Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks. | YouSee Community

Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.


Omdømme 6
Badge +4
  • Tidligere administrator
  • 627 kommentarer
Først og fremmest tak, for alle jeres gode spørgsmål til den nye tv-boks. Vores produktchefer, Henrik og Tejs, har læst og besvaret dem. I kan finde jeres spørgsmål og deres svar nedenfor:

  • :

    Er det teknisk umuligt for boksen at koble sig på et 2,4 GHz-netværk?

    Den lille boks, som kommer senere: Hvordan skal den primært se live-tv? Gennem egen tuner eller gennem hovedboksens tunere? Jeg tænker: Hvor mange af hovedboksens tunere kan bruges til live-tv-streaming til hjemmets små bokse...

    Vil andre end Yousee kunne udvikle apps til den?

    Hvad kan USB-porten bruges til?

    Man kan tilsyneladende ikke starte boksen op i offline-tilstand. Bliver det muligt på et tidspunkt?

    Hej Logan,

    Du får lige svaret i punkter:

    Nej, boksen understøtter kun 5GHz WiFi netværk.

    Multiroom boksen er identistisk i størrelse med sin storesøster, og den vil skulle bruge Coax-stik for at se TV. Den vil så kunne streame optagelser fra hovedboksen.

    Der er ikke planer om at 3. part skal udvikle apps til boksen.

    Vi har flere forskellige koncepter for udnyttelsen af USB-porten, men 1 mulighed kunne f.eks være MedieCenter med understøttelse af eksterne hardiske.

    Boksen er skabt som en DVB-C-boks, hvor man er afhængig af internet forbindelse for at kunne tilgå EPG, TV-arkiv, start forfra, lejefilm og VOD-tjenesterne fra HBO og C-more. Vi har derfor valgt at kræve online-forbindelse for at starte boksen op, da brugeroplevelsen vil være kraftigt forringet hvis ikke man har forbindelse.

    Vh

    Henrik

  • :

    Ifølge rygtebørsen er den nye Yousee-boks udviklet i samarbejde med Humax.

    Kan det bekræftes?

    Og i så fald - hvilken eksisterende Humax-model minder mest om Yousee-boksen?

    Hej Movern

    Ja, det er Humax der har udviklet boksen. Boksen er skabt til YouSee, så vi har eget modelnummer og dermed er der ikke en direkte sammenligning med andre bokse.

    Vh

    Henrik

  • :

    Hej youSee. Det ser ud til, at jeres implementerings-strategi lægger op til, at eksisterende kunder med youSee plus mister musik ved, at skifte til den nye boks? - vil det være muligt, at købe musik som en tillægs-tjenste til kabel-tv, eller bredbånd? dvs. 30 kr. i boksleje + ?? kr. for musik. Mvh Lars

    Hej Bobbas

    Det bliver ikke muligt på kort bane. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at få musik med et YouSee mobilabonnement.

    Vh

  •  (og
  • ):

    Hvordan håndterer I eksisterende kunder med en Yousee boks? Kan de frit bytte den gamle boks til den nye? Og hvordan gøres dette i praksis - er det blot ved at ringe til supporten, som så sender den nye boks med posten?

    Hej PeterH og Jjaars

    Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

     

  • :

    Hvad er planerne for tilgængelighed af jeres TV & Film App på Apple TV 4 og Android TV?

    Hej cbonde

    Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre og udbygge vores tilbud på den store skærm. Apple TV og Android TV er i den forbindelse selvfølgelig med i vores overvejelser. Men det er ikke noget vi har en lanceringdato på, på nuværende tidspunkt.

    Vh

    Henrik

  • :

    Overvejer at få den nye tv boks. men har 2 tv i husstanden.som jeg ser fuldpakken på..skal man så bestille 2 bokse eller kan begge tv sluttes til en boks eller kan man bare brugen boksen på det ene tv og uden boks på det andet tv når man har fuldpakken uden bland selv.

    Hej Bennym:

    Du kan sagtens have tv-boksen på dit ene tv og samtidig se tv på det andet.

    Vh 

  • :

    Jeg er interesseret i at vide hvad der sker med Yousee plus. 

    Hvad bliver afløseren for Yousee plus på den nye boks?

    Kan man ikke have den gamle og den nye med de samme muligheder?

    Hej Vierning

    YouSee Plus nedtages, og dine rettigheder kommer til at ligge på boksen, med undtagelse af Film&Serier samt Musik. Derfor er den nye boks ”afløser”, da rettighederne ligger herpå. Du kan sagtens have den gamle boks og f.eks. bruge den som tv-tuner samt se dine optagelser.

  • :

    Den gamle YouSee Plus-boks fra Samsung har fået problemer med favoritlisten, som ændrer sig af sig selv, og nogen gange virker flere kanaler ikke, men når der er fundet en kanal, der virker, så begynder de alle at virke igen. Er det en følge af ændringer, som YouSee foretager af hensyn til den nye boks? 

    Vil eksisterende YouSee Plus-kunder, der lejer Samsung-boksen få tilbud om ombytning til den nye boks indenfor det løbende abonnement, og kan man regne med at en ombytning ikke betyder at der mistes funktioner, kun at der kommer nye funktioner som den nye boks indeholder?

    Hej MS-ERIK,

    Det er ikke umiddelbart fejl som vi kender til. De ændringer vi foretager for den nye boks, bør ikke have indflydelse på vores eksisterende produkter.

    Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Den nye boks vil bære alle ”rettigheder” og kan bruges som f.eks. TV-tuner, men dækker ikke rettigheder til Film&Serier samt Musik.

    Vh

    Henrik og Tejs

  • (og
  • ):

    Der er en ting der er kommet mig for øre, og det et at der ikke er mulighed for at lægge tid til optagelserne, det kan da ikke være rigtigt at man har overset den funktion, det er da noget som skal rettes snarest.

    Det må hellere få en høj prioritet.

    Hej Radiomanden og ColineHF,

    Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

    Vh

    Henrik

     

  • :

    Har bestilt den nye boks kan man Købe den gamle  og hvad koster den  håber i får løst det med ekstra optage tid  på den nye.

    Hej Janole1,

    Vi sælger ikke den gamle boks. Når du bestiller den nye kan du f.eks. vælge at returnere den gamle, eller betale et gebyr på 299,- for ikke at returnere den.

    Vh

  • :

    Vi har den nuværende Yousee Plus boks som vi lejer. Vi har både tv, bredbånd, og mobiltelefoni hos jer også.

    Vi er selvfølgelig meget interesseret i jeres nye boks, men synes der har været så mange forskellige udmeldinger mht hvad den kan osv.

    I forbindelse med lanceringen af den nye boks kontra den gamle boks har jeg lidt spørgsmål.

    1: På den gamle Yousee Plus boks har jeg arkiv, gratis film osv. Findes det også på den nye boks?

    2: Der skrives om at man overgår til et nyt abonnement hvis man vælger det nye abonnement. Hvad indeholdet det abonnement?

    3: Hvad mister jeg i forhold til den gamle boks, ved at overgå til den nye?

    4: Hvad får jeg ved at overgå til den nye?

    5: Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk til den nye boks via USB og se film man har liggende der?

    6: Hvordan foregår ombytning af den gamle boks til den nye?

    7: Hvor lang tid skal man forvente ombytning fra den gamle til den nye boks tager? Tejs skal svare.

    Tejs: Det bør kun tage et par dage at få den sendt. Ellers gør de det i butik med det samme.

    Der kan dog være begrænsning i salget, da efterspørgslen har været enorm

    Hej Jeromaka

    Stort set. Arkiv findes, men ikke Film & Serie-pakken eller Musik

    Det er det samme som det gamle, bare med en boks i abonnementet.

    Film & Serie-pakken samt Musik følger ikke med.

    Den nye boks kan mange flere ting. Flere samtidige optagelser, den er hurtigere, flottere og kommer med en masse nye spændende ting. Derudover opdateres den løbende med nye features.

    Ikke på nuværende tidspunkt, men det er en af mange funktionaliteter som vi overvejer at implementere.

    Du bliver oprettet på et nyt abonnement med tv-boksen. Derefter kan du få boksen tilsendt og returnere den gamle.

    _______________________________________________________________

    Vi håber, at I kunne bruge svarene. Husk, at dette er et kunde-til-kunde-forum, så forvent ikke et svar fra os med det samme - vi forsøger at følge med, men haster det, så kontakt os endelig :)

    Vh
    Nikolaj


  • 170 Kommentarer

    Det ville være lækkert hvis USB porten kunne bruges til ekstern harddisk, da der sikkert er mange der har backups af deres dvd samlinger.. Det stemmer jeg for..
    Badge
    Det var så ikke i sidste uge, men krydser fingre for at det bliver i denne uge, da boksen efterhånden trænger til lidt opdatering
    Badge
    hvis trykker frem i f-eks menu og vil tilbage og se her og nu skal man trykke nogle gange på tilbage knappen

    det ville være smart hvis der var en knap så gik direkte til se tv nu

    Omdømme 3
    Badge +1
    Mon opdatering kommer i den her uge? Der er nu gået 6 uger siden boksen kom. Der med må det være tæt på at opdatering kommer.

    Omdømme 2
    Badge +1
    Mortenmarc skrev:

    Hej Yousee.

    Har nu fået den nye boks, er det muligt og fjerne bjælken i toppen når jeg spoler mm .

    Når jeg spoler i en fodboldkamp  kan jeg ikke se resutal og tid på kampen , pga  info om hvad jeg ser .

    Mvh Morten

    Helt enig. Det burde være sådan at bjælkerne forsvinder efter et par sekunder. Bruger nogen gange pausefunktionen til at kikke nærmere på ting eller lignende og det kan ikke rigtig lade sig gøre når halvdelen af billedet er fyldt med mere eller mindre ligegyldig information. Pausefunktionen virkede efter min mening betydelig bedre på samsung boksen,

    Omdømme 6
    Badge +2
    Mortenmarc skrev:
    Hej Yousee.

    Har nu fået den nye boks, er det muligt og fjerne bjælken i toppen når jeg spoler mm .

    Når jeg spoler i en fodboldkamp  kan jeg ikke se resutal og tid på kampen , pga  info om hvad jeg ser .

    Mvh Morten

    Jeg ønsker ikke at  noget laves om. Jeg synes at det er rimeligt at man, når noget er sat på Pause, kan se hvilken udsendelse, film eller optagelse man er i gang med, og hvor langt man er.

    Hvis man spoler, er der vistnok 4 hastigheder, afhængig af om man trykker 1, 2, 3 eller 4 gange på spoletasten. Når spolingen går hurtigt, tror jeg ikke man kan nå at se nogen sportsresultater.

    Andre muligheder:

    Man kan hurtigt afbryde tidsforskud tv-visning ved at trykke på stop-tasten og OK.

    Man kan bruge Skip-tasterne i stedet for spoling. Så vises bjælpen i toppen og bunden kun i et kort øjeblik.

    Omdømme 7
    Badge +4
    Det er vel et ændringsønske, at der ikke er en mørk bjælke øverst og nederst, når man pauser og spole og et par sekunder efter man har sat den til almindelig afspilning.  Efter min mening et udmærket ønske

    Omdømme 7
    Badge +7
    Har efterhånden prøvet mange ting af på den, men tror ikke at det kan gøres. Har da ikke fundet en måde til det.

    Hej Yousee.

    Har nu fået den nye boks, er det muligt og fjerne bjælken i toppen når jeg spoler mm .

    Når jeg spoler i en fodboldkamp  kan jeg ikke se resutal og tid på kampen , pga  info om hvad jeg ser .

    Mvh Morten

    Omdømme 6
    Badge +2
    Tidligere kunne YouSee Plus-kunder får et abonnement som hed YouBio Plus.

    Er der nogen som stadig har YouBio Plus, som kan modtage YouBio Plus-indholdet på den nye Tv-boks?

    Omdømme 7
    Badge +7
    Vilhelm skrev:
    joern skrev:
    Der kører p. t. ca. 30 IC4-tog. ;)
    Ja, jeg ved. Så fortæl mig lige hvornår de øvrige 47 IC4-tog kommer ud at køre?  De blev jo bestilt i år 2000: Mon ikke det sker allerede i 2020?  :D

    Tror ikke de nogenside kommer.:D

    Omdømme 6
    Badge +2
    joern skrev:
    Der kører p. t. ca. 30 IC4-tog. ;)
    Ja, jeg ved. Så fortæl mig lige hvornår de øvrige 47 IC4-tog kommer ud at køre?  De blev jo bestilt i år 2000: Mon ikke det sker allerede i 2020?  :D

    Omdømme 7
    Badge +7
    Vilhelm skrev:
    Jeg frabeder mig tidsfrister. Jeg har ikke brug for skuffelser. Mange års erfaring viser at tidsfrister ikke holder, slet ikke i vore dage.

    I København er man i gang med at lave en simpel gang- og cykelbro over Inderhavnen. Den er foreløbig 5 år forsinket og er blevet flere gange dyrere. Christian 4. byggede Knippelsbro på 2 år (1618-20). Måske skulle man gå over til træbroer? Sig mig hurtigt: Hvornår kommer IC4-togene ud at køre?

    Der kører p. t. ca. 30 IC4-tog. ;)

    Omdømme 6
    Badge +2
    Jeg frabeder mig tidsfrister. Jeg har ikke brug for skuffelser. Mange års erfaring viser at tidsfrister ikke holder, slet ikke i vore dage.

    I København er man i gang med at lave en simpel gang- og cykelbro over Inderhavnen. Den er foreløbig 5 år forsinket og er blevet flere gange dyrere. Christian 4. byggede Knippelsbro på 2 år (1618-20). Måske skulle man gå over til træbroer? Sig mig hurtigt: Hvornår kommer IC4-togene ud at køre?

    Omdømme 7
    Badge +7
    burgwald skrev:
    Nikolej_O fra Yousee skriver vedr. diverse rettelser: "vi forventer at have funktionen klar så hurtigt som muligt" 🙂. Jeg undrer mig over at der åbenbart ikke er en kompetent programmør hos Yousee der kan gennemskue de tekniske udfordringer og komme med en reel tidshorisont. 

    Oftest er der ikke noget galt med programmører eller it-folk, men i ledelsen. I mange større selskaber er det ledelsen, der opstiller nogle krav med besked om at være færdig senest til den og den tid. It-folkene kan så lave lidt vrøvl, men det bliver venligst, men bestemt overhørt. Så derfor er det ikke nødvendigvis programmører, der er noget glat med.

    Nå, ovennævnte gælder nok ikke hos TDC/YouSee. ;)

    Omdømme 5
    Badge +1
    Burgwald, du vil stort set aldrig få noget større firma til, at komme med en tidshorisont for hvor de sender deres updateringer på gaden. Hele den interne planlægning, udvikling, samt test kan variere meget, så det vil være mega svært at komme med reelle estimater for hvornår fejl bliver fikset. 

    Jeg beta-tester selv for et andet større software firma, og kan se hvordan alle processerne er delt op internt i firmaet, og det er ikke muligt at komme med præsise estimater for udgivelsen af updates. 

    Så jeg tror ikke YS kommer med noget konkret, måske nogle løsslupne estimater som der måske ældres på. De vil skyde sig sig i foden, hvis udmeldte estimaterne ikke holdte, og måske også få stress internt i afdelingerne ;)

    Nikolej_O fra Yousee skriver vedr. diverse rettelser: "vi forventer at have funktionen klar så hurtigt som muligt" 🙂. Jeg undrer mig over at der åbenbart ikke er en kompetent programmør hos Yousee der kan gennemskue de tekniske udfordringer og komme med en reel tidshorisont. 

    jeg vent på 3 uge på de løs fejl jeg har stadig flere fejl på boks har snak hver 3 dag med yousee support og de lov og lov men intet sket

    1.jpg

    https://

    Omdømme 7
    Badge +7
     Som skrevet, det gøres direkte i menuen, gendannelse til fabrik indstilling.

    så vide jeg husk er  det

    normalt genstart

    og så Gendan fabriksindstillinger

    men husk ved at du gøre det mister du alt som ligger på box

    Omdømme 3
    Badge +1
    Hvad er mulighederne?

    sluk knap bag på og og tænd så den igen mens du hold power knap foran ind ind til der kom en menu frem der for 2 mulighed

    Omdømme 7
    Badge +7
     Det gøres i avancerede indstillinger.

    Er den nogle ved hvordan man nulstiller den nye YouSee boxe ved godt der er en lille knap bag på har prøvet og holde den ind men der sker ikke noget? Min boks vil heler ikke starte forfra og jeg kan ikke se noget arkiv

    Besvar