Planer om overflytning af tv via kabel-tv/antennestikket til IP (Streaming) | YouSee Community
Spørgsmål

Planer om overflytning af tv via kabel-tv/antennestikket til IP (Streaming)

Omdømme 3
Badge +1
Hej @Nikolaj @Kasper
@YouSee @Ozcan

Hvornår forventes af de kunder som ser tv via kabel-tv bliver i dag, blive overflyttet til ren IP-TV ?
Samme TV løsning som fibernet kunderne har.

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan da se langt de fleste kanaler som IP-TV i dag.
Omdømme 7
Badge +4
Det Erik formentlig mener, er hvornår Yousee går væk fra DVB-C og udelukkende anvender IP for alle kunder

Jeg mener nogle brugere herinde har fremlagt skitser der viste, at Yousee går HELT væk fra almindelig COAX TV, tror det var i forbindelse med nedlægning af FM,
Omdømme 7
Badge +7
Tror på, at det har lange udsigter.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, Live TV der går nok noget tid, Arkiv, Start Forfra, Optagelser, og de øvrige tjenester fra dem er allerede via nettet, som det jo er med Humax 4000.
Omdømme 7
Badge +4
Der var en herinde der havde en skitse fra Yousee, mener det var 2018-2020, kabel nettet ville anvende 100% IP på bekostning af FM og DVB-C
Yousees tanker som grafik:

Hvornår og hvordan...? De lader måske de kodede kanaler leve længere end de ukodede, for at gøre overgangen nemmere.
Omdømme 7
Badge +4
Planen er efterhånden 4 år gammel, så det bliver spændende hvornår det sker
Omdømme 2
Badge
Hvad skulle præsis være fordelen i et udelukkede IP baseret tv løsning på Docsis ?

PÅ broadcast kan man broadcaste bedste kvalitet kun en gang og man kan stadig se tv flere steder uden boks eller kort (på clear kanaler)

Hvis man ser på Streamet tv, så er kvaliteten langt efter broadcastet DVB-C og forsinkelsen på udsendelsen er også væslig forsinket i forhold til LIVE
Kapaciteten i nettet kan udnyttes bedre: Højere modulation, og hvis ingen ser kanalen, behøver den slet ikke udsendes.

Her er der tale om multicast, ikke streaming, så hvad det angår, kan det sammenlignes direkte med dvb-c.
Omdømme 2
Badge
Tror ikke på det sker de næste mange år, formentligt er det nok kun UHD kanalerne der udsendes på den måde. Alle fordelene ved dvb-c vil forsvinde og det sker helt sikkert ikke fra dag til dag. Et gæt ca 10år

Snakker vi dvb-C2 er det nok en anden snak da den er lavet også med OFDM modulering på samme måde som i docsis3.1 og så kan fordelene ved broadcast standarden bibeholdes.
De omlægger nok ikke det hele på én gang. De kunne starte med fjerne alle de ukodede kanaler. Det vil give mere plads i nettet, og kunderne vil stadig have adgang til dvb-c. Jeg tør ikke gætte på årstal. :)

Hvis de omlægger til dvb-c2, så skal alle ud og købe nyt udstyr alligevel. Det vil gøre de samme kunder sure.
Badge
Hvilke fordele er der for brugerne af at flytte fra DVB-C/DVB-T/DVB-S til IPTV ?
Umiddelbart tænker jeg at man bliver afhænging af kvaliteten/funktionaliteten af software (app), hardware kapacitet (CPU/memory) der skal køre det og en stabil IP forbindelse og min erfaring siger at kvalitet og bruger venligheden falder når ting går i den retning.
Det handler om båndbredde til internet. Første fordel går nok til udbyderen, i form af "gratis" kapacitet. Anden fordel kan være højere hastigheder til kunderne.
Badge
flow TV og internet adgang er 2 forskellige produkter. Så jeg forstår ikke "..Anden fordel kan være højere hastigheder til kunderne."
Produkterne er forskellige, men de skal deles om kapaciteten i antennekablet...

Besvar