Så stiger priserne igen hos Yousee | YouSee Community

Så stiger priserne igen hos Yousee

Omdømme 3
"Pris pr. md pr. 1/1 2017
Grundpakken Prisen stiger op til 10,- kr. pr. md.
Mellempakken Prisen stiger op til 10,- kr. pr. md.
Fuldpakken Prisen stiger op til 15,- kr. pr. md.
Tillægspakken Prisen stiger op til 5,- kr. pr. md. "

og de skriver det er pga.:

"Prisjusteringerne skyldes stigende priser på indhold og et behov for at sikre, at vi også i fremtiden kan levere den bedste tv-underholdning på alle platforme."

Ja right, Yousee hæver priser for at give os det bedste, så hvornår sker det? Det ikke sket de andre gange de har hævet priserne. Se nu at lave en sportpakke og hiv alt hvad der hedder fodbold ud af fuldpakken. Se nu at få lavet UHD kanaler, der jo flere udbyder af kanaler som venter på I kommer igang f.eks discovery science.

97 Kommentarer

Nu har jeg ikke læste hele tråden igennem indrømmer jeg gerne...men dog synes jeg at jeg bliver nødt til at lufte min...well kald det bare harme..eller i bedste fald forbløffelse. Jeg har netop modtaget en mail fra yousee hvor det forklares at priserne på tv pakkerne stiger ( igen ) fra 1/1 2017...Det er jo så ikke første gang vi som yousee kunder modtager besked om prisstigning..Det, der dog denne gang, strider imod al logik og tanke om kundepleje sådan som jeg ihvertfald opfatter dette - det er at man sørme lukker for FM radio signalet for at kunne udnytte kabelnettet til at levere bedre tv signal...Er det bare mig der ikke har begreb om ting...eller er der andre der deler min opfattelse af at det er direkte modstridende at på den ene side hæve prisen for et produkt mens man på den anden side faktisk gør produktet dårligere? Javist...selvfølgelig kan man så følge et link til Elgiganten og se nærmere på hvilket produkt man så skal købe hvis man fortsat gerne vil høre radio...Jeg kan ikke se logikken i det - kan i?
(slettet en kommentar)

Nå der var jeg lige hurtig nok. Jeg troede det var telefonregningen der steg, men synes ærlig talt også at tv er dyrt nok.
Omdømme 7
Badge +7
Op med prisene og væk med kunderne :D

Vi overvejer helt, at stoppe med "flow TV". Vores streaming er eftehånden oppe på onkring 80%. Vi savner dog en app, som kan levere valg frie kanaler over internet i en rimelig kvalitet. Fruen vil ikke have en (eller flere) bokse ved TVet. Så det skal være en TV app.
Omdømme 7
Badge +7
Hej miki35

Jeg faldt over dit indlæg og tænkte, at jeg lige vil knytte en hurtig kommentar.

Jeg kan egentlig godt forstå, at du synes det er træls at tv-pakken stiger i pris og især, hvis du sidder med følelsen af, at du ikke får noget ud af det.

Det er også træls at priserne på indhold og ophavsrettigheder kun er opadgående - det kunne vi også godt være foruden. Udover de stigende priser på dette, så vil vi i YouSee også gerne sikre vores kunder den bedste kvalitet samt oplevelse på tv- og underholdning.

Afslutningsvis, så håber jeg at du fremadrettet vil synes, at du får et rigtig godt tv- og underholdningsprodukt hos YouSee.

Hav en god dag.

Vh.
Omdømme 6
Badge +2
Grundpakken og Mellempakken er i min forening steget med knap 10 kr. pr. måned. Fuldpakken noget mere. Mere end halvdelen af prisstigningen på Grund- og Mellempakken skyldes ophavsrettighederne, der de senere år er steget uforholdsmæssigt meget. En tredjedel af Grundpakkens pris går nu til ophavsrettighedsorganisationerne.

Det undrer mig at dette ikke påkalder sig opmærksomhed. Det undrer mig også at vi med kabel-tv skal betale til ophavsorganisationerne for kanaler, som husstande med egen antenne ikke betaler til.
Omdømme 6
Badge +2
Min Grundpakke stiger fra 118 kr. til 128 kr. pr. måned. Heraf er ophavsretsafgifter ansvarlig for 6 kr. af stigningen. De stiger fra 36 kr. til 42 kr. (afrundede priser). Hvorfor stiger ophavs-rettighederne uforholdsvis meget? Det samme var tilfældet sidste år.

Jeg har ikke noget imod at støtte ophavsorganisationerne, men savner oplysning om, hvem pengene går til, hvor mange millioner det drejer sig om, og hvem der bestemmer at det skal være sådan.

Skal der føres kulturpolitik i Danmark, synes jeg at det skal være synligt og forståeligt, hvad der foregår. Men området er helt uoplyst for offentligheden.

I øvrigt mener jeg at det er mærkeligt at jeg som kabel-tv-kunde skal betale ophavsrettigheder for kanaler, som folk med egen antenne ikke betaler til (Free to air-kanaler).
Omdømme 3
Til Kasper,
Så kunne I starte med at pille alle sportsprogrammerne ud af fuldpakken og ind i en pakke for sig selv. Jeg er træt af at halvdelen eller hvor meget det nu er af abonnementet som går til Messi og Ronaldo.

Og gå nu forrest med UHD tv.

Hav selv en god dag!
Omdømme 1
Badge
Til Kasper,
Så kunne I starte med at pille alle sportsprogrammerne ud af fuldpakken og ind i en pakke for sig selv. Jeg er træt af at halvdelen eller hvor meget det nu er af abonnementet som går til Messi og Ronaldo.

Og gå nu forrest med UHD tv.

Hav selv en god dag!

Hvorfor skifter du ikke bare til bland selv, hvis du er træt af sport
Omdømme 6
Badge +3
Som plex skriver, så kan du jo med BlandSelv få opfyldt dit ønske. Jeg skiftede til BlandSelv, da jeg aldrig ser de mange Børne- og Tegnefilms kanaler. :?
Til gengæld har jeg så valgt alle sportskanalerne 🆒 og næsten alle musik kanalerne.
Da det er det, der interesserer mig.
Så'n er vi jo forskellige. 😛 - og med det som udgangspunkt, så er BlandSelv muligheden jo ret unik imo !
Omdømme 7
Badge +7
Der trækkes masser af fiber, men det er stinkende dyrt at grave dem ned. I stedet presser man andre teknologier (DSL, coax og mobilt data) til det yderste. Da vi flyttede ind her kunne man få en 10 megabit forbindelse på DSL. Nu er hastigheden på DSL snart oppe på 200 megabit på de samme kabler. Jeg ser frem til hurtigere forbindelser (begge veje) på coax her. De nye hastigheder åbner nye muligheder, og vil gøre nogle ting meget nemmere her.
Omdømme 7
Badge +7
Vi ligger ikke så langt fra centralen og kan få 50 i dag. Ved at kombinere de 2 trådpar, som er ført ind i vores bolig når man 100 (det hedder "pair bonding", og sælges i dag af Yousee og flere af de andre udbydere). Nu kommer en ny teknik, som hedder "super vectoring" (vist nok start 2017 på Yousees centraler). Den dobler hastigheden igen, hvis man ikke bor for langt fra centralen. Lidt ude i fremtiden ligger g.fast, men så skal man for alvor være meget tæt på centralen (meget tættere end vi er). Til den tid vil der sikkert være lavet en del fremskudte centraler. Så det vil være realistisk med omkring 600 på telefonkablerne mange steder.
Nu har jeg prøvet en adresse og kan ikke se priser på hhv. grund-, mellem og fuldpakke og/eller tillægspakker!

Der står kun priser for hhv YouSee Tv- Lille, Basis, Viasat Mellem og Viasat Stor og det er inklusiv bredbånd. Hvad hvis man kun ønsker at se tv-pakke priserne ekslusiv bredbånd?

Hvorfor skal skal det være så besværligt og ugennemskueligt at se priserne?
Omdømme 6
Badge +2
YouSee angiver kun de listepriser der er gældende for privatkunder.
Hvis man bor i boligforening eller boligselskab med rabataftale med YouSee, er det foreningens opgave at oplyse om tv-pakkerne priser.
Omdømme 7
Badge +4
Desuden stiger det også hos andre udbydere
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken.

Listeprisen i 2009:
Grundpakken: 160 kr.
Mellempakken: 278 kr.
Fuldpakken: 375 kr.
Fuldpakken i 2009:

Jeg er helt med på, at listepriserne er noget anderledes, end den pris, der aftales med foreninger m.m. Er dog af den helt klare opfattelse, at langt de fleste IKKE betaler listeprisen og derfor er den ikke helt relevant.
Nu kan jeg ikke helt følge din opstilling af kanaler, hvor der er en streg efter CNBC - har det nogen betydning?

Listeprisen kan vel give en ide om prisudviklingen. Stregen afspejler mine klippe/klistre-evner. Bare se bort fra den.
Det er jo netop det jeg gør.
Klager til dem, der sætter prisen op og servicen ned.
Der er absolut intet i denne handling for mig - ud over at jeg også opfordres til at købe en DAB Radio hos Elgiganten

Og i øvrigt har jeg ikke sagt at YouSee laver lokalplanerne - de leverer bare mindre for mere og benytter dermed deres defacto monopolstatus
Omdømme 7
Badge +7
Det er også stinkende dyrt at trække kabler i en ejendom 😃
89 kr netflix
Dr app gratis inkl live tv
Tv2 play 59 kr on demand
Dækker mit behov
Det synes jeg er billigere.
De ville have 300 kr for jeg ønskede nedgraderet til grundpakken.
De gør ikke noget for dere nuværende kunder. Ville have behold mine kanaler hvis en nedgradering havde været gratis. Men de ville hellere miste en kunde igennem 15 år
100 meter: 1000 Gbit/s
300 meter: 100 Gbit/s
500 meter: 10 Gbit/s

Kunne det ikke være interessant over de gamle telefonkabler? De leger med ideen. De kalder det TDSL. 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg husker kalder man det Terabit DSL.
Hvad er tillægspakken?

Jeg kan ikke finde et eneste sted på YouSee.dk's hjemmeside hvor man kan se pakkepriserne!

Er der nogle der kan hjælpe?
Omdømme 7
Badge +7
Tillægs pakker er alt ud over Grundpakken, lille tillæg er 10 bland selv kanaler = Mellempakke pris, stort tillæg er 36 bland selv kanaler = Fuldpakke pris.
Priser på kanaler og muligheder ses ved at indtaste adresse på TV siden.
Priser på pakker varierer, alt efter hvilken aftale der haves hos den forening man er tilsluttet.
Omdømme 7
Badge +7
Har du Kabel TV eller DSL.? Hvis DSL, så er der ikke TV uden Bredbånd.
Kabel TV priser afhænger som skrevet af den forening man får levering fra, da der er diverse Rabat ordninger.

Besvar