Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450 | YouSee Community
Spørgsmål

Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450


Har læst mange indlæg omkring problemer efter ændring af start frequenz til 450 hvor der er nogle kanaler bla TV 3 +.Tv 3 Sport 1 og 2 samt BBC Brit og National Geo TV.hvor billedet står stille i halv til hel sekund, meget synlig når man ser sport.Jeg har samme problemer med mit 8 år gamle Sony Bravia TV model KDL-40W40XX, det er helt synlig når man ser bla disse kanaler via tv indstilling, har ingen probemer når de ses via Humax You-See Boks.Det mærklige er at det er sket efter ændring af frequenzen til 450, og også at det kun er få kanaler det drejer sig om, har prøvet forskellige muligheder uden resultat, bla nye tv stik og kabler, nulstilling af mit tv med ny opstart,der er rigtig god signal også.
Jeg har i dag prøvet at kontaktet Sony Support og forklaret mit problem, medarbejderen kom til den mulighed at det er fordi TV,et ikke har DVB-T 2 tuner, jeg har set i brugervejledning at den kun har DVB-T Tuner så det kan være fejlen at det giver disse problemer,er der andre i denne forum der måske kan nikke genkende til det også.Mit fjernesyn uden i køkkenet en lille Grundig er der ingen problem med, den har T 2 tuner.

58 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +3
Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Alle mine 36 BlandSelv kanaler (de krypterede) har siden skiftet d. 9. april, ligget på 62% - 67% i signalkvalitet ! De stod alle på 100% inden skiftet.
Og BER står på alt andet end 0.00. Som den burde stå på og som den stod på inden skiftet. Jeg hat et yousee udleveret kabel fra vægstikket og direkte i tv'et
Jeg har ind i mellem meget korte og mindre pixeleringer på de krypterede kanaler. Det havde jeg ikke før skiftet.
Har ringet og talt med en, fra det de kalder Kundeservice og spurgt ind til denne problemstilling, som efterhånden mange har ytret sig om.
Svaret var, at han ikke havde hørt noget om dette. :?
Han lovede at ringe tilbage senere på dagen ! Det var i mandags og ingen fra YouSee har ringet endnu !
Hvilket ikke er første gang det er sket og det er i min verden f....... ikke i orden, at behandle sine kunder på den måde . :@
Sorry for mit "franske" - men det er s.. træls med ligeglade og uduelige kundeservice medarbejdere, der gang på gang, ikke er deres løn værd !
Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Tak for opslyningen Bentzin,så må vi håber der er fokus på det fra You-See, men jeg har mine tvivl.
Me too - da der jo ikke ligefrem er eksempler på, at YouSee erkender deres egne fejl !
Men forhåbentlig er det måske en chance for det denne gang.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Hvad i kan prøve ang. den støj der er opstået efter omlægningen, er at købe et par
Ferrit støjfiltre.
Dette er nogle små dimser der indeholder en kerne af jern, som man kan klipse fast på kabler, der i mange tilfælde virker støj dæmpende.
https://da.wikipedia.org/wiki/Ferrit_st%C3%B8jfilter

Kan ikke garantere for at det virker ved antenne signalerne, men det er en prøve værd, for de koster faktisk ikke særligt meget stykket, typisk fra kun 15 kr stykket.
De kommer i forskellige størrelser, så i skal lige måle omfanget på jeres antenne kabler først, for at få nogle i den korrekte størrelse.

Ferrit støjfiltre kan købes hos avXperten i størrelserne 7.5mm, 10mm og 12mm
https://www.avxperten.dk/stoejfilter/
Omdømme 6
Badge +3
Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.

Hej Bentzin.

Er du kommet videre med din sag? Jeg sidder med det samme problem, og har en aftale med YouSee tekniker i næste uge...
Mvh
Lars

Tjoh - måske sker der snart noget. YouSee har oplyst at problemet skulle være løst hos dem. Og har sendt bolden videre til Dansk Kabel Tv. (De har servicen på vores anlæg)
Dem snakkede jeg med i dag og den flinke medarbejder forklarede, at der intet er i vejen med anlægget ej heller hos mig. Så han vil kontakte chefen for kundeservice/support og få dem til at udbedre fejlen - da det ER ude hos dem, at problemerne kommer fra.
Hulens til kasten frem og tilbage. Men det er jo ikke nyt - YouSee indrømmer jo, så at sige aldrig, når de har lavet fejl !!
Nå, håber at der snart sker noget. For ellers burde de overveje, at få ændret eller fjernet deres selvforherligende og pragende reklamer. Da de jo ikke ikke holder ord.
Samtidig er deres system langt fra særlig optimalt efter sammenlægningen med TDC og ændringen til 450Mhz.
Mange ting flyder og virker ikke optimalt. Så det er vel på tide, at YouSee får løst de mange løser ender. Så alle deres kunder kan smile lidt igen.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før

Jeg opgav eks. at følge med i serien Genius på NatGeo pga. periodiske fejl hver gang den serie blev vist.
Sjovt nok så melder mit Panasonic TV fra 2012 ingen BER fejl når de periodiske fejl opstår, der bestemt ikke har noget at gøre med de kraftige 3x skærmede kabler der er trukket i huset og de Triax dåser og Triax antenne forstærker der er sat op, der også er Yousee godkendte.

Antenne kablerne fra dåserne til TV og PVR er professionelle guld belagte dobbelt skærmede Home Cinema kabler, der kun forhandles af antenne specialister, så altså ikke sådan noget supermarkeds skidt.

Hele udstyret er også tidligere blevet erklæret OK af en af Yousee's egne teknikkere, der havde et højt teknologisk måle apparat med i en sort kuffert, som han foretog målinger med ved samtlige dåser igennem Home Cinema kablerne, for at undersøge en fejl, der så også i sidste ende viste sig at være Yousee's skyld, fordi signalet vi fik leveret på det tidspunkt var for svagt.
Omdømme 6
Badge +3
Helt enig Erik, de har det svært ved, at erkende deres fejl. Det er jo ret tydeligt, at de simpelthen ikke magter, at være så stor en spiller på det her marked. Slet ikke efter sammenlægningen med TDC.
De lover guld og grønne skove i deres stort opsatte reklamer, samtidig med at der er fejl i signalkvalitet og ustabil signal hos alle dem, der modtager krypterede kanaler.
Desuden har deres "Mit YouSee" ikke virket optimalt i længere tid, login problemer, koks i udskifning af kanaler, manglende menupunkter osv.
Dertil en kundeservice, der efter udliciteringen er blevet endnu ringere. Da mange af telefon-løfterne ikke ved ret meget om, hvad det hele handler om.
Det skal dog lige tilføjes - at der er enkelte medarbejdere, der virkelig forsøger at være behjælpelige. Stor tak til dem !
Nå, jeg afventer at de finder ud af at løse problemerne. Der efter min mening, har stået på i alt for lang tid.

Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Nu sker der forhåbentligt noget - ihf. her på Kbh.'s Vestegn. Har efter tallige henvendelser til YouSee, Dansk Kabel Tv og vores antenneforening, endelig fået dem til at samarbejde om en løsning af problemet.
Især pga. en yderst kompetent tekniker fra DKT's Support, som var ude og måle hos mig og derefter stædigt har holdt på, at der var et problem med det signal, som YouSee sendte.
Det resulterer så i, efter et brev fra YouSee, det som de så kalder en optimering af systemet, men som reelt handler om dårlig signalkvalitet og ustabil forbindelse efter 450mhz omlægningen.
Men typisk, at de IKKE vil erkende deres brøler og så kalder det "Vi sikrer dig den bedste forbindelse - også i fremtiden". :?
Nå - barer det så hjælper, så må de kalde det hvad de vil.
Det skal så foregå her i dag d.27/6, så jeg er spændt på, om det så lykkes !!
Skal nok melde tilbage med et forhåbentligt godt resultat af deres arbejde.
Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
For at det ik' ska' være løgn, så er der intet sket i nat eller i dag ! Jeg kontaktede for lidt siden DKT, for at høre omkring arbejdet, der jo skulle foregå i dag.
Og sørme om de, som har service på vores anlæg og skulle samarbejde med YouSee, over hovedet har hørt noget om det arbejde, som YouSee skriver om i brevet !
Så ringede jeg til YouSee og tjah, de viste heller ikke noget om, at deres teknikere skulle arbejde i Brøndby i dag !! Utroligt - men desværre sandt !!!

Helt ærligt, elendigheden forsætter hos YouSee - ingen hos dem kender noget til det brev, som er sendt ud til alle vores beboere. :?
Det skriger jo til himmels, at de endnu en gang ikke har styr på noget af det, de fortager sig. :@
Det er simpelthen som en talentløs joke, som ikke mange kan grine af.
En ting er dog sikkert, billedkvaliteten er stadig på 50-66% og BER hopper stadig på alt andet end 0.00 (= ikke stabilt signal) på mine 36 krypterede kanaler. Som jo startede d. 9/3 ved omlægningen til 450mhz.
Snart 4 mdr. uden der er sket en disse ! Det er sgutte i orden YouSee. :@
Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Ift. mit problem med mine 36 BlandSelv kanaler - hoppende BER og billedkvalitet på ca. 50-60%.
Så får jeg langt om længe, en tekniker ud her til formiddag og får målt signalet.
Så må jeg se om det bærer frugt, så der kommer en løsning på problemet, der nu har stået på i ca. 3 mdr. !!! :?
Jeg melder tilbage med resultatet.:)
Mvh.
Omdømme 6
Badge +3
Så har den flinke tekniker fra Dansk Kabel Tv, været og målt signalet, der kommer udefra - og konstateret, at der ikke er noget galt med mit setup. Det er et sted på linjen fra YouSee og til mit stik der er noget galt.
Han konstaterede også at signalet, der kommer fra YouSee ikke var stabilt, da BER (Bit-fejlrate) hopper konstant rundt på alt andet end 0.00, som den burde stå på.
Han kunne ikke gøre noget her og nu, men vil gå videre i sin søgen på en løsning. Han vil også kontakte YouSee og få dem til at indgå i opgaven med at løse dette problem.
Så må jeg, se hvad de finder ud af.
Helt rart at få at vide, at det som jeg har skrevet og sagt en hel del gange, ikke er forkert konkluderet.

Faktisk så har det intet med for dårligt antenne kabel at gøre, ej heller har det noget med mit 4 år gamle Panasonic Tv, at gøre.
Og det har intet med lokal støj og fejl, på hverken mit setup eller vores afdelings tv-anlæg at gøre.
Nå - næste afsnit af denne irriterende og langtrukne føljeton kommer senere.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Måske er det på tide for Yousee at indse, at de ganske enkelt har fejlet i deres strategi med at presse både TV signaler, internet og streaming igennem antenne kablet, nu da folk over alt i landet oplever fejl, fordi det er Yousee's eget udstyr rundt om i landet på diverse centraler, der tilsyneladende ikke magter den opgave fordi presset er blevet for stort.

Tørt sagt, måske skulle der på sigt ses på at internet og streaming via Coax skulle skrottes og så istedet så satste på høje internet hastigheder og streaming via fiber, for at få vækket folks interesse på det område, som bla. WAOO har en kæmpe success med, fordi de satsede helt rigtigt med deres strategi.

Så kan antenne kablerne hos Yousee komme tilbage til hvad de i starten udelukkende kun blev brugt til da TDC Kabel TV blev grundlagt: Levering af TV og radio signaler.
Så vil der tilgengæld også blive langt mere plads til fremtidens TV, som vi alle allerede godt er klar over hvad vil være: UHD

Sommetider er man nød til at krybe til korset og erkende at man har klokket i det og så gøre det anderledes, det har vi alle sammen prøvet på et eller andet tidspunkt i vores liv.
Men på nuværende tidspukt ser det ud til, at Yousee ikke har nået det punkt endnu, men man må håbe at de gør det snarligt, fordi den massive kunde flugt burde være et tegn på at den er gruelig gal.
Omdømme 7
Badge +6
Mærkeligt der skal sådanne tiltag til, i stedet for at Yousee af egen fri vilje sender deres egne teknikkere ud for at foretager stikprøve kontroller over alt hvor de leverer kabel tv.
Eller de har måske fyret en kæmpe hord af deres egne teknikkere, da de outsourced det til Dansk Kabel TV?

Men nå ja, om 2.5 år er det så vores tur her i området til at vælge om vi gider at fortsætte med Yousee eller vælge en helt anden leverandør af kabel tv.
Dømt ud efter alle dem der allerede selv har valgt at banke en parabol eller egen udendørs antenne op, så slår jeg ikke mange chancer for Yousee på det tidspunkt.
Omdømme 7
Badge +6
Mja boycott er som regel det eneste at et firma forstår. Hvis en pokkers masse kunder nu fravalgte ekstra kanalerne hvor QAM256 benyttes og kun nøjes med grundkanalerne hvor QAM64 benyttes, så begynder der måske at gå et lys op for dem, når de pludselig opdager, at ingen gider at have deres ekstra kanaler længere.

Her i huset kunne det ikke falde os ind at tegne abo på nogen som helst af de kodede kanaler, for det kan vi se på signal kvaliteten, at det er den simpelthen for dårlig til at spilde både tid og penge på.
Vi nøjes med de kanaler vi kan se uden brug af kort. Hvis de så begynder a fifle med de kanaler på samme måde, så ryger Yousee ganske enkelt ud.
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har valgt at genoplive det her gamle emne, bla. for også at vise andre at de her problemer med TV signalerne faktisk er noget der har stået på i meget lang tid og fordi at jeg nu selv har fået vished på, at det ER Yousee's eget udstyr der ude at den er gal med.
Her i boligområdet hvor jeg bor har vi også slåsset med al den her pixelering og hakken på en stor del af kanalerne der benytter QAM64 og hvor specifikt at samtlige kanaler der benytter QAM256 var særligt slemt berørt med sindssygt slemme BER fejl og en signal styrke der stod og pumpede helt vildt op og ned.

I dag Onsdag d. 11 April, der har Yousee været i vores område for at skifte udstyr ud, så at sige for at fremtidssikre TV, bredbånds og telefoni forbindelserne.
Surprice Surprice, efter deres overståede arbejde med at udskifte udstyr, der er samtlige QAM256 kanaler pludselig blevet 100% stabile. Nul BER fejl og signal styrken står nu rock solid uden nogen former for udsving. Eks. er signal styrken på Viasat Film kanalerne helt oppe på 96%

Over de kommende dage så vil jeg holde øje med kanalerne i vores Fuld pakke som benytter QAM64, om de så også er blevet bedre med nul pixelfejl og evt. hakken.
Her i området kan vi i hvert fald kun drage en konklusion grundet den sindssyge ændring på QAM256 kanalerne efter Yousee's udskiftning af udtyr og det er at det VAR Yousee's eget udstyr at den var gal med og ikke det udstyr at vi har i vores eget hjem.

Kan man kalde det for et 1-0 til kunderne? 🙂
Omdømme 7
Badge +6
Mja, men så er der rigtig mange lokaler problemer der ude med Yousee's eget udstyr, dømt ud efter de mange andre der har startet tråde op efter det her emne, om at de også har signal problemer.
I hvert fald kan vi her se en kæmpe forandring efter at Yousee har været her og skiftet deres eget udstyr ud.
Omdømme 7
Badge +6
Hej med jer
I min grundejerforening bliver vores kabel TV-anlæg opgraderet til Docsis 3.1, hvorfor jeg håber på, at det vil hjælpe. Jeg har kun lav BER på mit TV i soveværelse, altså ca. 12 meter længere væk end første TV-stik i huset. Ingen pixelfejl på TVet.
Hvad TV system har du - Persen M Professor?


Først en TV/Radio og Data splitter som Yousee selv har sat op der hvor signalet kommer ind i huset. Den har vi ingen indflydelse på og må kun pilles ved af enten Yousee eller Dansk Kabel TV. Den er en del af den coax internet som at min far har.

Efter den på TV/Radio delen sidder en Triax TD 263E sløjfedåse.
50cm efter dåsen er der en Triax CTS 2400 signal combiner til at samle TV signalet fra Yousee og parabolen, så begge kan føres samlet videre i et enkelt kabel.
Godt 25 meter kabel længere væk sidder der så en Triax TD 253D antennedåse, der så splitter kabel-tv og sat signalerne igen.
Kablet der er blevet trukket mellem antenne dåserne er Triax KOKA 500.
Omdømme 7
Badge +6

Godt 25 meter kabel længere væk sidder der så en Triax TD 253D antennedåse, der så splitter kabel-tv og sat signalerne igen.

Sludder det var den gamle antennedåse som jeg totalt havde glemt at den er blevet skiftet ud til den nyere TD 253E model sidste år.
Omdømme 7
Badge +6
Mja det var så meget til stabiliteten efter den opdatering her hos os. På Viasat Family er signal kvaliteten begyndt at skyde op og ned og der meldes også BER fejl.
Så jeg tror at jeg holder mig langt væk fra de ekstra kanaler der benytter QAM256, for Yousee har tilsyneladende ikke styr på det og får det nok heller aldrig nogensinde.

Noget nævneværdigt er der i hvert fald ikke endnu med de kanaler vi har i den fulde pakke, som alle benytter QAM64. De ser umiddelbart stabile ud uden periodiske pixel fejl eller hakken, men man får at se hvor længe det så holder.
Omdømme 7
Badge +6
Men det er alligevel noget underligt noget. Lige efter at deres arbejde var overstået med den opdatering, her var det hele perfekt og stabilt, men nu kort tid efter begynder der problemer igen vedrørende 256-QAM.

Måske var det bare helt bedst for Yousee at skrotte det 256-QAM og i stedet prøve
128-QAM af i stedet for, som ikke er nær så modtagelig for interferens, for der må jo være sådan noget et eller andet sted uden for huset på linjen eller måske lige frem i Yousee's eget udstyr.
Hvis det skyldes pladsmangel, så tror jeg da gerne at der er rigtig mange Yousee kunder der gerne ville skrive under på, at en 25-30 kanaler sagtens kunne smides for porten for at skabe den nødvendige plads.
Omdømme 7
Badge +6
Her er alle bland selv kanaler helt stabile. I øjeblikket klages der helt enormt på FB at 3+ er helt umulig, den er der ikke problemer med heller.

Bland selv (256-QAM) eller i den fulde pakke (64-QAM)?
Som del af den fulde pakke her hos os har der ikke været nogen problemer i dag.
Den fodboldkamp der er lige nu står eks. kniv skarpt med 100% signal kvalitet,
81% signal styrke og nul BER fejl.
Tak for forslag Per K, men jeg vil mene at fejlen er ved You See, hvergang de laver en større omlægning er der kunder der oplever masser af problemer, bla da de ændrede startfrequenzen til 450, jeg havde ingen problemer med de kanaler før det har jeg nu som mange andre,jeg har for ca 14 dage siden købt extra tykke antennekabler ved en radioforhandler og problemet er der stagigvæk så jeg formoder ikke det vil hjælpe at købe disse filtre, det der er undeligt er at det kun er 5-6 kanaler der er problemer med som jeg har beskrevet,de andre i fuldpakken kører fint.Jeg kan læse i andre indlæg på siden at kunder oplever de samme problemer med disse kanaler.
Tak for oplyningen Bentzin,så må vi håber der er fokus på det fra You-See, men jeg har mine tvivl.
Omdømme 6
Badge +1
Hvis jeg ikke tager helt fejl blev der på mange kanaler sammen med frekvens omlægningen skiftet fra qam-64 til qam-256, som giver mere plads i nettet men også er mere følsomt over for forstyrrelser. Så det kan være dine stik og kabler skal have et ekstra kig eller måske er tuneren i sonyen bare ikke helt så god som dem i de andre enheder.

Ja det er blevet mere følsomt med qam256 og mange af de kabler som virkede fint før omlægningen, skal nu udskiftes.

Det sagde de sgu ikke noget om da de sagde de forbedrede netværket.

Jeg har selv nogle kabler som nu ikke lever op til deres kvalitet, selvom de er købt som yousee godkendt og virkede fint før omlægningen. Og selv med et nyt kabel har jeg periodiske BER fejl (ca 1 minut mellemrum) og vil nu prøve med de ferrit kerner, da et dyrt kabel i sig selv ikke er nok.
Omdømme 6
Badge +3
Det kan jo ikke være rigtigt, at vi brugere skal skifte vores udstyr ud, fordi YouSee laver koks i deres system. Det skriger jo til himmels.
Men som sædvanlig, så indrømmer YouSee meget sjældent, at det er dem, der ikke har gjort deres hjemmearbejde godt nok !
Jeg har også forsøgt med et nyt dyrt kabel med ekstra ferrit, trible skærmet, guldstik og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg. Lige lidt hjælper det, da problemet ligger i YouSee's maskinrum og ikke ude hos brugerne !
Mvh.

Besvar