Her i januar foretager vi os nogle ændringer på vores kabelnet, som kommer til at betyde noget for rigtig mange YouSee-kunder.
Helt kort, så skal vi bruge mere plads i vores kabelnet og vi kommer derfor til at slukke for FM-signalet, som mange i dag hører radio over. Det er rigtig træls, men desværre nødvendigt for at følge den teknologisk udvikling og levere højere bredbåndshastigheder samt flere HD kanaler.
I dette indlæg vil vi forsøge at hjælpe dig, så du er godt rustet til ændringen - eller ved hvad du kan gøre, hvis du bliver påvirket af det. Vi ser desuden meget gerne, at du stiller spørgsmål her i kommentarfeltet, hvis du sidder inde med nogen :)
Min skærm er sort - hvordan får jeg billede på?
Dit tv skal have ændret sin startfrekvens - det er heldigvis nemt, selvom det lyder lidt teknisk.
- Tryk på "Menu" på din fjernbetjening
- Vælg "Indstillinger" eller "Konfigurationer"
- Vælg "Digital" eller "Opsætning"
- Vælg nu YouSee som operatør, hvis du bliver bedt om det (dette sker ikke altid)
- Indtast netværks-id 100. Har du valgfrie kanaler i din tv-pakke, skal du indtaste netværks-id 111
- Indtast 450 MHz eller 450000 KHz under "Frekvens"
- Vælg "Indlæsning af kanaler"
Bemærk, at visse foreninger eller områder ikke bliver ramt af disse ændringer. Hvis du er i tvivl, så kan du læse mere lige her: Ny startfrekvens
Radiosignal virker ikke - hvad gør jeg nu?
Du kan hurtigt tjekke om du bliver ramt ved at se, om der er trukket et kabel fra din radio til R-indgangen i kabel-tv-stikket. Er der det, så vil du miste signalet - men der er heldigvis mange måder, som du stadig kan høre radio på, som du kan se her:
- Gennem dit tv
- DAB-radio
- Apps eller internetradio
- Stueantenne