement hvis man vælger det nye abonnement. Hvad indeholdet det abonnement?

3: Hvad mister jeg i forhold til den gamle boks, ved at overgå til den nye?

4: Hvad får jeg ved at overgå til den nye?

5: Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk til den nye boks via USB og se film man har liggende der?

6: Hvordan foregår ombytning af den gamle boks til den nye?

7: Hvor lang tid skal man forvente ombytning fra den gamle til den nye boks tager? Tejs skal svare.

Tejs: Det bør kun tage et par dage at få den sendt. Ellers gør de det i butik med det samme.

Der kan dog være begrænsning i salget, da efterspørgslen har været enorm

Hej Jeromaka

Stort set. Arkiv findes, men ikke Film & Serie-pakken eller Musik

Det er det samme som det gamle, bare med en boks i abonnementet.

Film & Serie-pakken samt Musik følger ikke med.

Den nye boks kan mange flere ting. Flere samtidige optagelser, den er hurtigere, flottere og kommer med en masse nye spændende ting. Derudover opdateres den løbende med nye features.

Ikke på nuværende tidspunkt, men det er en af mange funktionaliteter som vi overvejer at implementere.

Du bliver oprettet på et nyt abonnement med tv-boksen. Derefter kan du få boksen tilsendt og returnere den gamle.

Vi håber, at I kunne bruge svarene. Husk, at dette er et kunde-til-kunde-forum, så forvent ikke et svar fra os med det samme - vi forsøger at følge med, men haster det, så kontakt os endelig :)

Vh
    Nikolaj

• 170 Kommentarer

Omdømme 7
    Badge +7
     Det er forstået, men når den kan optage, så er det da vigtigt at hele udsendelsen kan optages, og ikke mangle 5-10 minutter som det ofte sker fra bestemte kanaler som ikke kan overholde deres tider.

Der vil uden tvivl være stor utilfredshed hos brugerne af boxen, når der gentagne gange mangler slutningen på udsendelser.

Omdømme 6
    Badge +2
    IAF skrev:
    Enig!

EDIT
    Øv, skal da vist lige vænne mig til brugen i dette forum. Troede svaret kom ind under den post man svarede på. Så mit svar giver jo ikke megen mening :- )

Men jeg svarede at jeg var enig i at vi (også) snart bør få mulighed for favoritlister.

Når du vil svare på et bestemt indlæg, klikker du på "Svar", og inden du så selv begynder at skrive, klikker på knappen "Citér".

Omdømme 6
    Badge +4
    Hej alle,

Beklager, at dette indlæg ikke svare på alle spørgsmål, men det er blot en tilføjelse til spørgsmålene om optagelser:

Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

God aften til alle.

Vh

Nikolaj

Omdømme 7
    Badge +7
    Super tilbagemelding. Tak for det, næste fejlrettelse før der ses på nye funktioner, må meget gerne være favorit liste, eller anden måde at kunne sortere kanalerne i ønsket rækkefølge.? Flere her ønsket den funktion.

Omdømme 6
    Badge +2
    Kimbi skrev:
    Er det virkelig sådan, at vi mister YOUSEE musik med den nye boks??

Hvad kom så i stedet?

Hvis man opsiger YouSee Plus og i stedet lejer den nye Tv-boks, får de fleste kunder en besparelse på 69 kr. om måneden. De får samtidig en avanceret boks med nem og hurtig navigation, flere tunere til samtidige optagelser og en 4 gange så stor harddisk. Flere muligheder på vej.

Man mister musik og nogle gratis film, hvis man ikke har disse tjenester i andre abonnementer. Musik er inkluderet i nyere YouSee Mobil-abonnementer og kan være inkluderet i visse ældre mobil-abn. og bredbånds-abn.

Omdømme 6
    Badge +1
    Vilhelm skrev:
    EveTossen skrev:
    I skriver at det er gebyrfrit at skifte til den nye box ?

...

Jeg blev da bonget 99kr i forsendelse, og kan endnu ikke se hvad den kommer til at koste om måneden da jeg ikke kan se jeg har nogle pakker andet end grund via boligforeningen.

Der står stadig plus abb og leje af plus box på mit yousee , men intet om den nye box.

OG den virker ikke endnu, selv om der står 21. april på ordrebekræftelsen. Jeg bestilte mandag morgen, og modtog boxen onsdag.

Hej Eva.  Her i forummet er vi YouSee-kunder der svarer YouSee-kunder.  Jeg må sige at meget er gået galt, ikke bare i dit tilfælde. Henvend dig i kundeservice om den dårlige information i forbindelse med din ordre på den nye boks.

Registreringen af din leje af den nye boks er forsinket på "Mit YouSee". YouSee er i gang med en omfattende omlægning af alle kundedata.

Har du fået at vide, at du kan overtage den gamle boks for 299 kr. Derved kan du beholde evt. optagelse på boksen, men den kan kun bruges til kabel-tv-kanaler, ikke streaming. Behold kortet i boksen, hvis du har kodede tv-kanaler.

Forsinket opdatering, ja det må da siges - jeg bedre om ændringer sidste torsdag og de er stadig ikke kommet på mit yousee. De skriver endda at det senest vil være opdateret dagen efter kl 8.

Og jeg er på ingen måde intereseret i at beholde de Samsung boxe jeg har bøvlet med i snart 1½ år.

Yousee har da kommenteret på en del ting på forsiden af forum, så jeg ville da håbe lidt på at de læser dette.

Noget kunne tyde på at de bare lige presser citronen lidt med et forsendelsesgebyr på noget man faktisk skal betale månedlig leje for. Det har de aldrig gjort før, med hverken samsung boxe eller internet modemer.

Omdømme 6
    Badge +2
    Hej Eva.

YouSee har et eller andet sted skrevet om forsendelsesgebyret på 99 kr., og jeg har gjort opmærksom på det her i forummet. Men YouSee har en forplligtelse til at give besked herom til alle kunder, og det synes at mangle.

I øvrigt mener jeg at YouSee kunne spare mange forsendelsesomkostninger hvis TDC-butikkerne tog imod YouSee Bokse, når kunden opsiger sin lejeaftale, men det er de ikke meget for.

Det er som om kundebetjening spares væk i disse år.  TDC-butikker bliver der også færre af. Service er dyr, og folk vil ikke betale for det. Fona er bl.a. gået ned, fordi kunderne er kommet for at kigge på varer og få råd, men derefter har handlet i internetbutikker eller i power- og gigant-butikker. Desværre ser vi det samme overalt i samfundet. Det offentlige er heller ikke meget for at betjene borgerne, nu hedder det borgerservice, og det betyder for det meste, at man kan få al den service det skal være, hvis man laver den selv.

Resultatet er desværre færre tilfredse borgere og kunder.

Omdømme 6
    Badge +1
    Jeg ville nu være en lille smule mere tilfreds hvis den nye box nu også bare kunne starte op og ikke få den fejl med serienummer.

Nu har en yousee på fb skrevet at alt var ok fået tilbagemelding fra deres udviklere at serienummer problemet var løst.

Pladder , min box har stadig problemer med serienummeret, og udvidet support har sendt min sag videre til udviklerne IGEN.

Jeg hedder ikke Eva 😃 Men har spillet Eve Online i 11 år og derfor valgt EveTossen som username :P

ELR skrev:
    Jeg husker de gamle VHS maskiner der selv kunne rykke tiden. Det kunne da være smart hvis den nye boks kunne det samme. Jeg tror det hed PDC men er ikke sikker.
    Det burde boksen også kunne. Problemet ligger nok i at EPG'en ikke holdes 100% opdateret.

Omdømme 3
    Badge +1
    pervel skrev:
    Den gamle Samsung boks har skam den feature. Jeg mener man kan vælge at den automatisk optager 5/10/15 minutter længere end planlagt sluttidspunkt. Det er en indlysende nødvendig feature og der er ingen undskyldning for ikke at have den med fra start.

Enig. Meget simpel løsning. Jeg håber virkelig ikke de anser det som noget der hører til "manuelle optagelser" som Nikolaj skriver. Jeg bruger ALDRIG manuelle optagelser på den gamle boks.

Noget andet som er absolut must-have efter min mening er favoritliste.

Omdømme 7
    Badge +3
    Ved at læse de mange svar og indlæg bliver jeg faktisk noget forvirret. Jeg troede egentlig at den nye boks var en erstatning for den gamle Samsung-boks, som man lejer som YouSee Plus-kunde. Men det er åbenbart ikke tilfældet. Det lader til at man skal have et nyt TV-abonnement for at få den nye boks, og at man hermed mister funktioner (f.eks. film og musik). Et YouSee Plus-abonnement har også betydning for adgang til funktioner og kanaler på websiderne (tv.yousee.dk), det fremgår ikke hvad der sker med webadgangen hvis abonnementet ændres.

Den nye boks synes at have visse alvorlige mangler. At man ikke kan indstille start og slut for en planlagt optagelse til at begynde f.eks. 5 minutter før annonceret og slutte 15 minutter efter annonceret slut er en alvorlig mangel, da det meget hyppigt sker at TV-stationerne ikke følger de annoncerede tider nøjagtigt. Det er observeret at bl.a. Danmarks Radio retter i deres tekstTV hvis starten afviger, både ved start for tidligt og ved start for sent, men det hjælper jo ikke noget hvis ikke informationen automatisk videregives til boksen.

Så indtil videre, eller indtil YouSee meddeler at YouSee Plus-abonnementet nedlægges også for eksisterende kunder, beholder jeg sandsynligvis den gamle boks, som faktisk fungerer ganske udmærket når der ses bort fra nogle for nylig opståede problemer med favoritlisten (de synes kun at optræde ved en lang liste med samtlige kanaler placeret i en mere meningfuld rækkefølge - troede at fejlen skyldes nye ændrede data til brug for den nye boks men det er åbenbart ikke årsagen).

Omdømme 6
    Badge +2
    Jeg synes at svarene fra YouSee ikke er tlfredsstillende hvad angår Film & Serier.

Flere svar kunne tyde på at film og serier udgår på den nye boks, og at kun lejefilm er tilgængelige for lejere af den nye boks.

Men hidtidige rettigheder til film må da være til stede på den nye boks,  hvis kunden bibeholder sine hidtidige abonnementer.

Så vidt jeg kan se, gælder følgende:

• Kunder med 1) YouSee Plus oprettet før 25. august 2015 eller 2) On Demand eller 3) YouBio eller 4) YouBio Plus har nogle gratis film og serier. [Jeg har fx on demand-abonnementet til 40 kr./md. og kan derfor se en del gratis film og serier på den nye boks].
    • Det samme gælder for kunder med 5) YouSee bredbånds-abn. oprettet efter 24. aug. 2015 med mindst 25 Mbit, og for kunder med 6) YouSee bredbånds-abn. oprettet fra 6. oktober 2014 til 24. august 2015.
    • Hertil kommer 7) Kunder med C More tv-pakke og 😎 Kunder med HBO Nordic.
    Bemærk, at flere af de nævnte abonnementer ikke sælges længere, men kunder med udgåede abonnementer bevarer jo rettighederne og må kunne tilgå dem på den nye boks og alle andre egnede platforme.

Finder der overhovedet nogen streamingtjeneste ( bortset fra YouSee Musik), som kunder har adgang til ifølge hidtidige abonnementer (hvis de ikke opsiges), som ikke også kan tilgås på den nye tv-boks?

Omdømme 6
    Badge +2
    Lunddal skrev:
    Rettighederne bevares, hvis du fortsætter med abonnementet. Det er jo ikke muligt med YouSee Plus, hvis man skifter boksen.

On Demand kan man måske få lov til at beholde (og betale for).

Rettighederne forsvinder jo ikke, hvis du har et bredbåndsabonnement iht. kravene.

Ja, rettighederne bevares, hvis man beholder sine abonnementer.

Ingen tvinges til at opsige YouSee Plus, men det koster jo 99 kr./md. On demand-abonnementet til 40 kr. kan man også beholde.

Opsiger man YouSee Plus for at spare de 99 kr./md. og i stedet lejer den nye boks, mister man gratis film og Musik, hvis disse rettigheder ikke indgår i andre af ens abonnementer.

Jørn, som ejer en  Samsung boks sammen med kort med on demand-rettigheder (40 kr./md.), har sagt at han vil fortsætte med on demand. Så kan han bruge ejerboksen som hidtil.

Omdømme 6
    Badge +1

Hej PeterH og Jjaars

Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

Jeg blev da bonget 99kr i forsendelse, og kan endnu ikke se hvad den kommer til at koste om måneden da jeg ikke kan se jeg har nogle pakker andet end grund via boligforeningen.

Der står stadig plus abb og leje af plus box på mit yousee , men intet om den nye box.

OG den virker ikke endnu, selv om der står 21. april på ordrebekræftelsen. Jeg bestilte mandag morgen, og modtog boxen onsdag.

Omdømme 6
    Badge +2
    EveTossen skrev:

...

Hej Eva.  Her i forummet er vi YouSee-kunder der svarer YouSee-kunder.  Jeg må sige at meget er gået galt, ikke bare i dit tilfælde. Henvend dig i kundeservice om den dårlige information i forbindelse med din ordre på den nye boks.

Registreringen af din leje af den nye boks er forsinket på "Mit YouSee". YouSee er i gang med en omfattende omlægning af alle kundedata.

Har du fået at vide, at du kan overtage den gamle boks for 299 kr. Derved kan du beholde evt. optagelse på boksen, men den kan kun bruges til kabel-tv-kanaler, ikke streaming. Behold kortet i boksen, hvis du har kodede tv-kanaler.

Omdømme 7
    Badge +7
    Ingen forsendelsgebyr ved afhentning i butik - underligt.:-)
    Nikolaj_O skrev:
    Vi har som standard opsat, at boksen optager 1 minut før udsendelser og 5 minutter efter udsendelsen, netop for at tage højde for programmer, som ikke helt følger guiden. Vi vil arbejde hen mod, at du selv kan justere dette senere hen  :)

Jeg har netop tjekket dette. Jeg optog Deadline på DR1. Optagelsen sluttede præcis kl. 23.00 men programmet fortsatte 3-4 minutter efter. Optagelsen mangler altså nu slutningen på programmet.

Dette er et STORT problem som SKAL løses. Man kan ikke have tillid til optagefunktionen hvis dette ikke bliver løst. At mangle sidste del af et program er simpelthen uacceptabelt.

Boksen bruger vel harddisken til andet end optagelser, som jeg har planlagt. Hvad med den "optagelse", der foretages, nårf man ser live TV. Kan jo spole tilbage.
    Som jeg kan forstå det, så gemmes det på SD-kortet.

Recordere.dk bragte et skærmdump af nogle specs på boksen (de blev efterfølgende fjernet igen - ved ikke hvorfor).  Recordere bragte også en video fra Yousees præsentation. Jeg mener, at Yousee-manden nævner optagelse på SD-kortet i forbindelse med live-tv.

Omdømme 6
    Badge +2
    Logan skrev:
    Recordere.dk bragte et skærmdump af nogle specs på boksen (de blev efterfølgende fjernet igen - ved ikke hvorfor).  Recordere bragte også en video fra Yousees præsentation. Jeg mener, at Yousee-manden nævner optagelse på SD-kortet i forbindelse med live-tv.

I testen af den nye tv-boks skriver Recordere.dk, at boksen har  "16GB RAM internt som bruges til arbejdshukommelse og cache ved optagelser og afspilning af streamede udsendelser."

Der drejer sig ikke om et SD-kort (et flytbart hukommelseskort, som fx bruges i digitale kameraer), men om en SSD harddisk der er indbygget i tv-boksen. Hvorvidt YouSee indregner de 16 GB i de 1000 GB på boksen, ved jeg ikke.

Omdømme 7
    Badge +7
    Nok mere siden end det bliver før.

Omdømme 5
    Badge +1
    Burgwald, du vil stort set aldrig få noget større firma til, at komme med en tidshorisont for hvor de sender deres updateringer på gaden. Hele den interne planlægning, udvikling, samt test kan variere meget, så det vil være mega svært at komme med reelle estimater for hvornår fejl bliver fikset. 

Jeg beta-tester selv for et andet større software firma, og kan se hvordan alle processerne er delt op internt i firmaet, og det er ikke muligt at komme med præsise estimater for udgivelsen af updates. 

Så jeg tror ikke YS kommer med noget konkret, måske nogle løsslupne estimater som der måske ældres på. De vil skyde sig sig i foden, hvis udmeldte estimaterne ikke holdte, og måske også få stress internt i afdelingerne ;)

Omdømme 7
    Badge +7
    Hej Radiomanden og ColineHF,

Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

Hvornår forventes denne indlysende glemsel rettet.? Forhåbentlig meget snart, så man får slutningen af udsendelserne med, det vil på bestemte kanaler sjældent ske uden der ligges tid til.

Omdømme 6
    Badge +4
    Hej Radiomanden,

Der er rigtig mange spændende features, som vi gerne vil ligge ind i boksen. Manuelle optagelser er noget vi kigger på, men vi kan på nuværende tidspunkt ikke give en tidshorisont.

Vh

Nikolaj 

Omdømme 3
    Badge +1
    Lidt nysgerrig: optager den slet ikke ekstra tid efter en udsendelse eller hvordan? Hvad er default?

Besvar