Problemer med fjernbetjening | YouSee Community
Spørgsmål

Problemer med fjernbetjening

Jeg har en Humac YS 4000 box fra Yousee. Jeg har en Humac fjernbetjening hertil. Jeg har opsat den efter den guide der står på Yousee siden. Jeg har dog stadig problemer med at jeg ikke kan bruge samme fjernbetjening til både box og mit Toshiba fjernsyn, delvist.
Forstået på den måde, jeg kan måske 50/50 bruge/ikke bruge mine funktioner, og den eneste måde at få ændret det på, er ved at slukke for stikkontakten. Det er ikke optimalt, hvis f.eks Playstation er startet, eller lignende.
Kanalerne kan jeg godt skifte mellem, men kan hverken mute, skrue op eller ned for lyden eller slukke for fjernsynet.
Er der nogen der ved hvad der går galt, evt kan give mig et hint til hvad jeg kan gøre for at få løst problemet, for det har efterhånden stået på i noget tid. Jeg har fået udskiftet fjernbetjeningen for nylig og det har ikke afhjulpet problemet.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den nemmeste måde at bruge Remoten på er at bruge CEC funktionen på boks/TV, så vil boks når den tændes tænde TVet og skifter til HDMI, og når den slukkes vil den slukke TVet, Remoten skal også sættes op til TVet så den kan skrue op ned for lyden.
Ok tak for det. Jeg har lige været på TV og se, den står allerede som tilladt. Men hvis den så pludselig ikke vil skrue op eller ned for lyden eller slukke, så skal jeg gå derind og sætte den til igen? Problemet er nemlig ikke hele tiden, men ca halvdelen af tiden.
Remoten er sat op til både box og tv, alt efter instrukserne der står på Yousee.
Omdømme 7
Badge +7
Det har der ikke været problemer med, hverken på et Samsung eller det nuværende Panasonic. Det har virket og stadig virker upåklageligt.
Men det er der problemer ved for mig på Toshiba. Andre ideer til hvordan det kan løses modtages med kyshånd
Omdømme 7
Badge +7
Hverken boks eller Remote burde normalt ikke miste indstillingerne, ej heller for den sags skyld TVet, så nej det er der ingen bud på.
Omdømme 7
Badge +7
Hej

Vi kan desværre ikke garantere at funktionen virker lige godt til alle tv.

Du kan dog prøve med opsætningskode 0029, når du følger opsætningsguiden.

Besvar