Så stiger priserne igen hos Yousee | YouSee Community

Så stiger priserne igen hos Yousee

Vis første besked

97 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Det er jo You See der ejer det fordelingsnet, de kan da ikke give sig selv rabat.?

Og yousee ejer faktisk rigtig mange net
Omdømme 7
Badge +7
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken.

Listeprisen i 2009:
Grundpakken: 160 kr.
Mellempakken: 278 kr.
Fuldpakken: 375 kr.

Jeg er helt med på, at listepriserne er noget anderledes, end den pris, der aftales med foreninger m.m. Er dog af den helt klare opfattelse, at langt de fleste IKKE betaler listeprisen og derfor er den ikke helt relevant.
Nu kan jeg ikke helt følge din opstilling af kanaler, hvor der er en streg efter CNBC - har det nogen betydning?

Du tager fejl, der er rigtig mange, har har normal standard priser, både i huse og i ejendomme

Der er betydeligt flere, der IKKE betaler listeprisen, end der gør. Mange grundejerforeninger har også aftaler med YouSee.

Er det et gæt, noget du tror, eller har du beviser for det ?

Jeg kender adskillige ejer og andelsforeninger, også helt nye bebyggelser, hvor beboerne har fået mulighed for at tilslutte sig Yousee i lejligheden, men hvor der ikke har været tvang. Alle disse har ikke foreningsaftaler og kører med listepriserne.

Alene det at listepriserne har stået på yousee.dk indtil fornylig, viser at der har været mange under denne ordning.

Selv hele Esbjerg og omegn, hvis jeg ikke tager meget fejl, kørte til Yousee´s standard priser

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-tv-boks-koster-101krmd-i-esbjerg-9832

Michael det er da mærkeligt, at er man ikke enig med dig, så skal man bevise. Det forlanger vi andre ikke af dig.
Jeg kan oplyse dig om, at her i Aalborg er alle YouSee kunder tilsluttet med aftaler.
Omdømme 7
Badge +4
Jeg ved da også godt, at der er nogle store foreninger, som så får rabat.

F.eks. har Yousee lagt kabler ind i mange nye store ejendomme i København, hvor de enkelte selv kan bestille Yousee.

De har også lagt ind i ejendomme, som havde deres egne anlæg

De har også lagt ned i jorden i grundejerforeninger, hvor mange beboere havde deres egne antenner

og jeg er sikker på er er en del heinde på forum, som også betaler listepris

Grundpakke ca kr. 239,00
Mellempakke ca kr. 419,00
Fuldpakke ca kr. 529,00
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ved da også godt, at der er nogle store foreninger, som så får rabat.

F.eks. har Yousee lagt kabler ind i mange nye store ejendomme i København, hvor de enkelte selv kan bestille Yousee.

De har også lagt ind i ejendomme, som havde deres egne anlæg

De har også lagt ned i jorden i grundejerforeninger, hvor mange beboere havde deres egne antenner

og jeg er sikker på er er en del heinde på forum, som også betaler listepris

Grundpakke ca kr. 239,00
Mellempakke ca kr. 419,00
Fuldpakke ca kr. 529,00

Min påstand er stadig, at mange flere betaler rabatpriser end listepriser.
Under alle omstændigheder er de fleste af os, os selv nærmest og derfor forholder jeg mig til det oprindelige. YouSee's seneste bebudede prisstigning på ca. 3,5% på min pris. Da stigningen tilsyneladende er lige stor uanset om man får rabat eller betaler listepris, må stigningen i % være en hel del lavere end de 3,5 for listepriser. (ca. 2,8%)
Falsk reklame at sige, at de vil gøre det bedre.
Jeg skal betale 10 kr mere pr måned - jeg får ikke mere - men mindre.
Jeg mister mine radiokanaler.
Det er dårlig kundepleje - og et udtryk for den værste side af et monopol 😠
Nu har jeg ikke læste hele tråden igennem indrømmer jeg gerne...men dog synes jeg at jeg bliver nødt til at lufte min...well kald det bare harme..eller i bedste fald forbløffelse. Jeg har netop modtaget en mail fra yousee hvor det forklares at priserne på tv pakkerne stiger ( igen ) fra 1/1 2017...Det er jo så ikke første gang vi som yousee kunder modtager besked om prisstigning..Det, der dog denne gang, strider imod al logik og tanke om kundepleje sådan som jeg ihvertfald opfatter dette - det er at man sørme lukker for FM radio signalet for at kunne udnytte kabelnettet til at levere bedre tv signal...Er det bare mig der ikke har begreb om ting...eller er der andre der deler min opfattelse af at det er direkte modstridende at på den ene side hæve prisen for et produkt mens man på den anden side faktisk gør produktet dårligere? Javist...selvfølgelig kan man så følge et link til Elgiganten og se nærmere på hvilket produkt man så skal købe hvis man fortsat gerne vil høre radio...Jeg kan ikke se logikken i det - kan i?
Omdømme 7
Badge +7
Falsk reklame at sige, at de vil gøre det bedre.
Jeg skal betale 10 kr mere pr måned - jeg får ikke mere - men mindre.
Jeg mister mine radiokanaler.
Det er dårlig kundepleje - og et udtryk for den værste side af et monopol :@

Betydningen af monopol bør du nok slå op i en ordbog for at læse.
De øvrige selskaber har også varslet prisstigninger. Er det så også monopol?
Ja - det er monopol, når man kun kan få kabel-TV fra YouSee i den område, hvor jeg bor.
At der findes andre selskaber, der har prisstigninger, ændrer ikke på monopol-status.

Monopol betyder direkte 'eneret til salg'...
En monopolvirksomhed kan – hvis ikke der sker regulering – selvstændigt fastsætte prisen på sine ydelser. Man kan vise, at monopolisten maksimerer sit overskud ved at tage højere priser og omsætte færre ydelser, end hvad der er samfundsmæssigt optimalt. Dette overnormale overskud vil virksomheden kunne anvende til udbytter til ejerne, eller det vil kunne forsvinde ved, at effektiviseringer ikke gennemføres.
Omdømme 7
Badge +7
Ja - det er monopol, når man kun kan få kabel-TV fra YouSee i den område, hvor jeg bor.
At der findes andre selskaber, der har prisstigninger, ændrer ikke på monopol-status.

Monopol betyder direkte 'eneret til salg'...
En monopolvirksomhed kan – hvis ikke der sker regulering – selvstændigt fastsætte prisen på sine ydelser. Man kan vise, at monopolisten maksimerer sit overskud ved at tage højere priser og omsætte færre ydelser, end hvad der er samfundsmæssigt optimalt. Dette overnormale overskud vil virksomheden kunne anvende til udbytter til ejerne, eller det vil kunne forsvinde ved, at effektiviseringer ikke gennemføres.

Du har stadig ikke helt forstået det. YouSee har solgt noget til din forening. Din forening har så tilsyneladende besluttet, at du ikke kan få det andre steder fra.
Det er vel sådan, at alle virksomheder optimerer indtjeningen mest muligt. En stigning på 15 kr./md. er en stigning på nogle få procent. Kik på dine forsikringer og alt andet. Det stiger. Jeg håber for dig, at din løn også stiger.
Vi har haft denne diskussion før.
Men YouSee betaler dig åbenbart for at angribe alle der kritiserer YouSee.

Det har intet med en forening at gøre, men med bestemmelserne i en lokalplan.

Men fortsæt du bare med at være argumentresistent.
Omdømme 7
Badge +7
Vi har haft denne diskussion før.
Men YouSee betaler dig åbenbart for at angribe alle der kritiserer YouSee.

Det har intet med en forening at gøre, men med bestemmelserne i en lokalplan.

Men fortsæt du bare med at være argumentresistent.

Trist, at vi skal ned på det niveau, hvor jeg skal beskyldes for, at være betalt af YouSee.
Jeg var dø ikke klar over, at det er YouSee, der laver lokanplanerne. Er man ikke tilfreds, må man jo klage de rigtige steder.
Nu kan det godt være, at jeg ikke husker helt rigtigt, men på et tidspunkt, var der nogle Husejere, der ikke acceptere en binding til en leverandør og jeg mener de fik rettens ord for, at bindingen ikkevar lovlig. Husker ikke om det var en lokalplan eller en Grundejerforening, der havde krævet bindingen til en leverandør.
Meningen med mit første skriv er blot, at man skal klage til den/de rigtige.
Det er jo netop det jeg gør.
Klager til dem, der sætter prisen op og servicen ned.
Der er absolut intet i denne handling for mig - ud over at jeg også opfordres til at købe en DAB Radio hos Elgiganten

Og i øvrigt har jeg ikke sagt at YouSee laver lokalplanerne - de leverer bare mindre for mere og benytter dermed deres defacto monopolstatus
Helt enig. Elendig service og kundepleje. Hvordan kan Yousee bare tillade sig at lukke for FM-signalerne via kablerne. Jeg har investeret en formue i anskaffelse af antennekabler og de rigtige antennedåser for at kunne høre radio og TV i god kvalitet i hele huset. De må åbenbart mene at den måde at høre radio på er et uddøende fænomen. Måske skulle de for en gangs skyld høre kundernes mening før de træffer så elendige beslutninger.
Omdømme 7
Badge +7
Det er en nødvendighed at lukke FM, ellers kan der ikke forbedres på internettet.
Hvad er det der er så vigtigt at forbedre at man bare lukker ned for FM. Umiddelbart virker det som en klar forringelse af de leverede ydelser - og så til en højere pris - ganske uforskammet efter min mening.
Omdømme 7
Badge +4
Det er en nødvendighed at lukke FM, ellers kan der ikke forbedres på internettet.

For at brugerne kan få op til 1 GB i starten af næste år og i 2018 op til download/upload 10 / 10 Gb er det nødvendigt, at FM lukkes ned
Omdømme 7
Badge +7
Der skal være mere plads til den øgede efterspørgsel på Streaming og højere hastigheder.
Og hvem har så lige brug for det?
Omdømme 7
Badge +7
Prisstigninger TV-pakker 2017
TV-pakke
YouSee Stofa Boxer Canal Digital Viasat Waoo
Lille 10,- 30,- 30,- 10,- 10,- 20,-
Mellem 10,- 54,- 30,- 25,- 10,- 20,-
Stor 15,- 20,- 20,- 26,- 20,-
Ovenfor kan ses de forskelliges prisstigninger. Kan desværre ikke sætte dem ordentligt ind. I kladde ser det godt ud, men.......
Omdømme 7
Badge +4
Det kan læses her, og derer en oversigt i bunden

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tjek-din-tv-pakke-saa-meget-stiger-prisen/6406264
Omdømme 7
Badge +7
Og hvem har så lige brug for det?

Det er der da mange der har, også dig, du vil jo ganske sikkert også gerne se et eller andet supervigtigt uden der går Koks i det.
Bare ærgerligt at de bruger internettet som undskyldning.
Jeg har ikke internet fra YouSee - det er alt for dyrt.
Og nu vil de tilbyde højere hastigheder - til flere penge.

Dårlig kundepleje - og dårlig teknologi.
Hvis de vil have højere internethastighed burde de trække fiber - ikke fjerne de ydelser, som vi betaler for i forvejen
Omdømme 7
Badge +7
Det kan læses her, og derer en oversigt i bunden

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tjek-din-tv-pakke-saa-meget-stiger-prisen/6406264

Det var der jeg så det i min eavis.
Omdømme 7
Badge +4
Bare ærgerligt at de bruger internettet som undskyldning.
Jeg har ikke internet fra YouSee - det er alt for dyrt.
Og nu vil de tilbyde højere hastigheder - til flere penge.

Dårlig kundepleje - og dårlig teknologi.
Hvis de vil have højere internethastighed burde de trække fiber - ikke fjerne de ydelser, som vi betaler for i forvejen

Hvem skal betale, hvis der skal trækkes fiber ? Der er kun een, og det er dig
Omdømme 7
Badge +7
Fordelings nettet er meget langt hen af vejen Fiber, men ikke ud til aftagerne.

Besvar