Radiokanaler på TV - FM signal slukker | YouSee Community
Spørgsmål

Radiokanaler på TV - FM signal slukker

Der linkes til en yousee side med oversigter over de kanaler på,tv hvor radiokanalerne ligger. Når jeg vælger een af de kanaler, f.eks. 701, så sker der ingenting.
Virker radiokanaler på,tv først når der er slukket for FM signalet ?
Eller skal/kan jeg gøre noget selv allerede nu for at lytte til radio via TV?
Ser frem til at høre fra jer.

Stueantenne til FM giver kun meget begrænset mulighed for at høre radiokanaler - vi kan tage 6 hvilket er en reduktion.

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg bruger 1701 for DR P1, og ikke 701 😃 Nej, radiokanaler virker nu.
Omdømme 7
Badge +7
Der har været Radio på TV i mange mange år.
Tak så langt - 1701, 1702 etc giver kanalnavn på mit tv - men - så står der bare at tjenesten ikke er tilgængelig.
Selvom kanalen f.eks. 1702 skriver P2 klassisk DR i kanalnavn.
Forslag hvad jeg så kan gøre ?
Hvornår lavede du sidst kanalsøgning på det fjernsyn?
Ca. 5 år siden - når skidtet virker skal man jo ikke pille ved det - men det er måske det jeg så skal igang med ?
Omdømme 7
Badge +7
Husk du skal bruge en ny start frekvens 450 MHz.
Omdømme 7
Badge +7
Ca. 5 år siden - når skidtet virker skal man jo ikke pille ved det - men det er måske det jeg så skal igang med ?

Hvis det er så mange år siden, må du da mangle en del kanaler, der har været omlægninger hvert år, og sket andre ændringer.
Men er det løsningen at lave ny kanalsøgning? Jeg har sikkert gjort det indenfor de seneste år - vi har skiftet pakke og i den forbindelse gjorde vi det helt sikkert. Men så,prøver jeg det og håber at radiokanaler så virker. De er jo med i program pakken og kanalnavn fremgår som jeg skrev ,men der kommer bare ikke noget lyd og så fejlen med at der for øjeblikket ikke er adgang.
Omdømme 7
Badge +7
Der har som skrevet været ændringer hvert år, som har krævet at der laves en ny søgning for at opdatere de ændringer der er lavet. Der kommer også en ændring igen i begyndelsen af næste år, som kræver en ny søgning/opdatering.
Jeg synes det er helt acceptabel at youSee bare lige uden videre lukker for FM signalet. Det er en meget uheldig måde det gøres på. I aften dumper den en mail ind fra youSee, i mailen står der som overskift " Vi ændre lidt på dit TV ER DU KLAR" så kan nam gå videre via et link til youSees website for at finde ud af hvad det drejer sig om:
Selvfølgelig kan man høre radio på sit TV, men det bliver aldrig det samme, man kan ikke set på Tv,et , når radiokanalen afspilles, se hvilken kanal man høre, man kan kun se et billedet af en højtaler. Der er jo også god at vide at man hører radio, hvis man er stok døv.
Vi har jo ikke købe dyre radioer for ikke at bruge dem. Jeg kan ikke forstå hvorfor at youSee ikke har ventet med at nedlægge FM signalet indtil at det Danske Telenet fjerner dem fra æteren i 2019!
Det er efter min mening en svinestreg, Typisk for et firma der har et al landets dårligste service. I pisser på jeres kunder. Vi er desværre gift med youSee, da vores Antenneforening er det. I mit område er der desværre ikke mulighed på Fibernet
Omdømme 7
Badge +7
Der er brug for mere kapacitet til Internet, så der er ikke et alternativ.
Omdømme 7
Badge +7
Men er det løsningen at lave ny kanalsøgning? Jeg har sikkert gjort det indenfor de seneste år - vi har skiftet pakke og i den forbindelse gjorde vi det helt sikkert. Men så,prøver jeg det og håber at radiokanaler så virker. De er jo med i program pakken og kanalnavn fremgår som jeg skrev ,men der kommer bare ikke noget lyd og så fejlen med at der for øjeblikket ikke er adgang.

Hej KrisBorg

Jeg håber du fik løst problemet og du nu kan høre radio via dit tv 🙂

Hvis et af svarene i denne tråd hjalp dig videre til en løsning, så må du endelig vende tilbage og markere det som "Bedste svar". På den måde kan andre brugere nemmere finde løsningen, hvis de skulle sidde med samme problemstilling 🙂

God dag.

Vh.

Besvar