Spørgsmål

Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450



Vis første besked

58 Kommentarer

Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før
Omdømme 6
Badge +3
Jeg har stadigvæk samme problem selv om jeg har skiftet både stik og kabler ud,jeg har købt nye kabler som er meget tykkere end de gamle ved en radioforhandler og det har ikke hjulpet på problemet,fejlen ligger ved You-See efter deres frequenz omlægning til 450,jeg havde ingen problemer med nogle af mine kanaler før
Jeg har lige erfaret fra en YouSee medajder, at der er oprettet en fejlmelding og at det ER en generel fejl !
Så jeg kontakter dem i morgen, for at få en opdatering. Ligeså hos Dansk Kabel Tv.
Spændt på hvad de har fundet ud af.
Mvh.
Jeg opgav eks. at følge med i serien Genius på NatGeo pga. periodiske fejl hver gang den serie blev vist.
Sjovt nok så melder mit Panasonic TV fra 2012 ingen BER fejl når de periodiske fejl opstår, der bestemt ikke har noget at gøre med de kraftige 3x skærmede kabler der er trukket i huset og de Triax dåser og Triax antenne forstærker der er sat op, der også er Yousee godkendte.


Jeg oplever samme problem. BER = 0. Dvs. intet tyder på at problemet er lokalt. Jeg kan sidde og kigge på NGC og TV 3 sport 2 på samme tid (de ligger på samme frekvens). Alle fejlene rammer NGC.

Yousee: Hvad er status på dette problem?
Omdømme 3
Badge
Hej alle
Jeg har i dag skrevet om pixelproblemer på mit ene tv og kun i forbindelse med mine 10 valgfrie kanaler. Signalkvaliteten blev meget dårlig for ca. 14 dage siden. Har YouSee godkendte kabler og stik. Ingen problemer med signaler i grundpakken.
Har kabel-tv via egen antenneforening med både tv og bredbånd.
Jeg vil mene, at YouSee må kontrollere signalkvaliteten på kabelnettet.
Tikkie
Omdømme 6
Badge +3
Måske tuner i det gamle Philips tv ikke helt lever op til de krav, tekniken har i dag. Men som nævnt i nogle af mine indlæg, så er det vist også gældende for en del af det udstyr, som YouSee leverer.
Problemet er, at de ikke vil erkende, at de ikke taget højde for problemerne, inden de lavede ændringen.
Dertil alt det andet koks, som sammenlægningen med TDC har medført.
Her på Vestegnen afventer vi stadig, hvornår de har tænkt sig, at få det gjort omkring bedre kabel-tv. Som skulle være sket d. 27/6 ifl. det udsendte brev.
Men intet er sket og ingen af dem jeg har haft fat i hos YouSee, ved noget om dette brev !
Det er simpelthen så grotesk !!

Har nogen af jeg kendskab til, hvad der kan være årsagen til, at fjernsynet ikke modtager signalet?
Det er et Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010.


Du kan prøve at se, om der er en nyere version af softwaren til denne model:
http://www.philips.dk/c-p/42PFL5405H_12/5000-serien-lcd-tv-med-pixel-plus-hd/support
På denne side findes en vejledning til, hvordan man finder versionsnummeret på den eksisterende version, samt et link til den nyeste version.

Husk, at opgradering af software er på eget ansvar, og at evt. fejl under opgraderingen kan medføre et ubrugeligt TV. På deres hjemmeside skriver de også, at de altid anbefaler at installere nyeste version, så man må formode at risikoen er ret lav.
Det kan ikke udelukkes, at tuneren ikke er afskærmet godt nok, og der ikke er så meget at gøre. Det var for at holde liv i håbet: at et stærkere signal kan få signalet ordentligt igennem til det gamle fjernsyn. 🙂
Omdømme 3
Badge
Hej Logan
Tak for de trøstende ord. Jeg har nu skrevet til Philips Support og forelagt problemet for dem.
God weekend
Signalstyrken hos os har også fået et kæmpe boost. Mit signal bliver delt i fire: 1 modem + 3 fjernsyn, og 30 meter kabel til fjerneste tv. Uden forstærker betød det førhen sort skærm ved 256-QAM. Nu kører det hele fint uden forstærker. 🙂
Du har i det mindste bitfejl vs. ingen bitfejl og pixelfejl. Det gør det lidt mere håndgribeligt. :)

De pixelfejl (uden bitfejl) jeg oplevede førhen var også på 64-QAM.
Tak for oplysningen
Omdømme 2
Badge +1
Hvis jeg ikke tager helt fejl blev der på mange kanaler sammen med frekvens omlægningen skiftet fra qam-64 til qam-256, som giver mere plads i nettet men også er mere følsomt over for forstyrrelser. Så det kan være dine stik og kabler skal have et ekstra kig eller måske er tuneren i sonyen bare ikke helt så god som dem i de andre enheder.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Mazda618949

Fik du løst problemet? 🙂

Det er jo nok noget indstråling som du kan læse om her:

Hvad er coax-tv? - Og hvad kan jeg gøre, hvis jeg oplever fejl?

Marker gerne det bedste svar i denne tråd via knappen "Bedste svar" 🙂
Når "Bedste svar" er markeret er det for andre brugere med samme problemstilling nemmere at finde løsninger og svar her på forummet 🙂
Hej Kasper
Nej problemet er ikke løst,jeg kan se at der er mange der har samme problem med de tv kanaler efter at you-see har ændret startfrequensen til 450, før havde jeg igen problem med at se de tv kanaler,jeg har kontaktet Sony support omkring dette og de mener at det måske er tv tuner det er galt med da tv,et er ca 8 år gammel, men det fejler intet så jeg har ingen planer om udskiftning, jeg kan dog se kanalerne via boksen men hvis jeg ikke havde den ville jeg havde nogle kanaler der var problemer med, men som sagt jeg og de andre der har dette problem havde ikke forstyrrelser før i ændrede startfrequensen.Til oritering har jeg de rigtige kabler som jeg har købt ved en radioforhandler og som er dobbelt så tyk som de normale, eg har også signalforstærker og mit signal er helt grønt
Jeg har forhåbentlig fået nogle i YouSee, min antenneforening og Dansk Kabel Tv, til at forsøge at komme til bunds i dette problem efter mhz-ændringen.
Team-lederen fra YouSee kunne godt se, at problemet ikke havde noget med folks Tv-setup at gøre. Lige så var konstateringen hos Dansk Kabel Tv.
Da det måtte være et sted på vejen ud til forbrugerne, at man nok skulle kigge efter problemet.
Nu må vi se hvad der sker eller om der overhovedet sker noget. Jeg vil ihf. holde dem til ilden !

Mvh.

Hej Bentzin.

Er du kommet videre med din sag? Jeg sidder med det samme problem, og har en aftale med YouSee tekniker i næste uge...
Mvh
Lars
Omdømme 1
Badge
Hej Mazda618949

Hvis det bliver ved med at drille, og du har fulgt vores råd, så synes jeg vi skal have en tekniker ud til dig, så der kan blive set på det 🙂

Du må derfor gerne kontakte os direkte, og du finder vores kontaktoplysninger her: yousee.dk/kontakt

Katrine, YouSee Forum Team
Hej Katrine.
Tak for oplysningen.men det vil være efter min mening spild af tid af få en tekniker ud til mig,prøv at læse på side 5, der er en hel afsnit omkring kunder der oplever samme problem som mig at efter i ændrede start frequenz til 450, før havde jeg ingen problem med tv kanaler . Der må være en fejl i jeres system, jeg har som oplyst skiftet alle mine ledninger ud med nye som er tykkere end de gamle ,problemet er der stadigvæk.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Katrine.
Tak for oplysningen.men det vil være efter min mening spild af tid af få en tekniker ud til mig,prøv at læse på side 5, der er en hel afsnit omkring kunder der oplever samme problem som mig at efter i ændrede start frequenz til 450, før havde jeg ingen problem med tv kanaler . Der må være en fejl i jeres system, jeg har som oplyst skiftet alle mine ledninger ud med nye som er tykkere end de gamle ,problemet er der stadigvæk.


Hej igen

Det handler ikke så meget om, hvorvidt det er et problem herfra eller ej. Det er ikke et problem, der rammer alle, og derfor skal vi have oprettet en fejlmelding af din linje, så vi kan finde frem til årsagen til, at du oplever det.

Det er helt op til dig, om du vælger at få det fejlmeldt eller lader være, men for at vi kan få rettet det, er det nødvendigt at gøre.

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle

Den fejl i oplever kan umiddelbart skyldes 2 scenarier.

1. Tv'et håndterer ikke vores omlægning optimalt. Det er erfaret at nogle ældre tv efter omlægningen, kan have udfordringer i forhold til signaleringen og dermed give hvad opleves som signalproblemer.

- Hvis du har flere tv og kun oplever det på det ene, så kan det meget vel tyde på, at være denne problemstilling som du oplever.

2. At der lokalt er støj eller anden fejl på signalet. Enten på intern eller YouSee's installationer/afleveringspunkt.

Såfremt kabler og stik er korrekt afskærmet, så vil næste skridt være at få en tekniker ud, som kan afklare, hvorvidt der er tale om fejl på signalet eller udstyret.

Venlig hilsen
Hej Kasper
Du skriver at det bla kan skyldes ældre tv,prøv lige at gå til afsnittet på side 5 (Flere kanaler pixelerer efter ændring til 450 MHZ) der beskriver flere kunder om de problemer som jeg også har, bla en kunde der har en 1 år gammel tv hvor der er problemer Det er da ikke en ældre tv,det kan da ikke være rigtig at hver gang You-See laver en større ændring så er der en masse kunder der oplever problemer
Omdømme 3
Badge
Hvilken frekvens var signalet på inden det blev skiftet til 450?
Mvh
Søgefrekvensen var før på 143MHz, men problemerne har som sådan ikke noget med denne at gøre, da den bare angiver, hvilke kanaler der ligger på hvilke frekvenser, samt indstillinger for disse kanaler:

Omdømme 3
Badge
Tak for info.
mvh
Omdømme 3
Badge
Hej Alle
Jeg har i dag tilsluttet mit Philips TV fra stuen, hvor der ikke er pixelproblemer, til værelset i stedet for den "gamle" Philips TV. Der er IKKE pixelproblemer ved denne tilslutning. Derfor må jeg konstatere, at signalforbindelsen fra første stik til huset og til slutudtag fra antennekablet er helt ok.
Kan det stadig været signalfejl efter opgradering til QUAM 256?
Det må jo så være fjernsynet, som er problemet. Har geninstalleret alle kanaler og sat frekvens på 450.
Har nogen af jeg kendskab til, hvad der kan være årsagen til, at fjernsynet ikke modtager signalet?
Det er et Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010.
MVH Tikkie/Flemming
Omdømme 3
Badge
Hej
Jeg har den nyeste softwareversion.

Besvar