Opdatering 1.80 til Humax boksen | YouSee Community

Opdatering 1.80 til Humax boksen

Omdømme 7
Badge +7
Har du en Humax tv-boks, så får du i dag en helt ny opdatering til den som indeholder nye gode features.

Her får du en kort oversigt over nogle af de ændringer vi har lavet:

Bedre navigation:
Det er nu blevet nemmere at orientere sig på sider med mange programmer og filmcovers. Coverbilledet bliver nu forstørret når du navigerer rundt.

Derudover, så er rammen og skyggen omkring covers blevet justeret til. Dette er en fordel, hvis siden indeholder mange lyse billeder.

Fejlrettelser i denne version:

Sort skærm:
Flere har oplevet udfordringer med at boksen viser sort skærm. F.eks. når boksen lige er blevet tændt, når der zappes til en af de valgfrie kanaler eller når en film er set, og boksen skifter til andet indhold.

Start forfra fik boksen til at "fryse":
Boksen kunne før denne opdatering ikke selve skifte tilbage til live-tv, hvis boksen ved start forfra fik lov at køre videre i start-forfra sekvensen. Dette resulterede i en roterende grøn load-cirkel. For at løse dette skulle boksen genstartes. Dette er ikke nødvendig mere - start-forfra bliver nu afsluttet korrekt.

Optagelser kunne ikke afspilles uden net-forbindelse til boksen:
Nu er det igen muligt at se dine optagelser, selvom din tv-boks ikke har forbindelse til internettet.

Planlagte optagelser på Min side opdaterede ikke:
Det kunne opleves, at rækkefølgen i "Planlagte optagelser" ikke var konsistent. Det gjorde det svært at danne sig et overblik over programmeret optagelser.

Skift fra programguide til Netflix efterlod en "hvid ramme":
Markøren fra tv-guiden blev ved at være der, når der skiftes fra tv-guide til Netflix.

Oplever I problemer i forbindelse med opdateringen, så skriv endelig! 🙂

49 Kommentarer

Selvfølgelig kan man da optage film. Marker den og tryk på optag, ganske som man altid her kunne.

En større kundegruppe oplever denne fejl, så det er tilsyneladende ikke en selvfølge...
Omdømme 3
KAN IKKE OPTAGE FILM EFTER SENESTE OPDATERING.
Efter seneste opdatering kan jeg ikke længere optage film, den røde knap mangler simpelthen udfor den givne kanal når der vises film.
Der er ikke problemer med at optage andre programmer.

Mvh. Michael.
KAN IKKE OPTAGE FILM EFTER SENESTE OPDATERING.

Den fejl rammer flere, men åbenbart ikke alle - dvs. et eller andet bestemt må udløse den.
Omdømme 6
Badge +1
Man kan ikke trykke ok på den røde knap der plejer at være i detaljeret visning i EPG - det er sgu da en fejl.
Ja man kan godt trykke på den røde rec knap på fjernbetjeningen, men den anden funktion er væk.

Og rec knappen virker heller ikke når man står i detaljer på et program.

FIX DET YOUSEE !"!!!!"!"!!"!"!"#!"¤!"#
Jeg har lige googlet yousees facebook. De har bekræftet fejlen. De skriver:

Der er muligvis tale om en kendt fejl, jeg vil mangler bare lige en bekræftelse fra teknisk side.

Hvis du ikke trykker dig helt ind på programinformationen, men bare trykker optag på programmet ude i TV Guiden, virker det så?
Omdømme 6
Badge +1
Tak, det bliver spændene og se, da jeg oplever et par af de fejl der er rettet.

Kasper - kan du måske forklare hvorfor jeres support ikke kendte noget til denne opdatering igår da jeg ringede ind og spurgte efter den ? Andre kunder har fået den ud for ca 11 dage siden.
Omdømme 7
Badge +3
Er den fejl med at boksen tænder selv om natten, også rettet i den nye Opdatering?
Omdømme 7
Badge +7
Det burde ikke ske mere at den tænder selv.
Omdømme 7
Badge +3
Da jeg opdaterede min boks, stod den 4-5 minutter på 98% , men efter den tid ca. gik det videre, 45 minutter er nok for meget at vente på det vil virke...
Omdømme 7
Badge +3
Men måske Radiomanden kan svare på et problem jeg nu har?

Jeg plejer at kunne se TV uden brug af Boksen, men nu er der sort skærm, hvis boksen er slukket på alle kanaler, men det kan være min rengørings dame har skubbet for meget til de ledninger og kabler jeg har bag TVet...
Omdømme 7
Badge +3
Ja, jeg har en splitter og det har virket i ret lang tid, men nu i dag er der sort skærm på alle kanaler i Fuld pakken.
Omdømme 7
Badge +3
Men nu virker det! Jeg skulle slukke boksen og slukkede TV i noget tid, og da jeg tændte TVet virker det igen 🙂
Omdømme 7
Badge +7
Har ikke set den, kan undersøge det senere.
Omdømme 7
Badge +7
Har lige undersøgt det, og der er kun Stereo på filmen, der må være et problem. Når der bruges Netflix så er der ingen problemer der er fuld Surround.
Det med at optage en film er alt for bøvlet og grunden til at jeg har boksen er pga. 5.1 lyd på lejefilmene og det virker jo hellere ikke ordenligt. Der må meget gerne kom en fix til denne Update i en fart.
Til Radiomanden (Superbruger)

Ja, efter at have forsøgt forskellige ting, lige efter mit indlæg, fandt jeg ud af, at man kunne trykke på rec knappen på fjernbetjeningen, efter at man kun trykkede 2 gange på tv-guide og zappede frem til filmen 😃
Men det giver mig jo ikke svar på, hvorfor at det røde rec icon er væk.. og kun på film...! - når jeg trykker 3 gange på tv-guiden...? Hvilket er det jeg altid har gjort, da det er her man også kan læse, hvad filmen handler om og som jeg fik vist i YouSee butikken, da jeg hentede min boks. Det virkede inden den sidste opdatering,
Så det er den anden måde at gøre det på, som du som er superbruger åbenbart ikke er klar over...!? - siden du spørger hvordan jeg ellers vil gøre det...

Om din kommentar med hensyn til fejl 40, er en rigtig fejl (jeg tvivler) eller en nedladende og hånende dumsmart bemærkning ved jeg ikke... Men, jeg har stadigvæk kun 2 muligheder, når jeg trykker 3 gange på tv-guide knappen på fjernbetjeningen, når jeg vil sætte boksen til at optage film og det er Hjertet og kanal ikonet... afprøvet i dette øjeblik på filmen Alene hjemme på 3Puls... På 3+ og serien NCIS har jeg det røde optage ikon og det er der også på DR1 Ørkenens sønner... det er KUN på film på ALLE kanaler det mangler!

MEN, da du jo ikke kan hjælpe med dette problem, så ringer jeg til YouSee i stedet for. Der får man i det mindste en respektfuld behandling.
Omdømme 6
Badge +1
Ja undskyld at andre gerne vil se lidt om hvad der er man vil optage.
Der går med garanti måneder for denne og de mange andre fejl bliver rettet.
Omdømme 7
Badge +3
Jeg prøvede lige, på en af C More Film kanalerne fik jeg mulighed for at optage den efter at se beskrivelsen, men kun den ene gang også ved Viasat Film kanalerne, kan man ikke optage på den måde, men det er jo bare at trykke 'tilbage' 1 gang og optage som Radiomanden plejer...
Men prøvede lige på Sat 1 der virker det som normalt at optage fra beskrivelsen...

Men selv om jeg har 8 rene film kanaler ser jeg aldrig en film! 😮
Omdømme 7
Badge +7
Den lille fejl rettes i næste opdatering.
https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/tvboks-model-ysr-2000-101017/index1.html#post121688
Omdømme 6
Badge +1
endnu en fejl til den snart lange liste :S
Omdømme 7
Badge +7
Det er ikke muligt med Humax 2000, optagelser ligger på HDDen, den kommende med Cloud Recording, som det forlyder, skulle have den mulighed.
Den skulle hedde Humax 4000, og have den mulighed på tværs af dem.
Omdømme 7
Badge +7
Hej EveTossen

Jeg håber du bliver glad for opdateringen :)

Angående kontakt til supporten igår, så beklager jeg at den supporter du har talt med, ikke har kunne give det svar du søgte. Jeg tager din feedback med tilbage herfra.
Det bliver bare så godt.... Ingen selvtænding (det er surt, når man ikke er opmærksom, når man tænder BOX - TV - Videoforstærker og så bare SLUKKER for boksen og tænder for resten). Håber også at Sort skærm, billede uden lyd og lyd uden billede er fortid.
Kasper den fejl der var med
at program sat på pause, sprang ud - hvis der blev startet en optagelse på samme kanal -
ER DET OGSÅ BLEVET RETTET, SÅ DET IKKE SKER MERE
Omdømme 7
Badge +7
Hej @Jorn-Hansen

Fejlen med at boksen tænder af sig selv er nu rettet, ja 🙂

Hej @lk

Dette er ikke en fejl i boksen som sådan, men mere end begrænsning som boksen har. Den kan vi desværre ikke stille en rettelse i udsigt til.

Edit:

Vi arbejder dog på at forbedre oplevelsen her således, at der er en bedre mulighed for at nå at reagere på det. F.eks. med en dialogboks på skærmen der informerer.

Fejlen sker kun hvis en udsendelse er pauset eller, hvis der ses videre fra en sekvens hvor der har været pauset, og der startes en optagelse på kanalen. Det sker ikke hvis der er startet forfra.

Besvar