Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450 | YouSee Community
Spørgsmål

Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450

Vis første besked

58 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hej med jer
I min grundejerforening bliver vores kabel TV-anlæg opgraderet til Docsis 3.1, hvorfor jeg håber på, at det vil hjælpe. Jeg har kun lav BER på mit TV i soveværelse, altså ca. 12 meter længere væk end første TV-stik i huset. Ingen pixelfejl på TVet.
Hvad TV system har du - Persen M Professor?

Først en TV/Radio og Data splitter som Yousee selv har sat op der hvor signalet kommer ind i huset. Den har vi ingen indflydelse på og må kun pilles ved af enten Yousee eller Dansk Kabel TV. Den er en del af den coax internet som at min far har.

Efter den på TV/Radio delen sidder en Triax TD 263E sløjfedåse.
50cm efter dåsen er der en Triax CTS 2400 signal combiner til at samle TV signalet fra Yousee og parabolen, så begge kan føres samlet videre i et enkelt kabel.
Godt 25 meter kabel længere væk sidder der så en Triax TD 253D antennedåse, der så splitter kabel-tv og sat signalerne igen.
Kablet der er blevet trukket mellem antenne dåserne er Triax KOKA 500.
Omdømme 7
Badge +6

Godt 25 meter kabel længere væk sidder der så en Triax TD 253D antennedåse, der så splitter kabel-tv og sat signalerne igen.

Sludder det var den gamle antennedåse som jeg totalt havde glemt at den er blevet skiftet ud til den nyere TD 253E model sidste år.
Omdømme 7
Badge +6
Mja det var så meget til stabiliteten efter den opdatering her hos os. På Viasat Family er signal kvaliteten begyndt at skyde op og ned og der meldes også BER fejl.
Så jeg tror at jeg holder mig langt væk fra de ekstra kanaler der benytter QAM256, for Yousee har tilsyneladende ikke styr på det og får det nok heller aldrig nogensinde.

Noget nævneværdigt er der i hvert fald ikke endnu med de kanaler vi har i den fulde pakke, som alle benytter QAM64. De ser umiddelbart stabile ud uden periodiske pixel fejl eller hakken, men man får at se hvor længe det så holder.
Du har i det mindste bitfejl vs. ingen bitfejl og pixelfejl. Det gør det lidt mere håndgribeligt. :)

De pixelfejl (uden bitfejl) jeg oplevede førhen var også på 64-QAM.
Omdømme 7
Badge +6
Men det er alligevel noget underligt noget. Lige efter at deres arbejde var overstået med den opdatering, her var det hele perfekt og stabilt, men nu kort tid efter begynder der problemer igen vedrørende 256-QAM.

Måske var det bare helt bedst for Yousee at skrotte det 256-QAM og i stedet prøve
128-QAM af i stedet for, som ikke er nær så modtagelig for interferens, for der må jo være sådan noget et eller andet sted uden for huset på linjen eller måske lige frem i Yousee's eget udstyr.
Hvis det skyldes pladsmangel, så tror jeg da gerne at der er rigtig mange Yousee kunder der gerne ville skrive under på, at en 25-30 kanaler sagtens kunne smides for porten for at skabe den nødvendige plads.
Omdømme 7
Badge +7
Her er alle bland selv kanaler helt stabile. I øjeblikket klages der helt enormt på FB at 3+ er helt umulig, den er der ikke problemer med heller.
Omdømme 7
Badge +6
Her er alle bland selv kanaler helt stabile. I øjeblikket klages der helt enormt på FB at 3+ er helt umulig, den er der ikke problemer med heller.

Bland selv (256-QAM) eller i den fulde pakke (64-QAM)?
Som del af den fulde pakke her hos os har der ikke været nogen problemer i dag.
Den fodboldkamp der er lige nu står eks. kniv skarpt med 100% signal kvalitet,
81% signal styrke og nul BER fejl.
Omdømme 7
Badge +7
Alle krypterede kanaler ligger på QAM 256.

Besvar