Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450 | YouSee Community
Spørgsmål

Problem med kanaler efter frequenz omlægning til 450

Vis første besked

58 Kommentarer

Hej Kasper
Du skriver at det bla kan skyldes ældre tv,prøv lige at gå til afsnittet på side 5 (Flere kanaler pixelerer efter ændring til 450 MHZ) der beskriver flere kunder om de problemer som jeg også har, bla en kunde der har en 1 år gammel tv hvor der er problemer Det er da ikke en ældre tv,det kan da ikke være rigtig at hver gang You-See laver en større ændring så er der en masse kunder der oplever problemer
Omdømme 7
Badge +6
Måske er det på tide for Yousee at indse, at de ganske enkelt har fejlet i deres strategi med at presse både TV signaler, internet og streaming igennem antenne kablet, nu da folk over alt i landet oplever fejl, fordi det er Yousee's eget udstyr rundt om i landet på diverse centraler, der tilsyneladende ikke magter den opgave fordi presset er blevet for stort.

Tørt sagt, måske skulle der på sigt ses på at internet og streaming via Coax skulle skrottes og så istedet så satste på høje internet hastigheder og streaming via fiber, for at få vækket folks interesse på det område, som bla. WAOO har en kæmpe success med, fordi de satsede helt rigtigt med deres strategi.

Så kan antenne kablerne hos Yousee komme tilbage til hvad de i starten udelukkende kun blev brugt til da TDC Kabel TV blev grundlagt: Levering af TV og radio signaler.
Så vil der tilgengæld også blive langt mere plads til fremtidens TV, som vi alle allerede godt er klar over hvad vil være: UHD

Sommetider er man nød til at krybe til korset og erkende at man har klokket i det og så gøre det anderledes, det har vi alle sammen prøvet på et eller andet tidspunkt i vores liv.
Men på nuværende tidspukt ser det ud til, at Yousee ikke har nået det punkt endnu, men man må håbe at de gør det snarligt, fordi den massive kunde flugt burde være et tegn på at den er gruelig gal.
Omdømme 6
Badge +3
Helt enig Erik, de har det svært ved, at erkende deres fejl. Det er jo ret tydeligt, at de simpelthen ikke magter, at være så stor en spiller på det her marked. Slet ikke efter sammenlægningen med TDC.
De lover guld og grønne skove i deres stort opsatte reklamer, samtidig med at der er fejl i signalkvalitet og ustabil signal hos alle dem, der modtager krypterede kanaler.
Desuden har deres "Mit YouSee" ikke virket optimalt i længere tid, login problemer, koks i udskifning af kanaler, manglende menupunkter osv.
Dertil en kundeservice, der efter udliciteringen er blevet endnu ringere. Da mange af telefon-løfterne ikke ved ret meget om, hvad det hele handler om.
Det skal dog lige tilføjes - at der er enkelte medarbejdere, der virkelig forsøger at være behjælpelige. Stor tak til dem !
Nå, jeg afventer at de finder ud af at løse problemerne. Der efter min mening, har stået på i alt for lang tid.

Mvh.
Omdømme 3
Badge
Hej alle
Jeg har i dag skrevet om pixelproblemer på mit ene tv og kun i forbindelse med mine 10 valgfrie kanaler. Signalkvaliteten blev meget dårlig for ca. 14 dage siden. Har YouSee godkendte kabler og stik. Ingen problemer med signaler i grundpakken.
Har kabel-tv via egen antenneforening med både tv og bredbånd.
Jeg vil mene, at YouSee må kontrollere signalkvaliteten på kabelnettet.
Tikkie
Omdømme 6
Badge +3
Nu sker der forhåbentligt noget - ihf. her på Kbh.'s Vestegn. Har efter tallige henvendelser til YouSee, Dansk Kabel Tv og vores antenneforening, endelig fået dem til at samarbejde om en løsning af problemet.
Især pga. en yderst kompetent tekniker fra DKT's Support, som var ude og måle hos mig og derefter stædigt har holdt på, at der var et problem med det signal, som YouSee sendte.
Det resulterer så i, efter et brev fra YouSee, det som de så kalder en optimering af systemet, men som reelt handler om dårlig signalkvalitet og ustabil forbindelse efter 450mhz omlægningen.
Men typisk, at de IKKE vil erkende deres brøler og så kalder det "Vi sikrer dig den bedste forbindelse - også i fremtiden". :?
Nå - barer det så hjælper, så må de kalde det hvad de vil.
Det skal så foregå her i dag d.27/6, så jeg er spændt på, om det så lykkes !!
Skal nok melde tilbage med et forhåbentligt godt resultat af deres arbejde.
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Mærkeligt der skal sådanne tiltag til, i stedet for at Yousee af egen fri vilje sender deres egne teknikkere ud for at foretager stikprøve kontroller over alt hvor de leverer kabel tv.
Eller de har måske fyret en kæmpe hord af deres egne teknikkere, da de outsourced det til Dansk Kabel TV?

Men nå ja, om 2.5 år er det så vores tur her i området til at vælge om vi gider at fortsætte med Yousee eller vælge en helt anden leverandør af kabel tv.
Dømt ud efter alle dem der allerede selv har valgt at banke en parabol eller egen udendørs antenne op, så slår jeg ikke mange chancer for Yousee på det tidspunkt.
Omdømme 6
Badge +3
For at det ik' ska' være løgn, så er der intet sket i nat eller i dag ! Jeg kontaktede for lidt siden DKT, for at høre omkring arbejdet, der jo skulle foregå i dag.
Og sørme om de, som har service på vores anlæg og skulle samarbejde med YouSee, over hovedet har hørt noget om det arbejde, som YouSee skriver om i brevet !
Så ringede jeg til YouSee og tjah, de viste heller ikke noget om, at deres teknikere skulle arbejde i Brøndby i dag !! Utroligt - men desværre sandt !!!

Helt ærligt, elendigheden forsætter hos YouSee - ingen hos dem kender noget til det brev, som er sendt ud til alle vores beboere. :?
Det skriger jo til himmels, at de endnu en gang ikke har styr på noget af det, de fortager sig. :@
Det er simpelthen som en talentløs joke, som ikke mange kan grine af.
En ting er dog sikkert, billedkvaliteten er stadig på 50-66% og BER hopper stadig på alt andet end 0.00 (= ikke stabilt signal) på mine 36 krypterede kanaler. Som jo startede d. 9/3 ved omlægningen til 450mhz.
Snart 4 mdr. uden der er sket en disse ! Det er sgutte i orden YouSee. :@
Mvh.
Omdømme 7
Badge +6
Mja boycott er som regel det eneste at et firma forstår. Hvis en pokkers masse kunder nu fravalgte ekstra kanalerne hvor QAM256 benyttes og kun nøjes med grundkanalerne hvor QAM64 benyttes, så begynder der måske at gå et lys op for dem, når de pludselig opdager, at ingen gider at have deres ekstra kanaler længere.

Her i huset kunne det ikke falde os ind at tegne abo på nogen som helst af de kodede kanaler, for det kan vi se på signal kvaliteten, at det er den simpelthen for dårlig til at spilde både tid og penge på.
Vi nøjes med de kanaler vi kan se uden brug af kort. Hvis de så begynder a fifle med de kanaler på samme måde, så ryger Yousee ganske enkelt ud.
Omdømme 3
Badge
Hvilken frekvens var signalet på inden det blev skiftet til 450?
Mvh
Søgefrekvensen var før på 143MHz, men problemerne har som sådan ikke noget med denne at gøre, da den bare angiver, hvilke kanaler der ligger på hvilke frekvenser, samt indstillinger for disse kanaler:

Omdømme 3
Badge
Tak for info.
mvh
Omdømme 3
Badge
Hej Alle
Jeg har i dag tilsluttet mit Philips TV fra stuen, hvor der ikke er pixelproblemer, til værelset i stedet for den "gamle" Philips TV. Der er IKKE pixelproblemer ved denne tilslutning. Derfor må jeg konstatere, at signalforbindelsen fra første stik til huset og til slutudtag fra antennekablet er helt ok.
Kan det stadig været signalfejl efter opgradering til QUAM 256?
Det må jo så være fjernsynet, som er problemet. Har geninstalleret alle kanaler og sat frekvens på 450.
Har nogen af jeg kendskab til, hvad der kan være årsagen til, at fjernsynet ikke modtager signalet?
Det er et Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010.
MVH Tikkie/Flemming
Omdømme 6
Badge +3
Måske tuner i det gamle Philips tv ikke helt lever op til de krav, tekniken har i dag. Men som nævnt i nogle af mine indlæg, så er det vist også gældende for en del af det udstyr, som YouSee leverer.
Problemet er, at de ikke vil erkende, at de ikke taget højde for problemerne, inden de lavede ændringen.
Dertil alt det andet koks, som sammenlægningen med TDC har medført.
Her på Vestegnen afventer vi stadig, hvornår de har tænkt sig, at få det gjort omkring bedre kabel-tv. Som skulle være sket d. 27/6 ifl. det udsendte brev.
Men intet er sket og ingen af dem jeg har haft fat i hos YouSee, ved noget om dette brev !
Det er simpelthen så grotesk !!

Har nogen af jeg kendskab til, hvad der kan være årsagen til, at fjernsynet ikke modtager signalet?
Det er et Philips 42PFL5405/H købt 2.8.2010.

Du kan prøve at se, om der er en nyere version af softwaren til denne model:
http://www.philips.dk/c-p/42PFL5405H_12/5000-serien-lcd-tv-med-pixel-plus-hd/support
På denne side findes en vejledning til, hvordan man finder versionsnummeret på den eksisterende version, samt et link til den nyeste version.

Husk, at opgradering af software er på eget ansvar, og at evt. fejl under opgraderingen kan medføre et ubrugeligt TV. På deres hjemmeside skriver de også, at de altid anbefaler at installere nyeste version, så man må formode at risikoen er ret lav.
Omdømme 3
Badge
Hej
Jeg har den nyeste softwareversion.
Har du forstærker på? Hvis ikke, har du så mulighed for at prøve uden signalfordeler?

Hos mig er signalet ikke stærkt nok til at blive delt mellem modem og to fjernsyn uden bitfejl på bland selv-kanalerne.
Omdømme 3
Badge
Der er intet galt med signalet, da jeg flyttede mit 2 år gamle Philips ind på den plads, hvor mit ældre tv står. De krypterede signaler er helt ok.
Derfor må det være det ældre Philips tv fra august 2010.
Mvh
Det kan ikke udelukkes, at tuneren ikke er afskærmet godt nok, og der ikke er så meget at gøre. Det var for at holde liv i håbet: at et stærkere signal kan få signalet ordentligt igennem til det gamle fjernsyn. 🙂
Omdømme 3
Badge
Hej Logan
Tak for de trøstende ord. Jeg har nu skrevet til Philips Support og forelagt problemet for dem.
God weekend
Omdømme 7
Badge +6
Jeg har valgt at genoplive det her gamle emne, bla. for også at vise andre at de her problemer med TV signalerne faktisk er noget der har stået på i meget lang tid og fordi at jeg nu selv har fået vished på, at det ER Yousee's eget udstyr der ude at den er gal med.
Her i boligområdet hvor jeg bor har vi også slåsset med al den her pixelering og hakken på en stor del af kanalerne der benytter QAM64 og hvor specifikt at samtlige kanaler der benytter QAM256 var særligt slemt berørt med sindssygt slemme BER fejl og en signal styrke der stod og pumpede helt vildt op og ned.

I dag Onsdag d. 11 April, der har Yousee været i vores område for at skifte udstyr ud, så at sige for at fremtidssikre TV, bredbånds og telefoni forbindelserne.
Surprice Surprice, efter deres overståede arbejde med at udskifte udstyr, der er samtlige QAM256 kanaler pludselig blevet 100% stabile. Nul BER fejl og signal styrken står nu rock solid uden nogen former for udsving. Eks. er signal styrken på Viasat Film kanalerne helt oppe på 96%

Over de kommende dage så vil jeg holde øje med kanalerne i vores Fuld pakke som benytter QAM64, om de så også er blevet bedre med nul pixelfejl og evt. hakken.
Her i området kan vi i hvert fald kun drage en konklusion grundet den sindssyge ændring på QAM256 kanalerne efter Yousee's udskiftning af udtyr og det er at det VAR Yousee's eget udstyr at den var gal med og ikke det udstyr at vi har i vores eget hjem.

Kan man kalde det for et 1-0 til kunderne? 🙂
Omdømme 7
Badge +4
Det må være lokalt, for jeg kan ikke nikke genkende til problemer med qam256
Omdømme 7
Badge +6
Mja, men så er der rigtig mange lokaler problemer der ude med Yousee's eget udstyr, dømt ud efter de mange andre der har startet tråde op efter det her emne, om at de også har signal problemer.
I hvert fald kan vi her se en kæmpe forandring efter at Yousee har været her og skiftet deres eget udstyr ud.
Signalstyrken hos os har også fået et kæmpe boost. Mit signal bliver delt i fire: 1 modem + 3 fjernsyn, og 30 meter kabel til fjerneste tv. Uden forstærker betød det førhen sort skærm ved 256-QAM. Nu kører det hele fint uden forstærker. 🙂
Omdømme 7
Badge +4
OK, lyder godt 🙂
Omdømme 3
Badge
Hej med jer
I min grundejerforening bliver vores kabel TV-anlæg opgraderet til Docsis 3.1, hvorfor jeg håber på, at det vil hjælpe. Jeg har kun lav BER på mit TV i soveværelse, altså ca. 12 meter længere væk end første TV-stik i huset. Ingen pixelfejl på TVet.
Hvad TV system har du - Persen M Professor?

Besvar