Så stiger priserne igen hos Yousee | YouSee Community

Så stiger priserne igen hos Yousee

Vis første besked

97 Kommentarer

Dødirreterende at TDC/Yousee tager rumpen på brugerne hvert eneste år med deres "prisstigninger". De er kun til så aktionærene kan få lidt mere i lommepenge, på bekostning af dårligere og dårligere programmer/tv kanaler til brugerne.

Beklageligvis kan jeg ikke skifte udbyder, da jeg bor i udkantsDanmark, hvor andre selskaber ligger på linie prismæssigt, med TDC/Yousee. Og jeg tror ikke jeg kan sparer en eneste kr. ved at købe selvvalgsboksen. Der ville så ryge mindst 30 kanaler.

Men prisen ville nok ikke blive mindre af den grund, fordi man stadig skal betale til sportkanalerne, selv om de bliver fravalgt. Det gøres ved at forhøje priserne, på andre kanaler. Det kaldes svindel, i min verden.

Plat at kalde prisstigninger på ca. 3,5% for svindel. Alt andet stiger jo også. Er det også svindel?

Nu skriver jeg kun om TDC/Yousee's stigninger.
Omdømme 7
Badge +7
Dødirreterende at TDC/Yousee tager rumpen på brugerne hvert eneste år med deres "prisstigninger". De er kun til så aktionærene kan få lidt mere i lommepenge, på bekostning af dårligere og dårligere programmer/tv kanaler til brugerne.

Beklageligvis kan jeg ikke skifte udbyder, da jeg bor i udkantsDanmark, hvor andre selskaber ligger på linie prismæssigt, med TDC/Yousee. Og jeg tror ikke jeg kan sparer en eneste kr. ved at købe selvvalgsboksen. Der ville så ryge mindst 30 kanaler.

Men prisen ville nok ikke blive mindre af den grund, fordi man stadig skal betale til sportkanalerne, selv om de bliver fravalgt. Det gøres ved at forhøje priserne, på andre kanaler. Det kaldes svindel, i min verden.

Plat at kalde prisstigninger på ca. 3,5% for svindel. Alt andet stiger jo også. Er det også svindel?

Nu skriver jeg kun om TDC/Yousee's stigninger.

Ja og det er dem, der stiger ca. 3,5%T og det kalder du svindel. Langt den største del af stigningen er p. g. a. rettighedshaverne kræver flere penge på bordet.
Du svarede ikke på mit simple spørgsmål: Er andre stigninger af samme størrelse også svindel? Hvis ikke, hvorfor er det så svindel hos YouSee?
Omdømme 7
Badge +4
Desuden stiger det også hos andre udbydere
Omdømme 7
Badge +4
Læs iøvrigt denne artikel

Jo færre vi er til at betale for TV kanalerne, jor dyrere bliver de

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-04-ny-prisstigning-paa-vej-tv-pakke-er-blevet-50-procent-dyrere-paa-syv-aar
Omdømme 3
Ja og 50 procent dyrere på syv år, De malker os gør De, hver en øre ud af os. Og nej jeg kan ikke smutte før slutningen af 2017 (sløjfeanlæg)
Omdømme 3
Mich,
nååååå, så priserne stiger også hos andre, nåååååå så læner jeg mig tilbage og lader som ingenting er sket.
Omdømme 7
Badge +4
Ja og 50 procent dyrere på syv år, De malker os gør De, hver en øre ud af os. Og nej jeg kan ikke smutte før slutningen af 2017 (sløjfeanlæg)

Der er jo flere nye og dyre TV kanaler

TV3Sport1
TV3Sport2
TV2Sport

Samt flere TV kanaler

Hvis din forening får udskiftet sløjfeanlægget hurtigt kan du komme ud af det
Omdømme 7
Badge +7
Der kan jo skæres ned på antallet af kanaler, så er det billigere, i stedet for Fuldpakken, kan der så haves en bland selv Mellempakke, så er der da skåret en del ned på prisen, og der haves så de kanaler man ønsker at betale for.
Der er så nok også nogle i Grundpakken man vil være fri for, men det kan som det er nu ikke slippes for.
Omdømme 7
Badge +4
Mange af dem i grundpakken koster stort set ikke noget, som f.eks. alle nabolands kanaler
Omdømme 7
Badge +7
Mange af dem i grundpakken koster stort set ikke noget, som f.eks. alle nabolands kanaler
Men dem der koster er med: TV2 og TV3.
Omdømme 7
Badge +4
Men dem der koster er med: TV2 og TV3.

Og DK4+Kanal5
Omdømme 7
Badge +7

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-04-ny-prisstigning-paa-vej-tv-pakke-er-blevet-50-procent-dyrere-paa-syv-aar

Det er lidt underligt, at det er TV2, der skriver artiklen. Netop TV2's kanaler er i den meget dyre ende af skalaen.
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken. Rigtigt, at den tidligere har været en del billigere, men det ændrede ny lov, hvor det blev tilladt at tage betalingskanaler med i Grundpakken.
Omdømme 7
Badge +4

Det er lidt underligt, at det er TV2, der skriver artiklen. Netop TV2's kanaler er i den meget dyre ende af skalaen.
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken. Rigtigt, at den tidligere har været en del billigere, men det ændrede ny lov, hvor det blev tilladt at tage betalingskanaler med i Grundpakken.

Men du får forenings rabat.

Grundpakken koster 249 kr i 2017
Omdømme 7
Badge +4
Grundpakke kr. 249,00
Mellempakke kr. 429,00
Fuldpakke kr. 544,00
Omdømme 7
Badge +7

Men du for foreningsrabat.

Ja og det har langt de fleste kunder. Dem der ikke har, er jo ikke på nogen måder bundet.
Omdømme 7
Badge +4

Men du for foreningsrabat.

Ja og det har langt de fleste kunder. Dem der ikke har, er jo ikke på nogen måder bundet.

Ingen er bundet, når aftaler før 1. juli løer ud
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken.

Listeprisen i 2009:
Grundpakken: 160 kr.
Mellempakken: 278 kr.
Fuldpakken: 375 kr.
Omdømme 7
Badge +4
Stigningen på de syv år, virker underlig. De skriver, at prisen for syv år siden var 160 kr. for Grundpakken. Her i 2016 betaler jeg 119,39 kr. for Grundpakken.

Listeprisen i 2009:

Så er det hvilke kanaler der er tilføjet siden 2009
Fuldpakken i 2009:

Omdømme 7
Badge +7

Listeprisen i 2009:

Jeg er helt med på, at listepriserne er noget anderledes, end den pris, der aftales med foreninger m.m. Er dog af den helt klare opfattelse, at langt de fleste IKKE betaler listeprisen og derfor er den ikke helt relevant.
Nu kan jeg ikke helt følge din opstilling af kanaler, hvor der er en streg efter CNBC - har det nogen betydning?
Omdømme 7
Badge +4

Listeprisen i 2009:

Jeg er helt med på, at listepriserne er noget anderledes, end den pris, der aftales med foreninger m.m. Er dog af den helt klare opfattelse, at langt de fleste IKKE betaler listeprisen og derfor er den ikke helt relevant.
Nu kan jeg ikke helt følge din opstilling af kanaler, hvor der er en streg efter CNBC - har det nogen betydning?

Du tager fejl, der er rigtig mange, har har normal standard priser, både i huse og i ejendomme

Listeprisen kan vel give en ide om prisudviklingen. Stregen afspejler mine klippe/klistre-evner. Bare se bort fra den.
Omdømme 7
Badge +7

Listeprisen i 2009:

Du tager fejl, der er rigtig mange, har har normal standard priser, både i huse og i ejendomme

Der er betydeligt flere, der IKKE betaler listeprisen, end der gør. Mange grundejerforeninger har også aftaler med YouSee.
Omdømme 7
Badge +4

Listeprisen i 2009:

Der er betydeligt flere, der IKKE betaler listeprisen, end der gør. Mange grundejerforeninger har også aftaler med YouSee.

Er det et gæt, noget du tror, eller har du beviser for det ?

Jeg kender adskillige ejer og andelsforeninger, også helt nye bebyggelser, hvor beboerne har fået mulighed for at tilslutte sig Yousee i lejligheden, men hvor der ikke har været tvang. Alle disse har ikke foreningsaftaler og kører med listepriserne.

Alene det at listepriserne har stået på yousee.dk indtil fornylig, viser at der har været mange under denne ordning.

Selv hele Esbjerg og omegn, hvis jeg ikke tager meget fejl, kørte til Yousee´s standard priser

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/ny-tv-boks-koster-101krmd-i-esbjerg-9832
Omdømme 7
Badge +7
Det er jo You See der ejer det fordelingsnet, de kan da ikke give sig selv rabat.?

Besvar