Svar

samsung tv 4K

Hej,

vi har lige købt en ny samsung tv 4K QLED 2019 og vores yousee tv boks virkede fint med det nye tv i de første dage og så lige pludselig holdt den op med at virke. Fejlen ses ikke med vores gamle tv så det må være den nye tv der ikke helt fungerer med yousee tv boksen.
Er der nogen der har erfaringer med den? 

Vh

Zahra 

icon

Bedste svar af lordfynbo 1 januar 2020, 23:45

Samme tanke Radiomaden,  prøv at Hvis TV'et ikke genkender HDMI-enheden, skal du skifte kilde til en anden enhed og tilbage igen.

Tilgængeligheden af forskellige standarder af HDMI-porte på fjernsynet giver mulighed for flere indstillinger til afspilning af indhold. Hvis der er billed- eller lydproblemer med en enhed, som er sluttet til HDMI 1 eller HDMI 2, skal du slutte enheden til HDMI 3 eller HDMI 4 på fjernsynet. Fjernsynets brugervejledning indeholder bestemte oplysninger om HDMI-portens funktionalitet.

kende en der gjorde således. Tog samtlige HDMI-kabler ud fra TV-et og sluk for strømmen. Standbylampen kan godt lyse i op til et par minutter. Men vent indtil standbylampen er helt væk. Sæt HDMI-kablet i igen og derefter tilsluttes strømmen til tv'et og HDMI-portene skulle herefter være nulstillet og være i orden. 

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1

Hej,

vi har lige købt en ny samsung tv 4K QLED 2019 og vores yousee tv boks virkede fint med det nye tv i de første dage og så lige pludselig holdt den op med at virke. Fejlen ses ikke med vores gamle tv så det må være den nye tv der ikke helt fungerer med yousee tv boksen.
Er der nogen der har erfaringer med den? 

Vh

Zahra 

Hej Zahra

Har selv haft samme tv, så mit bedste bud er, at det skyldes en opdatering fra Samsung af 😉

Omdømme 7
Badge +7

Hvad precist er fejlen.?

Tak for jeres svar.

TV’et er helt up to date og bliver opdateret automatisk.

Fejlen er, at Tv’ et ikke få nogle signaler fra TV boksen. TV’et er koblet til boksen via hdmi kabel og der står intet signal på skræmen. Men TV’et kan registrere når vi tænder eller slukker for tv boksen.

Vi kan kun se kanalerne via yousee appen.  

Mvh

Zahra 

Omdømme 7
Badge +7

Er der prøvet med et andet HDMI input.?

Badge +2

Samme tanke Radiomaden,  prøv at Hvis TV'et ikke genkender HDMI-enheden, skal du skifte kilde til en anden enhed og tilbage igen.

Tilgængeligheden af forskellige standarder af HDMI-porte på fjernsynet giver mulighed for flere indstillinger til afspilning af indhold. Hvis der er billed- eller lydproblemer med en enhed, som er sluttet til HDMI 1 eller HDMI 2, skal du slutte enheden til HDMI 3 eller HDMI 4 på fjernsynet. Fjernsynets brugervejledning indeholder bestemte oplysninger om HDMI-portens funktionalitet.

kende en der gjorde således. Tog samtlige HDMI-kabler ud fra TV-et og sluk for strømmen. Standbylampen kan godt lyse i op til et par minutter. Men vent indtil standbylampen er helt væk. Sæt HDMI-kablet i igen og derefter tilsluttes strømmen til tv'et og HDMI-portene skulle herefter være nulstillet og være i orden. 

Godt nytår og Mange tak for jeres svar! @Radiomanden : Vi har prøvet med både HDMI1,3 og 4. Vi forsøgte også at koble boksen til vores gamle TV og det virkede uden problemer. 

@lordfynbo Jeg kan afprøve den strategi som du har skrevet i dit indlæg når jeg kommer hjem og se om det virker. 

Badge +2

:relaxed: Ok held og lykke med det hele og godt nytår til dig 

@lordfynbo  Jeg har nu afprøvet den strategi og boksen virker ikke. Vi havde Yousee teknikeren på besøg og han konstaterede også, at der er noget med TV. Kan dette være pga. HDMI kabel? Findes der forskellige kabler? og hvis svaret er ja hvilket type kabel skal man have? 

Jeg overvejer at få noget support fra Samsung eller Elgiganten. Er bare helt desperat og skuffet over den system. 

Badge +2

:relaxed: Ok jeg  har et link til Samsung Danmark på facebook. ved ikk om du kan bruge dette der er det muligt at skrive til dem. og du for de rigtigt råd og hvad du skal bruge så er du sikker på du ikke for købt. noget du ikke kan bruge.   måske det link kan bruges her. https://www.facebook.com/pg/SamsungDanmark/about/?ref=page_internal

Du kan høre youSee teknisk support også  se du hvad du finde brugbart. 

Besvar