Problemer med kodede signaler. | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med kodede signaler.

Mit fjernsyn er Samsung UE46D6505 og jeg modtager kodede signaler med kabel TV via et kortlæser modul. Der er to problemer med disse kodede signaler:

1. Der er manglende synkronisering mellem video og audio, som bliver værre og værre, jo længere udsendelsen varer.
  2. Når man tænder for TVet, svigter dekodningen ofte. Man får kun teksten "Kodet signal" på skærmen. Man må så slukke for fjernsynet og tænde det igen, hvorefter signalet måske/måske ikke dekodes. Er man tålmodig, kan man opleve, at dekodningen starter efter et antal iterationer. Når først dekodningen således er retableret, forbliver den dekodet, til man slukker for apparatet.
Er der nogen løsning på disse irriterende problemer? De kanaler, der ikke kodes via kortlæsermodulet oplever ikke disse problemer.

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er ikke meget der kan gøres. Tag kortet ud og aftør det, og sæt det ind igen. Hjælper det.? Hvis ikke, så ryk lidt i kortlæseren der er måske dårlig kontakt. Hjælper det..? Hvis ikke, så nok nyt kort eller modul.
Alternativt så brug en Humax boks.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg går ud fra at det er YouSee's eget CAM modul du anvender.
Mærker som Samsung og Panasonic har altid haft support problemer med YouSee's eget modul fra Strong og åbenbart gider ingen af de to at få det problem løst.
Men fortvivl ej, for der er en løsning: Neotion's Viaccess modul.
https://www.bergs.dk/tilbehoer-til-dvb-t-dvb-c-dvb-s-418/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958

Det modul supportes fuldt ud af Samsung og også Panasonic's fladskærme.
Anvender selv det modul med stor tilfredsstillelse til at afkode Viasat Film pakken.
Radiomanden: Det vil jeg så prøve og se, hvordan den tér sig de æste par dage. Håber det hjælper.
M Persen: Jeg har yousees strong adapter, men jeg er forundret over, at det kunne skyldes den. Men hvis ikke andet hjælper, kan jeg jo prøve Neotions.

Tak for kommentarerne.

Besvar