Sort tv-skærm - Hjælp! | YouSee Community

Sort tv-skærm - Hjælp!

Vis første besked

129 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +2
OK. Havde ellers hørt noget om at det ikke var med i den pakke.

For yderligere at præcisere:
Alle tv-kunder har adgang til Live-tv. Kunder med Mellempakke, Fuldpakke eller Bland Selv har desuden Start forfra og Tv-arkiv. Alle kunder, og derfor også Grundpakke-kunder, har Start forfra og Tv-arkiv hvis de lejer den nye YouSee Tv-boks eller har YouSee Plus eller On Demand.
Omdømme 7
Badge +3
Indstilling af YouSee Plus boksen til ny startfrekvens:

Hvis man mangler indstillingsmuligheden for startfrekvens skyldes det måske, at de avancerede indstillinger ikke er slået til. Det gør man således:

Menu > Indstillinger > Personlige > Visning.
Valget "Vis avancerede indstillinger" ændres til Til.

Måske er automatisk opdatering slået fra, og derfor har man måske ikke den nyeste software til boksen, og måske trænger boksen til oprydning. Dette slås til således:

Menu > Indstillinger > Personlige > Automatisk oprydning.
Valgene "Tillad automatisk oprydning" og "Tillad automatisk opdatering" ændres til Ja.

Jeg har endnu ikke prøvet at ændre til ny startfrekvens. Går noget galt kan alle kanaler måske mistes på boksen, så det afventer bedre tid til eventuel udbedring bagefter. Vil nogen prøve er det på eget ansvar. Da boksen jo faktisk er udgået kan man ikke være sikker på at det går godt.

Hvis man har lavet en favoritliste bør den slettes inden der ændres. Måske behøves det ikke, men YouSee har tidligere oplyst, at der kan opstå problemer ved scanning efter kanaler hvis der ligger en gammel favoritliste.
Tak til MS-ERIK
Menu > Indstillinger > Personlige > Visning.
Valget "Vis avancerede indstillinger" ændres til Til.

Så kan 450000MHz vælges. Programmer bliver automatisk geninlæst, og alt er som før. Om favoritter og planlagte optagelser bliver slettet, og skal genindstilles, ved jeg ikke, da jeg ikke havde nogen af delene.
Med venlig hilsen
3xP
Så kan 450000MHz vælges. Det er 450GHz så det kan nok ikke vælges.
Så 450000kHz skulle det være.
Har modtaget en stue antenne, da I jo har fået den fikse ide at slukke for FM signalet, men den passer ikke til min radio. Skal jeg virkelig ud og købe ny radio?
You ser tv og bredbånd er i forvejen en meget dyr løsning at have. O verdener om vores bekendtskab skal slutte nu!
Omdømme 7
Badge +3
Så har jeg også ændret startfrekvensen til 450000 kHz i YouSee Plus-boksen. Det fik boksen til at scanne efter kanaler, og den fandt dem alle igen. Der var overhovedet ingen problemer, faktisk blev et eksisterende problem løst, da to C More-kanaler, der ikke virkede før, nu virker.

For en sikkerheds skyld slettede jeg favoritlisten inden ændringen, det var muligvis ikke nødvendigt. Efter ændringen blev favoritlisten så blot oprettet igen. Jeg bruger favoritlisten for at få kanalerne til at ligge i en meningsfyldt og systematisk rækkefølge.
Omdømme 7
Badge +3
Har modtaget en stue antenne, da I jo har fået den fikse ide at slukke for FM signalet, men den passer ikke til min radio. Skal jeg virkelig ud og købe ny radio?
You ser tv og bredbånd er i forvejen en meget dyr løsning at have. O verdener om vores bekendtskab skal slutte nu!

Hvad er det, der ikke passer til radioen? Hvis det er stikket kan man købe adapterstik som sættes mellem antennens stik og radioen, eller man kan måske selv lave en løsning. Se f.eks. netsiden her:
https://www.av-cables.dk/coax-adapter/
Kan måske også fås i det lokale supermarked, f.eks. Kvickly, hvis forretningen også forhandler tekniske varer.
Omdømme 6
Badge +2
Så har jeg også ændret startfrekvensen til 450000 kHz i YouSee Plus-boksen. Det fik boksen til at scanne efter kanaler, og den fandt dem alle igen. Der var overhovedet ingen problemer, faktisk blev et eksisterende problem løst, da to C More-kanaler, der ikke virkede før, nu virker.

For en sikkerheds skyld slettede jeg favoritlisten inden ændringen, det var muligvis ikke nødvendigt. Efter ændringen blev favoritlisten så blot oprettet igen. Jeg bruger favoritlisten for at få kanalerne til at ligge i en meningsfyldt og systematisk rækkefølge.

Har YouSee meddelt noget om, at man vil opdatere YouSee Plus-boksene, så de automatisk kan foretage kanalsøgninger på den nye startfrekvens?
Omdømme 7
Badge +3
Har YouSee meddelt noget om, at man vil opdatere YouSee Plus-boksene, så de automatisk kan foretage kanalsøgninger på den nye startfrekvens?
Jeg mener ikke at YouSee konkret har nævnt YouSee Plus-boksen på anden måde end den generelle melding, at man skal vælge en kanal fra grundpakken og vente lidt, så skulle alle kanalerne blive opdateret.

Dette vil måske virke på YouSee Plus boksen, eller måske ikke, det må komme an på en prøve når man ikke længere kan bruge 143000 kHz som startfrekvens.

Hvis en bruger får sort skærm på YouSee Plus boksen kan man først prøve at indstille på f.eks. DR1 og vente nogle minutter, og hvis det ikke hjælper, så ændre startfrekvensen manuelt. Bemærk at man skal slå visning af avancerede indtillinger til i boksen for at feltet til startfrekvens vises. Feltet viser værdien i kHz, så husk at sætte tre nuller efter i forhold til de værdier, der vises i MHz.

Men det er nu påvist at man manuelt kan ændre startfrekvensen fra 143000 til 450000 kHz, hvorefter en scanning starter automatisk, og den melder hvor mange kanaler, der er fundet. Det er ret mange fordi Plus-boksen også viser de kanaler, man ikke har adgang til.

Dette gælder ved netværks-ID 120, altså ved TV-pakker uden valgfrie kanaler, men med ekstrakanaler og ekstrapakker. Har man valgfrie kanaler og bruger netværks-ID 111 er jeg ikke klar over om man så også kan rette startfrekvensen på samme måde.
Omdømme 6
Badge +2
Jeg mener ikke at YouSee konkret har nævnt YouSee Plus-boksen på anden måde end den generelle melding, at man skal vælge en kanal fra grundpakken og vente lidt, så skulle alle kanalerne blive opdateret.

Dette vil måske virke på YouSee Plus boksen, eller måske ikke, det må komme an på en prøve når man ikke længere kan bruge 143000 kHz som startfrekvens.

Hvis en bruger får sort skærm på YouSee Plus boksen kan man først prøve at indstille på f.eks. DR1 og vente nogle minutter, og hvis det ikke hjælper, så ændre startfrekvensen manuelt. Bemærk at man skal slå visning af avancerede indtillinger til i boksen for at feltet til startfrekvens vises. Feltet viser værdien i kHz, så husk at sætte tre nuller efter i forhold til de værdier, der vises i MHz.

Men det er nu påvist at man manuelt kan ændre startfrekvensen fra 143000 til 450000 kHz, hvorefter en scanning starter automatisk, og den melder hvor mange kanaler, der er fundet. Det er ret mange fordi Plus-boksen også viser de kanaler, man ikke har adgang til.

Dette gælder ved netværks-ID 120, altså ved TV-pakker uden valgfrie kanaler, men med ekstrakanaler og ekstrapakker. Har man valgfrie kanaler og bruger netværks-ID 111 er jeg ikke klar over om man så også kan rette startfrekvensen på samme måde.

Mange tak for svar. Jeg håber at en YouSee-supporter her i forummet vil besvare spørgsmålene om kanalsøgning på YouSee's Samsung-bokse i forbindelse med indførelse af den nye startfrekvens.
Har I i øvrigt set at YouSee nu har meddelt på hvilke datoer ændringer af startfrekvens og slukning af FM-signalerne gennemføres rundt om i landet jan-feb. 2017?
Find dato her https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/forside-tv2017.
Omdømme 7
Badge +4
[quote=Vilhelm][quote=MS-ERIK]
Har I i øvrigt set at YouSee nu har meddelt på hvilke datoer ændringer af startfrekvens og slukning af FM-signalerne gennemføres rundt om i landet jan-feb. 2017?
Find dato her https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/forside-tv2017.

Det undrer mig, at der ikke står en dato ved f.eks. postnummer 2000, 2200, 2300, 2400, men at der står ved 2100 og 2450
Omdømme 7
Badge +7
Der skrives på siden: Kommer der ikke nogen dato frem, når du indtaster dit postnummer, skal du ikke foretage dig noget. For så ændrer vi ikke noget hos dig.
Omdømme 7
Badge +4
Det kan jeg godt læse, men hvad er det så de ikke ændrer, mig bekendt

1. har ingen mistet FM endnu
2. fået DR K i HD endnu
3. fået øget billedopløsning fra 9Mbit til 12 Mbit på de 20 mest sete TV kanaler

Jeg kan huske at have set, at den store ændring blev fioretaget fra januar medium til og med februar primo, altså samme 3 uger som tidligere
Omdømme 7
Badge +7
Når jeg indtaster mit postnummer, så står der at startfrekvens ændring og FM sluk foretages 17 Januar, mere står der ikke.
Omdømme 7
Badge +4
Du plejer vidst også være bland de første i 3 ugers perioden, jeg plejer være en af de sidste
Omdømme 7
Badge +4
Og jeg tror ikke der har lavet ændringer her før jul
Omdømme 7
Badge +7
Det skulle der ikke være, det kommer først med start i Januar.
Omdømme 7
Badge +4
Der skrives på siden: Kommer der ikke nogen dato frem, når du indtaster dit postnummer, skal du ikke foretage dig noget. For så ændrer vi ikke noget hos dig.

Kunne søge med startfrekvens 143000 og fik alle TV kanaler ind som sædvanlig

Hvad er det så, de IKKE ændrer på hele Frederiksberg, hele Nørrebro, hele Nord Vest Kbh, hele Amager ?
Der er en håndfuld antenneforeninger, som står uden for det kommende gigabitprojekt. Dvs. de kører videre som i dag (ingen start-ændring og ingen fm-sluk).
Omdømme 7
Badge +4
Der er en håndfuld antenneforeninger, som står uden for det kommende gigabitprojekt. Dvs. de kører videre som i dag (ingen start-ændring og ingen fm-sluk).

Ja, men du taster et postnummer ind

2000, 2200, 2300, 2400 står der ingen dato ved

4000 Roskilde er der heller ingen dato ved

https://kundeservice.yousee.dk/nyheder/nyhedsarkiv/tv2017/dato?zipcode=2600&submit=1
Omdømme 7
Badge +4
Bor du i en af foreningerne nedenfor, ændrer vi ikke startfrekvensen. Så her skal du ikke foretage dig noget. Det gælder disse områder og antenneforeninger:

Brande Antenneforening
Hjørring Antenneselskab
Odder Antenneforening
Skanderborg Antenneforening
TUKNET
Dyrup Sanderum Antenneforening
Ishøj Fællesantenne
Ringe Antenneforening
TREFOR (EWII)
Videbæk Antenneforening
Omdømme 6
Badge +2
Jeg kan se at ændringerne hos mig (Østerbro, Kbh.) gennemføres den 8. febr. 2017.

I som undrer jer over manglende dato, kan jo gentage søgningen og så svare Nej til spørgsmålet "Hjalp denne side dig". Så kan man blive ringet op af YouSee ved at udfylde et par ting.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg kan se at ændringerne hos mig (Østerbro, Kbh.) gennemføres den 8. febr. 2017.

I som undrer jer over manglende dato, kan jo gentage søgningen og så svare Nej til spørgsmålet "Hjalp denne side dig". Så kan man blive ringet op af YouSee ved at udfylde et par ting.

Du bor også i 2100 København Ø
Omdømme 7
Badge +4

Jeg tror, den er særdeles mangelfuld, og hjemmesiden med indtastning er blevet fejlmeldt nu.
Når YouSee lukker af for FM båndet, og jeg gerne vil høre DAB radio, feks. P5 på min ældre radiomodtager, hvad jeg hidtil har kunnet, kan det så kun lade sig gøre ved at anvende en DAB-adaptor??

Besvar