Opdatering 1.40 til den nye YouSee boks | YouSee Community

Opdatering 1.40 til den nye YouSee boks

Omdømme 5
Badge +6
  • YouSee Forum Team
  • 1268 kommentarer
Så er vi klar med endnu en opdatering til YouSee boksen (Humax), som vi også håber at I vil tage godt imod. Opdateringen indeholder flere rettelser samt forbedringer af eksisterende funktioner.

Undertekster fra/til

I sidste version blev underteksterne aktiveret, og nu er funktionen bygget færdig, så det nu er muligt at vælge underteksterne til eller fra. Funktion er indtil videre global, forstået på den måde, at valget der træffes slår igennem på alle kanaler på boksen.

Hvis underteksterne er slået til, så vil boksen som standard forsøge at vise danske undertekster. Såfremt danske undertekster ikke er tilgængelige, vises der hvis muligt engelske undertekster i stedet for.

Understøttelse af ny startfrekvens 450 MHZ

Boksen er nu forberedt på at kunne hente opdateringer på den nye startfrekvens som introduceres i forbindelse med Gigabredbånd.

Forbedring af Inspirationskarussel

Funktionen er udbygget med en ekstra slynge og karussellen giver altså nu følgende overblik:

• Der vises flere afsnit i en given serie
  • Der vises flere programmer inden for samme genre
  • Der vises flere relaterede programmer

Andre rettelser:

• Surround indstillinger gemmes nu korrekt
  • Optimeret skrifttype på undertekster

Hvis du har spørgsmål eller oplever udfordringer i forhold til den nye opdatering, så er du meget velkommen til at dele det med os i denne tråd 🙂

73 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +4
Troede vi fik en rigtig god julegave i år, til os med Humax boksen med nye tiltag på boksen

Update 1.40 er da en kæmpe skuffelse

Hvad med :

1. Manuel Timer, f.eks. kl 20-22 hver onsdag eller 00 - 08 (amerikansk Sport) Eller ved pludselig Wozniacki tenniskamp, 05.00-08.00 som ikke er programsat på forhånd, men hvor der blot står ingen programinfo

2. Serieoptagelse uden genudsendelser

3. fjern programering

4. Bland selv på boksen (skift af abonnement af enkeltkanaler)

5. Radio

6. Bedre arkiv stream kvalitet

7. Netflix

8. Cmore i HD som lovet i april måned

Iøvrigt har I ikke informeret om hvad boksen nu bruger af strøm, når den står i normal, og i høj.
Altså om boksen er lovlig og markedsføre på den danske marked og i EU, når den står i normal ?
Omdømme 3
Badge +1
Hej Stefan,

Er problemerne med dyb dvale og wifi blev adresseret i denne update?
Omdømme 3
Badge +1
Jeg ville gerne vide er der forskel på normalt stand-by og dyb stand-by? I sidste opdatering var der jo ingen forskel på de 2 måder den kan gå i stand-by.
Omdømme 1
Synes nu som udgangspunkt det er godt at få stabiliseret platformen med rettelse af kendte fejl, og så efterhånden forbedre med ny funktionalitet - selv om jeg også efterspørger et par ovenstående ønsker. Og så godt at se, at vi måske er tilbage til den lovede opdateringsrytme på ca. hver 6. uge.

Derudover er det absolut vigtigste for mig korrekt understøttelse af HDMI-CEC, så tænd/sluk af boksen kan drive fjernsynet til også at tænde/slukke, lige som fjernsynets fjernbetjening så burde kunne bruges til at skifte kanal, navigere i menuer, etc.
Følgende fejl efter opdatering konstateret: Ved afspilning af optagelse og ikke mindst ved 'start forfra' afsluttes optagelse/'start forfra' hvis man vælger tv-guide eller min side. Især uhensigtsmæssigt ved start forfra hvis man er 30 min. inde i udsendelsen (og må starte forfra igen...).
Omdømme 7
Badge +4

1. Manuel Timer, f.eks. kl 20-22 hver onsdag eller 00 - 08 (amerikansk Sport) Eller ved pludselig Wozniacki tenniskamp, 05.00-08.00 som ikke er programsat på forhånd, men hvor der blot står ingen programinfo

Nu er der fejl på guiden, DR2 en bid af californien varer fra 14.25 til 07.00. Skille nog slutte ved 15 tiden

Jeg ville optage noger 20.45
Omdømme 7
Badge +7
Ligeledes fejl på DR K en udsendelse fra 09:00 til 06:05.
Omdømme 7
Badge +7
Guiden på mobil og tablet svigter også f. s. a. DR 2.
Omdømme 7
Badge +4
Hej Joern

Det var også bare endnu et argument til at få manuel programmering på Humax boksen
Omdømme 4
Jeg er som udgangspunkt altid glad for at der kommer nye opdateringer som retter diverse fejl.
Dog er der da tale om en fejl af de helt store når der kommer en boks frem, hvorpå der står at der er kommet en ny opdatering og man skal trykke OK for at starte opdateringen, MEN når man så trykker på TILBAGE, da der er gang i en optagelse og jeg IKKE ønsker at foretage opdateringen, opdager jeg så til min overraskelse at opdateringen går i gang når man IKKE trykker på OK!!

Man kunne jo forestille sig at man kunne lave boksen så intelligent, at den f.eks. ikke foreslår opdateringer når der er gang i en optagelse, eller der inden for 10-15 minutter er planlagt en opdatering...

/Michael
Den nye opdatering løste problem med surroundsound lyd og det er dejligt. Min søn på 4 har dog lidt svært ved at forstå hvorfor DIsney Jr nu starter med engelsk tale. Endnu sværere er det at forstå hvorfor man ikke kan skifte lyden til dansk nogen gange.

Er der nogen der kan hjælpe med et fif ?
Omdømme 7
Badge +7
Synes, at YouSee bør melde ud, at der nu igen er sket en ændring i strømbesparelse. Nu er der forskel på høj og normal. I meldte klar ud, at der nu ikke var forskel, så hvorfor ikke nu?
Jeg har tiltusket mig en oplysning, der går på, at "HØJ" > 1 w og "NORMAL" ca. 14 w.
Omdømme 3
Badge +1
Synes, at YouSee bør melde ud, at der nu igen er sket en ændring i strømbesparelse. Nu er der forskel på høj og normal. I meldte klar ud, at der nu ikke var forskel, så hvorfor ikke nu?
Jeg har tiltusket mig en oplysning, der går på, at "HØJ" > 1 w og "NORMAL" ca. 14 w.

Enig.

Jeg synes i øvrigt det er pænt mærkeligt at Stefan starter med at skrive:

"Hvis du har spørgsmål eller oplever udfordringer i forhold til den nye opdatering, så er du meget velkommen til at dele det med os i denne tråd :)"

Og så sker der i øvrigt ikke yderligere fra Yousees side i denne tråd! Jeg forstår ikke strategien...
Omdømme 7
Badge +4

Humax boksen er faktisk ulovlig at markedsføre i Danmark og i EU, idet den bruger alt for meget strøm i standby

Problemet er nu, som Jørn siger, at mange har haft den sat i NORMAL i den tiltro, at den overholdte lovgivningen, og nu har man ændret, så den ikke gør det, når den står i NORMAL.

Når man får den som ny står den også i NORMAL, ligeledes når den resettes

Jeg nævnte det allerede som indlæg nummer 1 i denne tråd, men Yousee har valgt at ignorere det
Omdømme 7
Badge +7

Humax boksen er faktisk ulovlig at markedsføre i Danmark og i EU, idet den bruger alt for meget strøm i standby

Problemet er nu, som Jørn siger, at mange har haft den sat i NORMAL i den tiltro, at den overholdte lovgivningen, og nu har man ændret, så den ikke gør det, når den står i NORMAL.

Jeg nævnte det allerede som indlæg nummer 1 i denne tråd, men Yousee har valgt at ignorere det

> 1 w er vel lovligt. Det bedste, YouSee kan gøre, er at slette normal og så kun have en mulighed. Den med mindst forbrug.
Omdømme 7
Badge +4

> 1 w er vel lovligt. Det bedste, YouSee kan gøre, er at slette normal og så kun have en mulighed. Den med mindst forbrug.

Mindre end 1 w er lovlig, og det skal den naturligvis iflg loven overholde i alle indstillinger, hvilket den også gjorde i perioden 4. november til i tirsdags, men ikke gør nu.

Yousee :

1. Hvorfor overholder den ikke længere loven med lavt el forbrug i standby i NORMAL ?
2. Hvorfor har I ikke nævnt strømforbrug i nyheden om Update 1.40 ?
Omdømme 7
Badge +7
Det vil løse alle problemer om lovligt eller ulovligt strømforbrug, hvis man droppede NORMAL.
Omdømme 7
Badge +4
Det vil løse alle problemer om lovligt eller ulovligt strømforbrug, hvis man droppede NORMAL.

Eller endnu bedre, Yousee bør fjerne "strømbesparelse" inde under indstillinger hurtigst muligt

Og indtil det er sket, informerede kunderne om, at de bør vælge HØJ for at boksen overholder loven
Omdømme 3
Badge +1

Præcis og som Mich skriver troede vi alle at det var det de var på vej til med forrige opdatering hvor NORMAL og HØJ blev gjort ens (HØJ). Men åbenbart ikke længere!?
Omdømme 6
Badge +4
God formiddag,

Jeg må først beklage det sene svar - vi følger naturligvis op på spørgsmålene her i tråden, men det er ikke gået så tjept som vi selv har ønsket.

Humax boksen er som standard sat til "høj" for at imødekomme lovgivningen omkring strømsparekravene. Du kan dog som bruger selv vælge, om du vil ændre denne. Den store forskel er, at boksen i "normal"-strømbesparelse går i aktiv standby, mens den på "høj" går i passiv standby. I passiv standby tager boksen ca. 6 sekunder om at starte for derefter at koble på internettet, mens den i aktiv standby på "normal" er noget hurtigere, men samtidig bruger mere strøm.

Jeg kan se, at der er rigtig mange ønsker til Humax-boksen. Mange af ønskerne er allerede nogle vi arbejde på, og dem vi ikke gør sender videre. Jeg sætter lige en kommentar til nogle af de mere specifikke spørgsmål her i tråden:

HDMI-CEC
Der er ikke en løsning i denne opdatering, men det er noget vi arbejder på.

Engelsk tale på Disney Junior
Her er der tale om en fejl. Du kan løse problemet ved at gå ind i "Undertekster og Lydspor" og slå underteksterne fra - så bør sproget blive dansk igen :)

CMORE i HD
Vi er i gang med at skifte kataloget, og nye titler kommer ind i HD. Jeg kan desværre ikke give en tidshorisont for, hvornår det eksisterende indhold er udskiftet.

WiFi-problemer ved opstart af tv-boksen
Denne vender jeg lige tilbage med.

Ift. TV-guiden, oplever I så stadig problemer med kommende udsendelser?

Mph og Bearnie - jeg tager jeres feedback med videre, da det er noget vi naturligvis skal kigge på :)

Vh
Omdømme 7
Badge +4
Hej Nikolaj

Vedr. boksens strømforbrug, har jeg svaret i denne tråd

https://forum.yousee.dk/kabel-tv-8/humax-kabeltv-boks-stromforbrug-ned-pa-03watt-ellers-bruger-den-11-12-watt-nar-slukket-97162/index1.html#post101682
Er det kun mig, som oplever et forringet billede, når jeg bruger den nye boks.
Den giver et mere mudret og alt for farverigt billede i sammenligning med den gamle boks og direkte modtagelse på TV.
Omdømme 7
Badge +7
Der er absolut ikke nogen forskel på billedet hvad enten det modtages på TV eller via boksen, hvis der er en forskel, så er det forkerte indstillinger på det anvendte Input til boksen.
Er ellers glad for boksen, men forrige opdatering gav os karussellen når man spoler i en optagelse. Det gør det unægteligt mere mudret at skimme en optagelse (undertekster forsvinder f.eks. i mudderet af billleder/ikoner). Desuden er der ligeledes det mørkt overlay i både top og bund så kun halvdelen af billedet er synligt. (Fandt dog fornyeligt en workaround ved at vælge Tilbage imens den spolede.)

Hvad værre er, når jeg sætter boksen på Høj strømbesparelse og så sætter den i standby... ja så vågner den dælme op igen med det samme (disken slukker lige og så går den ud af standby). Og ja, I normal mode køre disken hele tiden... Da jeg ikke gider høre på disken bliver jeg nødt til at poweroff indtil et eller andet bliver fikset.

Desuden vil jeg også se frem til nogle af disse punkter:

2. Serieoptagelse uden genudsendelser

3. fjern programering

4. Bland selv på boksen (skift af abonnement af enkeltkanaler)

5. Radio

Endelig ville det være rart hvis man altid kunne spole fremad på arkivoptagelser.
Omdømme 7
Badge +7
Forstår ikke at du kan høre HDDen, den er meget meget stille, kan meget svagt høre den 10 Cm fra boksen, længere væk overdøves den nemt af andre lyde i rummet.
Spoling i Rekvalme kanalernes udsendelser, er nok ikke nemt at få igennem, da de næppe ønsker at man skal gå glip af deres vigtige meddelser.

Besvar