Opdatering 1.40 til den nye YouSee boks | YouSee Community

Opdatering 1.40 til den nye YouSee boks

Vis første besked

73 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
[quote=mich]God formiddag,

Ift. TV-guiden, oplever I så stadig problemer med kommende udsendelser?

Vh

En god julegave til alle Yousee´s humax TV boks kunder. Alle optagelser af udsendelser på TV2 hele 2. juledag er forsvundet, pga. Yousee holder juleferie

Fra driftsstatus:

Større driftsforstyrrelser

Fejl på Tv-guiden på YouSee boksen
Oprettet: 26-12-2016 10:08
En teknisk fejl på vores hovedecentral kan desværre betyde, at du i øjeblikket ikke kan benytte Tv-guiden på din YouSee boks.

Vi forventer at fejlen er rettet senest tirsdag. Vi opdaterer, når der er nyt.

Vi beklager ulejligheden.

Venlig hilsen
YouSee
Starttid: 25-12-2016 20:30
Forventet rettet: 27-12-2016 10:00
Driftsid: 170791
Jeg har endnu ikke den nye boks - men hvor ser man, når der er driftsforstyrrelser hos YouSee.
Har inden jul købt nyt mobilabonnement med adgang til YouSee Musik.......det er Ikke lykkedes mig at høre et dyt - ingen julemusik
Hmmmm, blev smidt af systemet........prøver igen med mit laaaaange indlæg:

Jeg har endnu ikke den nye boks - men hvor ser man, når der er driftsforstyrrelser hos YouSee.
Har inden jul købt nyt mobilabonnement med adgang til YouSee Musik.......det er Ikke lykkedes mig at høre et dyt - ingen julemusik
.....fortsættelse:
Får blot meddelelse om, at jeg skal logge ind med mit mobilabonnement - jamen, det er jo det jeg gør.......kan ikke få hjælp grundet julelukket - og havde ikke behøvet kæmpe forgæves, hvis jeg vidste at meddelelsen er fejlagtigt og i stedet skyldes driftsforstyrrelser.
.....mer fortsættelse:
Skal også have den nye TV-boks...........skal jeg vente til senere når børnesygdommene er overstået eller mener Forummet, at man tør kaste sig ud i opgaven - synes jo som om det ny design er lækkert - har stadig den gamle boks......til gengæld virker den fortryllende
Omdømme 7
Badge +4
Jeg er glad for den, men .....

http://www.recordere.dk/2016/12/fejl-tv-guide-lammer-optagelser-paa-yousee-boks/
Omdømme 7
Badge +4
. Selvom det først blev løst tirsdag, så er det løst nu 🙂
Hvis du har den gamle boks og vil have den nye. Så behold endelig den gamle, da den har den ubetinget bedste tuner og giver dermed det absolut bedste billede ( farve og skarphed). Vi modtager på 3 enheder:
1:Gamle boks - super. 2:Panasonic plasma TV - god. ny boks- ser vi helst ikke på (uskarp-for rødlig)
Omdømme 7
Badge +7
Det vil jeg påstå er en forkert indstilling af det input den sidder på i TVet, der er absolut intet i vejen med modtagelsen ved brug af Humax boksen, billedet er helt i top, farver og andet er som det skal være. Hverken for Rød, Blå, Grøn, Gul eller andet.
Omdømme 7
Badge +4
Det vil jeg påstå er en forkert indstilling af det input den sidder på i TVet, der er absolut intet i vejen med modtagelsen ved brug af Humax boksen, billedet er helt i top, farver og andet er som det skal være. Hverken for Rød, Blå, Grøn, Gul eller andet.

Enig
Omdømme 7
Badge +7

Enig

Også enig.
Har flere Samsung bokse, så jeg kan umiddelbart sammenligne.
Omdømme 7
Badge +4
Troede vi fik en rigtig god julegave i år, til os med Humax boksen med nye tiltag på boksen

Update 1.40 er da en kæmpe skuffelse

Hvad med :

1. Manuel Timer, f.eks. kl 20-22 hver onsdag eller 00 - 08 (amerikansk Sport) Eller ved pludselig Wozniacki tenniskamp, 05.00-08.00 som ikke er programsat på forhånd, men hvor der blot står ingen programinfo

2. Serieoptagelse uden genudsendelser

3. fjern programering

4. Bland selv på boksen (skift af abonnement af enkeltkanaler)

5. Radio

6. Bedre arkiv stream kvalitet

7. Netflix

Iøvrigt har I ikke informeret om hvad boksen nu bruger af strøm, når den står i normal, og i høj.
Altså om boksen er lovlig og markedsføre på den danske marked og i EU, når den står i normal ?

Så skulle vi efter planen få en Software opdatering i morgen
Omdømme 7
Badge +4
Nu går vi ind i 7. uge siden sidste software opdatering (skulle komme hver 5 uge)

Mon vi ser noget ?
Flere ting til næste version:

Når man spoler frem i en optagelse og trykker en gang til for at spole hurtigt frem, hvis man så trykker på tilbage knappen spoler man igen langsomt frem, men den markerede ikon antyder at man spoler bagud!

"Udsendelsen blev ikke optaget" har jeg nu oplevet et par gange.
Hvorfor opstår dette, og hvorfor er der ikke en bedre fejlmelding?
Hvorfor optræder udsendelsen under optagelser - når den ikke er optaget?

/Michael
Omdømme 7
Badge +4
Flere ting til næste version:

Når man spoler frem i en optagelse og trykker en gang til for at spole hurtigt frem, hvis man så trykker på tilbage knappen spoler man igen langsomt frem, men den markerede ikon antyder at man spoler bagud!

"Udsendelsen blev ikke optaget" har jeg nu oplevet et par gange.
Hvorfor opstår dette, og hvorfor er der ikke en bedre fejlmelding?
Hvorfor optræder udsendelsen under optagelser - når den ikke er optaget?

/Michael

Hej Michael

Jeg stødte på samme problem igår og har haft fejlen før

Jeg har noteret det som en fejl i denne tråd https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/kendte-fejl-pa-den-nye-humax-coax-tv-boks-haber-yousee-falger-med-98537/index1.html#post104665
Omdømme 7
Badge +4
.Nu er det 9 uger siden vi fik en opdatering sidst, og det skulle være hver 5. uge.

Jeg kører med pakke version 1.40.57

Radiomanden har fået en opdatering uden nye tiltag for flere uger siden som hedder 1.41.25

Hvad kører I andre og hvorfor får vi ikke den lovede opdatering ?
Omdømme 7
Badge +7
Ja det fik jeg, den indeholder nogle fejlrettelser og stabilitets problem afhjælpning.
Omdømme 7
Badge +4
Ja det fik jeg, den indeholder nogle fejlrettelser og stabilitets problem afhjælpning.

Forklaringen kunne være, det er i forbindelse med kanalomlægningen, du fik den den 31.01 og jeg får den den 22. febrúar. Det er min teori
Omdømme 7
Badge +7
Det kan være, men som jeg også ved, så er jeg i et af de områder hvor man sender opdateringer ud tidligere end andre steder, så det kan også være derfor. Men at de så ikke er kommet ud til alle efter så lang tid, det er et.?????
Omdømme 7
Badge +4
Yousee, Nikolaj, Kasper m.fl

Kan I oplyse om hvorfor softwareopdateringen ikke er kommet ud til alle, og har I yderlige oplysninger ?
Omdømme 7
Badge +7
Kan det ikke tænkes, at den nye sw udrulles af flere gang? På den måde kan man få tilbagemeldinger, hvis der skulle være fejl. Er der fejl kan den/de rettes inden den endelige udrulning.
Omdømme 7
Badge +7
Jo, You See kalder det også for Test områder, så det er jo logisk nok.
Omdømme 7
Badge +4
Hej alle

Man har idag i et indlæg "en opdatering til humax boksen var lige på trapperne" på facebook skrevet følgende:

"Desværre er den blevet udskudt grundet vores kanalomlægning og yderligere test."

Besvar